Ο ΑΕΤΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ

Ο  ΑΕΤΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ
radiovoylpi.listen2myradio.com

Τετάρτη, 2 Οκτωβρίου 2019

AGRAFA NEWS Ερώτηση για το Μεταναστευτικό ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ Βουλευτής Ν. Ευρυτανίας ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ κ. ΜΙΧΑΛΗ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ ΕΡΩΤΗΣΗ Θέμα: «Σχεδιαζόμενη μεταφορά μεταναστών στο Καρπενήσι».

ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ
Βουλευτής Ν. Ευρυτανίας - ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αθήνα 1 Οκτωβρίου 2019
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
κ. ΜΙΧΑΛΗ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ
ΕΡΩΤΗΣΗ
Θέμα: «Σχεδιαζόμενη μεταφορά μεταναστών στο Καρπενήσι».
Κύριε Υπουργέ,
Τις τελευταίες ημέρες κυκλοφορούν φήμες στην τοπική κοινωνία του Καρπενησίου και
γενικότερα της Ευρυτανίας, ότι το Υπουργείο σας σχεδιάζει την μεταφορά μεταναστών και
προσφύγων στον τόπο μας.
Όπως γνωρίζετε, ο Νομός Ευρυτανίας, ορεινός και απομονωμένος, αντιμετωπίζει μεγάλα
και πολλά προβλήματα ανεργίας, που αγγίζει το 60% του ενεργού πληθυσμού, φτώχειας
και μαρασμού, ιδιαίτερα τα χρόνια της οικονομικής κρίσης.
Μοναδική φωτεινή και ελπιδοφόρα εξαίρεση, αποτελεί η τουριστική ανάπτυξη που με
πολύ κόπο χτίσαμε όλα αυτά τα χρόνια και μπορεί και φέρνει εισόδημα και απασχόληση
στην ευρύτερη περιοχή του Νομού μας.
Σας ενημερώνω ότι στον τόπο μας αναπτύσσονται πολλές μορφές τουρισμού με
επίκεντρο τον χιονοδρομικό, τον αθλητικό, τον τουρισμό περιπέτειας, τον αγροτουρισμό,
τον ορειβατικό, τον θρησκευτικό, τον τουρισμό υγείας και ευεξίας κ.α.
Πολλοί συμπατριώτες μας, επένδυσαν και επενδύουν σε αυτές τις δραστηριότητες, ενώ
τόσο η Αυτοδιοίκηση όσο και οι ιδιώτες επαγγελματίες του τουρισμού δαπανούν
σημαντικούς πόρους για προβολή και διαφήμιση του τόπου μας.
Επιπροσθέτως, σας γνωρίζουμε ότι όλες οι ξενοδοχειακές μονάδες που ερεύνησαν οι
υπηρεσίες σας, δεν προτίθενται να φιλοξενήσουν μετανάστες.
Εξάλλου είναι γνωστό σε όλους ότι τόσο οι αντίξοες κλιματικές συνθήκες που επικρατούν
στην ορεινή Ευρυτανία, όσο και η μη ύπαρξη οργανωμένων δομών φιλοξενίας καθιστούν
αδύνατη την επιβίωση ανθρώπων σε κοντέινερ και σκηνές, σε τέτοιο υψόμετρο.
Θεωρούμε άδικη και απορριπτέα κάθε απόφαση του Υπουργείου σας, να σχεδιάζει
μεταφορά μεταναστών στον τόπο μας, χωρίς την σύμφωνη γνώμη των φορέων και
επαγγελματικών οργανώσεων της περιοχής.
Πιστεύουμε μία τέτοια εξέλιξη θα πλήξει καίρια την μόνη αποδοτική και ελπιδοφόρα
δραστηριότητα στον τόπο μας με απρόβλεπτα αποτελέσματα.
Κατόπιν των ανωτέρω και με βάση την λαϊκή ρήση «χωρίς φωτιά καπνός δεν βγαίνει»
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κος ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
1.Είναι αλήθεια οι κυκλοφορούσες φήμες για μεταφορά μεταναστών στο Καρπενήσι;
2.Εάν είναι αλήθεια, με ποιά κριτήρια ελήφθη η σχετική απόφαση και ποιοί φορείς
ενημερώθηκαν και συμμετείχαν;
3.Έχετε λάβει υπόψη σας, τις κρατούσες συνθήκες, κλιματικές και κοινωνικοοικονομικές,
αλλά και τις αρνητικές επιπτώσεις στην μοναδική οικονομική δραστηριότητα της
Ευρυτανίας;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Κώστας Κοντογεώργος

AGRAFA NEWS Στα τρία η Νέα Δημοκρατία στην Ένωση Περιφερειών. «Έσπασε» η συμφωνία στήριξης του Τζιτζικώστα


1/10/2019
Σε τριχοτόμηση οδηγείται η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας στον Β’ βαθμό αυτοδιοίκησης, καθώς σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ΑΙΡΕΤΟΥ έχει ήδη τιναχθεί στον αέρα η συμφωνία για στήριξη  της υποψηφιότητας του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα για την προεδρία της Ένωσης Περιφερειών.
Οι πληροφορίες του ΑΙΡΕΤΟΥ θέλουν τον Περιφερειάρχη Αττικής Γιώργο Πατούλη να είναι αποφασισμένος να διεκδικήσει και αυτός τη θέση του προέδρου της ΕΝΠΕ , καθώς η ευθύνη που του προτάθηκε ως συντονιστής στην προσπάθεια των Περιφερειών να αναλάβουν κομβικό ρολό στην προσπάθεια για την ανόρθωση της οικονομίας και την περιφερειακή ανάπτυξη, είναι ένα ρόλος από αφηρημένος έως ακαθόριστος …
Ο νυν πρόεδρος της ΕΝΠΕ και Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός φέρεται και αυτός αποφασισμένος να διεκδικήσει εκ νέου την προεδρία της Ένωσης.
Μετά από αυτή την εξέλιξη αναμένεται η επίσημη αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας, με ζητούμενο να παραμένει αν θα επιλεγεί και στην ΕΝΠΕ η λύση που τελικά υιοθετήθηκε στην ΚΕΔΕ με το ενιαίο ψηφοδέλτιο.http://www.airetos.gr

AGRAFA NEWS 155 μόνιμοι διορισμοί στα ΚΕΠ: Δρομολογήθηκε η διαδικασία


1/10/2019
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ. Β’ 3598/27.9.2019, ημερομηνία κυκλοφορίας 30.9.2019) Υπουργική Απόφαση με την οποία δρομολογήθηκε ο επικείμενος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για 155 μόνιμες προσλήψεις στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).

Πρόκειται για Απόφαση του Υπουργού Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, Ι. Βρούτση, σχετικά με τον καθορισμό του αριθμού θέσεων στα ΚΕΠ των ΟΤΑ Α’ βαθμού οι οποίες πληρούνται από άτομα που προστατεύονται από το ν.2643/1998, με την κατανομή των θέσεων αυτών.

Η Απόφαση αφορά τις 155 προσλήψεις που είχε προαναγγείλει η προηγούμενη Κυβέρνηση.
Όπως προκύπτει από το περιεχόμενό της, με δύο Αποφάσεις της ΠΥΣέχει ήδη εγκριθεί από την 27η Φεβρουαρίου 2019 η εκκίνηση διαδικασιών πλήρωσης 155 (152 + 3) θέσεων μόνιμου προσωπικού, του κλάδου Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών (Δ.Υ.Π.) στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) των Ο.Τ.Α. Α' βαθμού.
Τώρα, με την Απόφαση Βρούτση καθορίστηκε ότι οι 11 από τις 155 θέσεις εργασίας στα ΚΕΠ πρόκειται να πληρωθούν από άτομα που προστατεύονται από τις διατάξεις του ν.2643/1998.
Κίνηση που εγγράφως αποτυπώνει την κυβερνητική απόφαση να προχωρήσουν οι 155 διορισμοί.

Να σημειωθεί πως οι 11 αυτές από τις 155 θέσεις κατανεμήθηκαν στα εξής ΚΕΠ:   http://www.airetos.gr

A/A
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΘΕΣΕΙΣ ν.2643/1998
1
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
ΚΕΠ Βόλου
(Κωδ. ΚΕΠ: 452)
Πολυτέκνων
1
2
ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΕΠ Νέας Ιωνίας
(Κωδ. ΚΕΠ: 760)
ΑμεΑ
1
3
ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΕΠ Νέας Ιωνίας
(Κωδ. ΚΕΠ: 760)
Εθνικής Αντίστασης
1
4
ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΕΠ Νέας Ιωνίας
(Κωδ. ΚΕΠ: 760Π)
Έμμεση ΑμεΑ
1
5
ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΕΠ Καλλιθέας
(Κωδ. ΚΕΠ: 376)
Αναπήρων Πολέμου, τέκνα τους
1
6
ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΕΠ Παλαιού Φαλήρου
(Κωδ. ΚΕΠ: 377Π)
ΑμεΑ
1
7
ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΕΠ Νέας Σμύρνης
(Κωδ. ΚΕΠ: 761)
Πολυτέκνων
1
8
ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΕΠ Γλυφάδας
(Κωδ. ΚΕΠ: 702)
Τριτέκνων
1
9
ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΕΠΑχαρνών
(Κωδ. ΚΕΠ: 219)
Τριτέκνων
1
10
ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΕΠ Παπάγου–Χολαργού
(Κωδ. ΚΕΠ: 380)
ΑμεΑ
1
11
ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΕΠ Παπάγου–Χολαργού
(Κωδ. ΚΕΠ: 1040)
Τριτέκνων

1
ΣΥΝΟΛΟ
11

AGRAFA NEWS Με ΠΝΠ παρατάθηκε η ρύθμιση οφειλών προς Δήμους (ΦΕΚ)


2/10/2019
Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) εξέδωσε η Κυβέρνηση την 30η Σεπτεμβρίου (Φ.Ε.Κ. Α’ 145), προκειμένου να ρυθμίσει πλήθος διαφόρων θεμάτων. 
Μεταξύ αυτών, αυτοδιοικητικό ενδιαφέρον παρουσιάζει ιδίως το άρθρο “έκτο” της ΠΝΠ, που αφορά την παράταση υποβολής αίτησης ρύθμισης βεβαιωμένων οφειλών σε Δήμους.
Την παράταση είχε ζητήσει η ΚΕΔΕ, με επιστολή του Προέδρου της, Γ. Πατούλη, την 12η Σεπτεμβρίου προς τον Υπουργό Εσωτερικών, Π. Θεοδωρικάκο.

Ειδικότερα, με την ΠΝΠ αντικαθίσταται το εδάφιο α’ της παρ.1 του αρ.110, καθώς και το αρ.111 του ν.4611/2019 (Φ.Ε.Κ. Α’ 73/17.5.2019) και πλέον ορίζεται ότι:
Ι] Η ρύθμιση αφορά οφειλές προς τους Δήμους και τα Νομικά τους Πρόσωπα, που έχουν βεβαιωθεί ή θα βεβαιωθούν έως 29 Νοεμβρίου 2019.
IΙ] Η αίτηση του οφειλέτη για την υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλεται έως 31 Δεκεμβρίου 2019.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το αρ.44 του Συντάγματος της Ελλάδας, ΠΝΠ μπορεί να εκδίδονται μόνο «σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης».

Δείτε το σχετικό απόσπασμα με το άρθρο έκτο της ΠΝΠ εδώ

AGRAFA NEWS ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Κ.ΜΠΑΤΖΕΛΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ

Αποτέλεσμα εικόνας για Μεταναστών Λαμία ,Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2019
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η κ.Κατερίνα Μπατζελή επικεφαλής της παράταξης «πατρίδα μας η Στερεά» τόνισε κατά
την συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ότι: «το προσφυγικό είναι ένα
πρόβλημα με μέλλον και θα πρέπει ως Περιφερειακό Συμβούλιο να συζητήσουμε, να
σχεδιάσουμε και να διαμορφώσουμε ως Περιφέρεια ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης
με βιωσιμότητα και ανθρώπινο χαρακτήρα για όλους».
Δεν είναι το πιο σημαντικό ποιος θα διαχειριστεί τους πόρους για την ένταξη και
φιλοξενία των προσφύγων. Καλό είναι να επιλεγούν φορείς που να έχουν την
απαραίτητη διαχειριστική επάρκεια και ίσως ευελιξία, και τεχνογνωσία στο αντικείμενο.
Για την επιτυχία των εγχειρημάτων ένταξης όμως, απαιτείται συνεργασία με την τοπική
αυτοδιοίκηση (από τη φάση του σχεδιασμού των προγραμμάτων), διαφάνεια στην
υλοποίηση και συμμετοχικότητα μέσω της ανάπτυξης τοπικών δικτύων δημόσιων
υπηρεσιών αλλά και άλλων χρήσιμων φορέων και εθελοντικών οργανώσεων.
Οι προτάσεις μας για την αποτελεσματική διαχείριση του Προσφυγικού στη Στερεά
Ελλάδα, με ανθρώπινο πρόσωπο και κοινωνική αποδοχή που θέτουμε στον δημόσιο
διάλογο είναι:
1. Συνεχής ενημέρωση από την Κυβέρνηση επί του Εθνικού Σχεδιασμού φιλοξενίας
Προσφύγων και Μεταναστών ,της επικείμενης νέας νομοθετικής πρότασης και της
αξιολόγησης της καθώς και του ρόλου της Περιφέρειας της Στερεάς Ελλάδας στο
εθνικό αυτό ζήτημα .
2. Σχεδιασμός μίας Ολοκληρωμένης Πρότασης Δράσης μελέτης- εντός του
επόμενου 3μήνου για το προσφυγικό από την ίδια την Περιφέρεια που θα
περιλαμβάνει τις συνεχείς εξελίξεις ,χρονοδιάγραμμα και σχήμα υλοποίησης,
παρακολούθησης των μέτρων και πολιτικών που απορρέουν από την ισχύουσα
νομοθεσία και των ευρωπαϊκών πρακτικών.
3. Επιβάλλεται άμεσα η συμμετοχή μας στην κατάρτιση ενός Εθνικού Σχεδιασμού, με
τις δικές μας προτεραιότητες και πολιτικές όσον αφορά την Περιφέρεια μας, με
πολιτικές για μια πολυεπίπεδη αντιμετώπιση και αποτελεσματική διαχείριση του
προβλήματος, με πολιτικές που κατοχυρώνουν και νομοθετικά από πλευράς
αρμοδιοτήτων τον ρόλο της Αυτοδιοίκησης και δη των Περιφερειών. Να
υπογραφούν πρωτόκολλα συνεργασίας.
4. Δημιουργία 9μελούς Συντονιστικής Επιτροπής (Σ.Ε.)για θέματα Μεταναστών και
Προσφύγων ή Φορέα Διαχείρισης εφόσον νομικά μπορεί να κατοχυρωθεί. Στην Σ.Ε
θα συμμετέχουν εκπρόσωποι Δήμων κατόπιν πρότασης της ΠΕΔ, περιφερειακοί
σύμβουλοι, υπηρεσιακοί παράγοντες. Για την επιτυχία των εγχειρημάτων ένταξης
απαιτείται νομοθετική ρύθμιση, συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση (από τη
φάση του σχεδιασμού των προγραμμάτων), διαφάνεια στην υλοποίηση και
συμμετοχικότητα μέσω της ανάπτυξης τοπικών δικτύων δημόσιων υπηρεσιών αλλά
και άλλων χρήσιμων φορέων και εθελοντικών οργανώσεων. Η βιωσιμότητα των
δράσεων όμως επιτυγχάνεται με την εμπλοκή και ενίσχυση της τοπικής
αυτοδιοίκησης.
5. Η Συντονιστική Επιτροπή(Σ.Ε.) αυτή της Περιφέρειας θα συνεργάζεται με τις
διοικήσεις και τα συντονιστικά όργανα των Κέντρων Φιλοξενίας που έχουμε στη
Περιφέρεια και σε συνεργασία με τους Δήμους που είναι εγκατεστημένα αυτά τα
Κέντρα Φιλοξενίας, να εκπονούν σχέδια για την εκπαίδευση, την ιατρική
παρακολούθηση και φροντίδα των φιλοξενουμένων και γενικότερα θέματα ένταξης
τους στις τοπικές κοινωνίες.
6. Δημιουργία Υπο-Επιτροπής Κοινωνικών πολιτικών και Κοινωνικής της Σ.Ε
ενσωμάτωσης, όπου σε συνεργασία με τους Δήμους, κοινωνικούς φορείς,
υγειονομικές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες θα επεξεργάζεται τα ειδικά θέματα
ενσωμάτωσης και θα εισηγείται στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
7. Καθορισμός ειδικών κοινωνικών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών στην περιφέρεια για
την σταδιακή ενσωμάτωση των μεταναστών. Δημιουργία στο Οργανισμό της
Περιφέρειας Δ/σης Προσφυγικού-Μεταναστατευτικού με εξειδικευμένο
προσωπικό, όπως Νομικό Σύμβουλο ,εκπαιδευτές ,ψυχολόγους, κοινωνικούς
λειτουργούς ,διερμηνείες, παιδιάτρους ,διαμεσολαβητές ,Δ/νση που θα που
συνεργάζεται με τις Δομές και Κέντρα ένταξης Μεταναστών(ΚΕΜ).Η εφαρμογή των
Ν.4375/2016 και 4540/2018 είναι σημαντική για την ομαλή ενσωμάτωση των
μεταναστών και των προβλημάτων των ανηλίκων.
8. Σχεδιασμός, διεκδίκηση και υποβολή προτάσεων χρηματοδότησης από Εθνικούς
και Ευρωπαϊκούς πόρους, για την δημιουργία υποδομών φιλοξενίας προσφύγων
και αρμονική συμβίωση με τις τοπικές κοινωνίες, στα πλαίσια της Εθνικής
Στρατηγικής για την Ενταξη (Ιούλιος 2019) και Ειδικό πρόγραμμα στον Σχεδιασμό
της Νέας Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027 κυρίως στα πλαίσια των στόχων 4
και 5.
9. Ενεργοποίηση του ιδιωτικού τομέα και έλεγχοι στην κινητικότητα των μεταναστών.
10. Εξέταση και επιλογή των νέων προτεινόμενων χώρων υποδοχής από τη τοπική
αυτοδιοίκηση και συνεχής παρακολούθησης από την Συντονιστική Επιτροπή της
λειτουργίας των υπαρχόντων χώρων υποδοχής στην Περιφέρεια.
11. Δημιουργία Δικτύου Δήμων και Περιφερειών στα πλαίσια της ΚΕΔΕ και ΕΝΠΕ, για
την ανταλλαγή προτάσεων και πρακτικών, κατά τα πρότυπα του Δικτύου που
ξεκίνησε με την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των 10 Δήμων τον
Ιανουάριο 2018 και μέχρι στιγμής, συμμετέχουν 10 δήμοι: Αθηναίων,
Θεσσαλονίκης, Πειραιά, Νέας Φιλαδέλφειας, Ηρακλείου, Καρδίτσας, Λαρισαίων,
Λεβαδέων, Τρικκαίων, Τρίπολης.

AGRAFA NEWS Στους ΟΤΑ το 80 τοις εκατό των αρμοδιοτήτων του Κράτους – Τι θα γίνει με τον ΕΝΦΙΑ


30/9/2019
 
Τον προγραμματισμό της Κυβέρνησης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση συγκεκριμενοποίησε - τόσο σε επίπεδο περιεχομένου όσο και χρόνου υλοποίησης - ο Υπουργός Επικρατείας, Γ. Γεραπετρίτης, στο 7ο Συνέδριο περιφερειακής ανάπτυξης που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα.

Κατ’ αρχάς, ο Υπουργός κατέστησε σαφές ότι για την Κυβέρνηση το “Επιτελικό Κράτος” δεν περιορίζεται στο σχετικό νόμο που πρόσφατα ψηφίστηκε. Όπως εξήγησε, το «νέο σύγχρονο μοντέλο διακυβέρνησης» που θέτουν σε εφαρμογή, περιλαμβάνει την Α’ φάση, που είναι η οριζόντια ανάπτυξη των δομών του Κράτους και ψηφίστηκε στον πρόσφατο νόμο, αλλά και Β’ φάση ανάπτυξης του Επιτελικού Κράτους με την κάθετη οργάνωση.
Η Β’ φάση συνιστά « ένα κεντρικό στρατηγικό σχέδιο έτσι ώστε να έρθει η διακυβέρνηση πιο κοντά στους πολίτες, να ενδυναμωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό η Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού για να μπορέσει να παράγει ένα πολύ σύγχρονο προϊόν με μια μεγάλη συμμετοχή στην ανάπτυξη της Χώρας. »

Για το χρόνο υλοποίησής της, ο Υπουργός ανέφερε πως «θα αναπτυχθεί μέσα στους επόμενους 8 μήνες» και «εκτιμούμε ότι μέχρι το επόμενο καλοκαίρι θα έχει ολοκληρωθεί και η Β’ φάση ανάπτυξης».

Όσον αφορά το περιεχόμενό της, περιέγραψε ότι «βασικοί άξονες θα είναι η μεγάλη μεταφορά αρμοδιοτήτων στις Περιφέρειες και στους Δήμους».
Όπως αποκάλυψε, « ήδη και από μηνός έχει υπάρξει μια πολύ συγκεκριμένη μελέτη εκ μέρους του Υπουργείου Εσωτερικών, όπου τίθενται σε μελέτη μία προς μία όλες οι αρμοδιότητες οι οποίες κατά καιρούς έχουν παραχωρηθεί στις Περιφέρειες και τους Δήμους, έτσι ώστε να υπάρξει μια ουσιαστική αξιολόγηση με βάση τα σύγχρονα εργαλεία της διοικητικής επιστήμης, για το κατά πόσο αυτές οι αρμοδιότητες είναι σκόπιμο να βρίσκονται εκεί που βρίσκονται – αυτό αφορά ιδίως τις αρμοδιότητες τις οποίες σήμερα κατέχει η κεντρική διοίκηση, αλλά και τις αρμοδιότητες που έχουν περιέλθει στην Τ.Α. - έτσι ώστε με βάση τις παραδοχές τις οποίες έχουμε από τις καλές πρακτικές ιδίως του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Επιτροπής Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να κάνουμε μια συνολική αξιολόγηση των αρμοδιοτήτων αυτών.Η βασική κατεύθυνση είναι να περιέλθουν στις Περιφέρειες και τους Δήμους περίπου το 80% των συνολικών αρμοδιοτήτων που επαφίενται σε ένα Κράτος, έτσι ώστε οι αρμοδιότητες αυτές να ασκούνται όσο το δυνατόν εγγύτερα στον πολίτη. Με αντίστοιχη συγκεκριμένη ποσοτικοποίηση και των πόρων που απαιτούνται για την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών. Μια συνολική δηλαδή μελέτη, η οποία θα φθάνει σε επίπεδο ανάλυσης μέχρι μίας αρμοδιότητας. »

Περαιτέρω, ο κ. Γεραπετρίτης σημείωσε ότι « σε δεύτερη φάση, η οποία τοποθετείται περίπου σε βάθος 3ετίας, ήδη η μελέτη έχει ξεκινήσει για το ζήτημα αυτό, προβλέπεται και έχει ήδη κατατεθεί ως πολιτική βούληση, να υπάρξει και μεταφορά αυτοτελών πόρων υπέρ της Τ.Α.Δηλαδή να υπάρχει η δυνατότητα οι Δήμοι και οι Περιφέρειες να έχουν ίδιους πόρους, τους οποίους θα συγκεντρώνουν και θα αξιοποιούν επ’ ωφελεία των δημοτών της κάθε περιφέρειας.
Πως θα γίνει αυτό είναι γνωστό, το χαρακτηριστικό παράδειγμα το οποίο έχει αναφερθεί και υπάρχει μια πρώτη πρώιμη μελέτη αλλά αυτό βεβαίως απαιτεί πολύ μεγαλύτερη επεξεργασία, είναι η μεταφορά του Φόρου Περιουσίας-όπως εν τέλει θα καθιερωθεί όταν θα έχει εξορθολογιστεί το σύστημα δηλαδή του σημερινού ΕΝΦΙΑ – να περιέλθει ως αυτοτελής πόρος στους Δήμους και στις Περιφέρειες, έτσι ώστε να είναι δυνατή όχι μόνον η χάραξη της στρατηγικής του κάθε ΟΤΑ, αλλά και η ευθύνη για τη διαχείριση αυτών των συγκεκριμένων πόρων.Πρόκειται προφανώς για μια ιδιαιτέρως καινοτόμο πολιτική, η οποία όμως ήδη εφαρμόζεται σε όλα τα προηγμένα διοικητικά συστήματα, με πολύ σημαντικά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την ουσιαστική λειτουργία, την αποτελεσματικότητα του Κράτους. »

Ιδιαίτερη σημαντική υπήρξε η μνεία στους πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ξεκινώντας από την «πολύ μικρή απορροφητικότητα των ενωσιακών πόρων». Ανέδειξε, λοιπόν, ότι « η σκέψη είναι στα επόμενα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα τεθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υπάρχει μεγαλύτερη ποσοστιαία αναφορά στους ΟΤΑ, δηλαδή περίπου το σημερινό ποσοστό, το οποίο κινείται στο 80 προς 20 % υπέρ του Κεντρικού Κράτους, να έρθει σε ένα επίπεδο σχετικής ισορροπίας, έτσι ώστε οι πόροι περίπου να κατανέμονται μεταξύ του Κεντρικού Κράτους και των Περιφερειακών και Δημοτικών Αρχών, έτσι ώστε να είναι πολύ δυνατή η ανάπτυξη περιφερειακών και δημοτικών έργων. Αυτό βεβαίως, σε συνδυασμό με την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και την απλοποίηση διαδικασιών, η οποία είναι απολύτως αναγκαία για να μπορέσει να υπάρξει απορρόφηση.»

Ο Υπουργός δεν παρέλειψε να τονίσει την « αύξηση της ευθύνης που έχουν οι Φορείς της Τ.Α., ευθύνη και λογοδοσία η οποία θα πηγαίνει με τις αρμοδιότητες ». Επίσης, την « συμμετοχή των πολιτών και στη διαμόρφωση των δημοσίων οικονομικών, των π/υ δηλαδή Δήμων και Περιφερειών, έτσι ώστε να υπάρχει και ουσιαστική λογοδοσία από τους δημότες και να αναπτυχθεί ένα πλαίσιο το οποίο θα παρέχει ουσιαστικά πολύ μεγαλύτερες αρμοδιότητες στις τοπικές κοινωνίες, μεγαλύτερους πόρους, αλλά ταυτοχρόνως θα σημαίνει επαύξηση της ευθύνης και της λογοδοσίας όλων των εμπλεκόμενων στην Τ.Α. »

Τέλος, δήλωσε πως « Φορείς Διαχείρισης θα περιέλθουν στην Τ.Α., οι οποίοι σήμερα βρίσκονται υπό καθεστώς ευθύνης της κεντρικής εξουσίας, αλλά ουσιαστικά λιμνάζουν επειδή παραμένουν αναξιοποίητοι, θα περιέλθουν οι Φορείς αυτοί στην ευθύνη ιδίως των Περιφερειών, έτσι ώστε να αποτελέσουν πόλους περιφερειακής ανάπτυξης.»

Κλείνοντας, συμπύκνωσε το σύγχρονο μοντέλο διακυβέρνησης, επισημαίνοντας πως « η κεντρική εξουσία θα παράγει δημόσιες πολιτικές, αλλά οι Περιφέρειες και οι Δήμοι θα είναι οι Φορείς μέσα στους οποίους θα καλλιεργείται ουσιαστικά το νέο σύγχρονο αναπτυξιακό μοντέλο της Χώρας.»http://www.airetos.gr

Μπορείτε να δείτε ολόκληρη την ομιλία του κ. Γεραπετρίτη (από το 15ο έως το 35ο λεπτό).