Ο ΑΕΤΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ

Ο  ΑΕΤΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ
radiovoylpi.listen2myradio.com

Κυριακή, 22 Σεπτεμβρίου 2019

AGRAFA NEWS Ο... Παπάς της Χελιδόνας!



Ιδού το επιβλητικό βουνό της Χελιδόνας (1974μ.) και συγκεκριμένα η ψηλή κορφή του "Παπά", όπως την αποκαλούν οι ντόπιοι από τα κοντινά χωριά Μηλιά και Σελλά.

Είναι πραγματικά απίστευτο πόσο το ίδιο το σχήμα του βουνού δικαιώνει το προσωνύμιο. Αν προσέξετε καλά την εικόνα (βλ. πάνω-πάνω και από τα δεξιά προς τα αριστερά) θα διαπιστώσετε ότι διαγράφονται -σε προφίλ- τα χαρακτηριστικά τού προσώπου ενός ιερωμένου! 

Γένι, στόμα, μύτη, μάτια, μέτωπο και ριχτό προς τα πίσω το καλυμαύχι του!!! 

Να λοιπόν που η φαντασία κάνει παιχνίδι με τη διαβρωτική δύναμη των στοιχείων της φύσης πάνω στο βράχο...https://eyrytixn.blogspot.com

AGRAFA NEWS 61 νυν και πρώην Δήμαρχοι υπογράφουν την υποψηφιότητα του Λάζαρου Κυρίζογλου για την Προεδρία της ΚΕΔΕ


20/9/2019
Σε συνέντευξη τύπου την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου ο Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου ανακοινώνει την υποψηφιότητά του για τη θέση του Προέδρου της ΚΕΔΕ. Μάλιστα τη διακύρηξη της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  (Π.Α.ΣΥ.) υπογράφουν 61 νυν και πρώην Δήμαρχοι.
Διαβάστε την πρόσκληση καθώς και τη διακύρηξη της Π.Α.Σ.Υ.
Σας προσκαλούμε την Τρίτη 24.9.19 και ώρα 12.00’ στην αίθουσα συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), που βρίσκεται επί της οδού Ακαδημίας αριθμός 65 και Γενναδίου 8, 3ος όροφος, Αθήνα, στην επίσημη ανακοίνωση της υποψηφιότητας για την Προεδρία της ΚΕΔΕ του Δημάρχου Αμπελοκήπων–Μενεμένης και Προέδρου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας Λάζαρου Κυρίζογλου και στην συνέντευξη τύπου που θ’ ακολουθήσει.



ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ (Π.Α.ΣΥ.)
ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ


                        Αγαπητοί Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι Δήμαρχοι και Δημοτικοί Σύμβουλοι
Στη νέα αυτοδιοικητική περίοδο 2019-2023, οι 332 Δήμοι της Χώρας καλούνται να λειτουργήσουν και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στις τοπικές κοινωνίες, διαπλέοντας το αχαρτογράφητο «κλεισθένειο» πέλαγος και έχοντας υποστεί, κατά την προηγηθείσα μνημονιακή δεκαετία, αλλεπάλληλες περικοπές πόρων και σωρεία λειτουργικών περιορισμών και επιβαρύνσεων.
Αποτελεί πανθομολογούμενο γεγονός το ότι, παρά τις πρωτοφανείς περικοπές και επιβαρύνσεις της, αυτή την κρίσιμη δεκαετία, η Τοπική Αυτοδιοίκηση αναδείχθηκε ως ο καθοριστικότερος και πλέον αξιόπιστος παράγοντας για την διατήρηση και ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης
Στη νέα περίοδο, που αρχίζει τώρα, η Τοπική Αυτοδιοίκηση καλείται να επουλώσει τις «κλεισθένειες» ατέλειες, και να ανακτήσει το έδαφος που έχει χαθεί, λόγω των μνημονίων και του δυσμενούς θεσμικού πλαισίου που έχει επιβληθεί.
Καλείται να θεραπεύσει τις πληγές μιας δεκαετούς οικονομικής αιμορραγίας, στελεχιακής αποψίλωσης αλλά και θεσμικής, εκ μέρους της Κεντρικής Εξουσίας, απαξίωσής της.
Κυρίως όμως καλείται να πρωταγωνιστήσει στην ουσιαστική Διοικητική Μεταρρύθμιση του συνόλου του Διοικητικού Συστήματος της Χώρας σε όλα τα επίπεδα: στην Πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση (Δήμοι), την Δευτεροβάθμια (Περιφέρειες) και στο Κεντρικό Κράτος, το οποίο, δυστυχώς, παραμένει αργό, γραφειοκρατικό και κοστοβόρο.
Σ’ αυτή την προσπάθεια ανάκτησης του χαμένου εδάφους και ανόρθωσης των τοπικών κοινωνιών και της ουσιαστικής Διοικητικής Μεταρρύθμισης, τα Συλλογικά Όργανα των Δήμων μας, οι Περιφερειακές Ενώσεις και κυρίως η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, θα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Σ’ αυτή την προσπάθεια συμμετέχουμε, συνεισφέροντας την αγάπη και την αφοσίωσή μας στον αυτοδιοικητικό θεσμό, τον σεβασμό και την τιμή σε όλους τους συναδέλφους αυτοδιοικητικούς, τους συμπολίτες μας και τις τοπικές κοινωνίες, την εμπειρία και τις γνώσεις μας από την θητεία μας στις αυτοδιοικητικές επάλξεις.
Συμμετέχουμε, συγκροτώντας μία «Πανελλήνια Αυτοδιοικητική Συνεργασία», για να αγωνιστούμε συντεταγμένα, μέσα από τις γραμμές της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, για την βελτίωση και αναβάθμιση της θεσμικής και οικονομικής θέσης των Δήμων της Χώρας.
Προτάσσοντας την ενότητα και τον κοινό βηματισμό του συνόλου του αυτοδιοικητικού χώρου, όλων των δήμων της πατρίδας μας.
Επιζητώντας και προωθώντας τον διάλογο, την συνεννόηση και την συνεργασία, τόσο στο ενδο-αυτοδιοικητικό, όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό πεδίο.
Αρθρώνοντας καθαρό, αδέσμευτο και ανεξάρτητο αυτοδιοικητικό λόγο.
Διεκδικώντας μαχητικά ό,τι ανήκει και ό,τι αξίζει στην Αυτοδιοίκηση, στους Δήμους και στις τοπικές μας κοινωνίες.
Επιδιώκοντας καλόπιστα την συνεργασία με την Κεντρική Εξουσία, αλλά και μη διστάζοντας να αντιπαρατεθούμε μ’ αυτήν, όταν οι ασκούμενες πολιτικές έρχονται σε αντίθεση με το συμφέρον της Αυτοδιοίκησης και το συμφέρον των τοπικών κοινωνιών. Τα χρόνια περνούν αλλά η αντιμετώπιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από την Κεντρική Εξουσία, τηρουμένων των αναλογιών, παραμένει ίδια. Γι αυτό και υπάρχει πάντα διαπάλη μεταξύ Κεντρικής Εξουσίας και Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Επιζητώντας περισσότερες αρμοδιότητες με περισσότερους πόρους. Περισσότερη αποκέντρωση. Πιο απλά, περισσότερη δημοκρατία με περισσότερη αυτοδιοίκηση.
Προβάλλοντας και ενισχύοντας, τόσο το κοινωνικό-προνοιακό, όσο και το αναπτυξιακό-ανορθωτικό «πρόσωπο» της Αυτοδιοίκησης.
Αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την ουσιαστική συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης στην διαχείριση κρίσιμων ζητημάτων, όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής, η πολιτική προστασία, η ασφάλεια των πόλεων και των οικισμών, η αντιστροφή της δημογραφικής κατάρρευσης, η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας μέσω της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης για καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, η διαχείριση των απορριμμάτων, η ενίσχυση των νησιωτικών, των ορεινών, των ακριτικών  και των περιφερειακών δήμων, η διευθέτηση των προσφυγικών ροών.
Μεριμνώντας για την διαρκή αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού των Δήμων, των Δημοτικών Νομικών Προσώπων, Επιχειρήσεων, Συνδέσμων και Φορέων της Αυτοδιοίκησης, των ΠΕΔ και της ΚΕΔΕ αλλά και για την καταστατική θέση των αιρετών.
Υπηρετώντας το κορυφαίο όργανο της Πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης, την ΚΕΔΕ, με την ίδια διάθεση προσφοράς, την ίδια συνέπεια, εργατικότητα και αποτελεσματικότητα, με τις οποίες, επί σειρά ετών, υπηρετούμε τους Δήμους και τις Περιφερειακές Ενώσεις μας.
Με απαρέγκλιτη τήρηση των αρχών της δικαιοσύνης, της νομιμότητας, της διαφάνειας και του ανθρωπισμού.
Εμπνεόμενοι από τις αγωνιστικές παραδόσεις και τις ιστορικές καταβολές του αυτοδιοικητικού θεσμού. Ενός θεσμού που έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα και επέζησε, παρά την σκλαβιά 400 χρόνων, φθάνοντας στις μέρες, μετά την Επανάσταση του 1821, έχοντας συμπληρώσει το 2021 διακόσια ολόκληρα χρόνια αγωνιστικής πορείας και βίου.
Στεκόμαστε με απόλυτο σεβασμό και έμπρακτη αγάπη, τόσο προς τους απανταχού της Χώρας συμπολίτες μας, όσο και προς τους εκλεκτούς συναδέλφους μας στην Αυτοδιοίκηση, τους οποίους καλούμε να πυκνώσουν τις τάξεις της «Πανελλήνιας Αυτοδιοικητικής Συνεργασίας» και να μας τιμήσουν με την εμπιστοσύνη τους κατά την επικείμενη ανάδειξη των οργάνων διοίκησης της Κεντρικής μας Ένωσης, της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ).
Υποστηρίζουμε για την Προεδρία της ΚΕΔΕ την υποψηφιότητα του Λάζαρου Κυρίζογλου καταξιωμένου, έμπειρου, για πέμπτη φορά Δημάρχου Αμπελοκήπων-Μενεμένης και Προέδρου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας.

Τη ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ υπογράφουν Δήμαρχοι και Δημοτικοί Σύμβουλοι από όλη την Ελλάδα

  1. Ζέρβας Κωνσταντίνος, Δήμαρχος Θεσσαλονίκης
  2. Μελετίου Νικόλαος, Δήμαρχος Ασπροπύργου, Αντιπρόεδρος ΚΕΔΕ
  3. Μουράτογλου Ιωάννης, Δημοτικός Σύμβουλος Έδεσσας, Γενικός Γραμματέας Δ.Σ. ΚΕΔΕ.
  4. Τζανακούλης Κωνσταντίνος, π. Δήμαρχος Λάρισας, π. επικεφαλής παράταξης ΚΕΔΕ (2011), Πρόεδρος Εποπτικού Συμβουλίου ΚΕΔΕ.
  5. Τζιαχρήστας Δημήτριος, π. Δήμαρχος Δομοκού-Δημοτικός Σύμβουλος, Πρόεδρος Επιτροπής Αγροτικής Ανάπτυξης ΚΕΔΕ.
  6. Δαμουλάκης Γεράσιμος, π. Δήμαρχος Μήλου-Δημοτικός Σύμβουλος, Πρόεδρος Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης ΚΕΔΕ.
  7. Παπαδόπουλος Θόδωρος, Δήμαρχος Θέρμης, Αντιπρόεδρος Επιτροπής Οικονομικών ΚΕΔΕ.
  8. Καϊτετζίδης Ιγνάτιος, Δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη.
  9. Ζωγράφος Αστέριος, Δήμαρχος Πολυγύρου.
  10. Γκυρίνης Παναγιώτης, Δήμαρχος Αλεξάνδρειας.
  11. Ιωαννίδης Ιωάννης, Δήμαρχος Δέλτα.
  12. Γιάννου Δημήτριος, Δήμαρχος Έδεσσας.
  13. Στάμκος Γρηγόριος, Δήμαρχος Πέλλας.
  14. Νότας Δημήτριος, Δήμαρχος Εμμανουήλ Παππά.
  15. Κουκοδήμος Κωνσταντίνος, Δήμαρχος Κατερίνης.
  16. Ταχματζίδης Ιωάννης, Δήμαρχος Λαγκαδά.
  17. Κυριακίδης Δημήτριος, Δήμαρχος Κιλκίς.
  18. Σιωνίδης Κωνσταντίνος, Δήμαρχος Παιονίας.
  19. Λιάμας Διαμαντής, Δήμαρχος Βόλβης.
  20. Τσαμασλής Γεώργιος, Δήμαρχος Θερμαϊκού.
  21. Καρράς Εμμανουήλ, Δήμαρχος Νέας Προποντίδας.
  22. Ντέμπλας Κυπαρίσσης, Δήμαρχος Σιθωνίας.
  23. Δαρδαμανέλης Ιωάννης, Δήμαρχος Καλαμαριάς.
  24. Χαλκιά Αναστασία, Δήμαρχος Κασσάνδρας
  25. Καρανικόλας Νικόλαος, Δήμαρχος Νάουσας
  26. Χρυσάφης Αλέξανδρος, Δήμαρχος Σερρών.
  27. Καστρινός Αλέξιος, π. Δήμαρχος Πηνειού-Πρόεδρος Επιτροπής Οικονομικών της ΚΕΔΕ.
  28. Δεμουρτζίδης Δημήτριος, Δήμαρχος Παύλου Μελά
  29. Μπόζης Παντελής, Δήμαρχος Νέας Ζίχνης.
  30. Δομουχτσίδης Φώτιος, Δήμαρχος Σιντικής
  31. Μανδαλιανός Κλεάνθης, Δήμαρχος Κορδελιού-Ευόσμου
  32. Τσακίρης Παντελής, Δήμαρχος Ωραιοκάστρου.
  33. Μασλαρινός Αθανάσιος, Δήμαρχος Βισαλτίας.
  34. Κορεντζίδης Ιωάννης, Δήμαρχος Καστοριάς.
  35. Ζευκλής Χρήστος, Δήμαρχος Βοΐου
  36. Αναγνωστόπουλος Σταύρος, Δήμαρχος Χαλκηδόνας
  37. Γιαννάκης Βασίλειος, Δήμαρχος Φλώρινας.
  38. Μιχαηλίδης Σάββας, Δήμαρχος Νέστου.
  39. Μίχογλου Θωμάς, Δήμαρχος Τοπείρου.
  40. Αθανασιάδης Θεόδωρος, Δήμαρχος Προσοτσάνης.
  41. Μαυρίδης Βασίλειος, Δήμαρχος Ορεστιάδας.
  42. Αναστασιάδης Φίλιππος, Δήμαρχος Παγγαίου.
  43. Ιγνατιάδου Αικατερίνη, Δήμαρχος Σκύδρας.
  44. Μπάσης Χρήστος, Δήμαρχος Αλμωπίας.
  45. Καλογερόπουλος Δημήτριος, Δήμαρχος Αιγιαλείας.
  46. Βαλιάνος Στυλιανός, Δήμαρχος Αριστοτέλη.
  47. Κουτσάκης Γεώργιος, Δήμαρχος Ηράκλειας.
  48. Φράστανλης Στέργιος, Δήμαρχος Αμφίπολης.
  49. Γεράνης Μιχάλης, Πρόεδρος Δ.Σ. Πυλαίας-Χορτιάτη-Πρόεδρος ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας.
  50. Αργειτάκος Σταύρος, π. Δήμαρχος Σπάρτης-Δημοτικός Σύμβουλος, Μέλος της Επιτροπής Θεσμών και Ισότητας της ΚΕΔΕ.
  51. Τσούφης Δημήτριος, Δημοτικός Σύμβουλος Ν. Προποντίδας.
  52. Μπακογλίδης Θεοδόσης, π. Δήμαρχος Καλαμαριάς-Δημοτικός Σύμβουλος.
  53. Κουτσογιάννης Νικόλαος, Π. Δήμαρχος Νάουσας-Δημοτικός Σύμβουλος.
  54. Φωτόπουλος Ευθύμιος, π. Δήμαρχος Δέλτα-Δημοτικός Σύμβουλος.
  55. Γκουντενούδης Χρήστος, π. Δήμαρχος Παιονίας-Δημοτικός Σύμβουλος.
  56. Μούρτζης Δημήτριος, π. Δήμαρχος Αίγινας-Δημοτικός Σύμβουλος.
  57. Τονικίδης Παύλος, Δημοτικός Σύμβουλος Κιλκίς.
  58. Μπατσαρά Γεωργία, Δημοτική Σύμβουλος Βέροιας.
  59. Καστερίδης Στάθης, Δημοτικός Σύμβουλος Πέλλας.
  60. Καμαρινός Ιωάννης, Δημοτικός Σύμβουλος Κορδελιού-Ευόσμου.
  61. Κοτσακιαχίδης Κλεάνθης, π. Δήμαρχος Ηράκλειας-Δημοτικός Σύμβουλος-Μέλος Εποπτικού Συμβουλίου ΚΕΔΕ.

(Ακολουθούν κι άλλες υπογραφές Δημάρχων και Δημοτικών Συμβούλων)

ΚΥΡΙΖΟΓΛΟΥ ΛΑΖΑΡΟΣ
ΔήμαρχοςΑμπελοκήπων-Μενεμένης
Πρόεδρος της Περιφερειακής  Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ)


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

  • Γεννήθηκε στην Τσάκονη Καστοριάς. Φοίτησε στο Γυμνάσιο Νεστορίου και το Λύκειο Καστοριάς.
  • Πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1978).
  • Υπηρέτησε την στρατιωτική του θητεία στον ελληνικό στρατό επί 29 μήνες (1978-1981).
  • Διετέλεσε μαχόμενος δικηγόρος στον Άρειο Πάγο.
  • Πρώτος Δημοτικός Σύμβουλος Αμπελοκήπων το 1982 σε ηλικία 26 ετών.
  • Υποψήφιος Δήμαρχος Αμπελοκήπων το 1986 (43% α΄ γύρος-47% β΄ γύρος) και το 1990 (46% α΄ γὐρος- 48,5% β’γύρος με τα υψηλότερα ποσοστά.
  • Από το 1991 μέχρι το 1993 Νομάρχης Ευβοίας.Πρώτος πανελλαδικά σε απορρόφηση πιστώσεων και ρυθμούς εκτέλεσης έργων. Το έργο του αναγνωρίσθηκε από όλους τους φορείς του Νομού και από όλους τους πολιτικούς χώρους.
  • Εκλέγεται Δήμαρχος Αμπελοκήπων το 2002 με ποσοστό 58% (β΄ γύρος).
  • Επανεκλέγεται Δήμαρχος Αμπελοκήπων το 2006 με ποσοστό 50,3% (α΄γύρος).
  • Διετέλεσε επί δύο (2) δημοτικές περιόδους (8έτη) μέλος του Δ.Σ. και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.).
  • Εκλέγεται Δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης το 2010 με ποσοστό 54,39% (α΄ γύρος).
  • Εκλέγεται Δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης το 2014 με ποσοστό 53,18% (α΄ γύρος).
  • Εκλέγεται Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ) στις 20/10/2014.
  • Εκλέγεται (5η φορά) Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης με ποσοστό 70% (α΄ γύρος) στις 26.5.19.
  • Είναι παντρεμένος με την καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας Σωτηρία Λαϊνά και έχουν ένα γιοδικηγόρο.http://www.airetos.gr

AGRAFA NEWS Ν/Σ για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων: ΟΤΑ, προσωπικό και πλήθος αλλαγών


20/9/2019
Ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, έθεσε από χθες 19 Σεπτεμβρίου και ώρα 20:30 σε διαβούλευση το σχέδιο νόμου “Περί του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης” (στο εξής ΕΠΑ), με αντικείμενο τη θέσπιση των κανόνων που διέπουν την κατάρτιση, τον συντονισμό, τη διαχείριση, τη χρηματοδότηση, τον έλεγχο και την εφαρμογή των αναπτυξιακών παρεμβάσεων που χρηματοδοτούνται από τους εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).
Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι τηνΤρίτη, 24 Σεπτεμβρίου στις 17:00 και οι διατάξεις θα ενσωματωθούν στο υπό κατάθεση «Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο».

Η αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου του ΠΔΕ, μπορεί μεν να ακούγεται τεχνικό ζήτημα, αποτελεί όμως “καυτό” αυτοδιοικητικό θέμα ιδίως για τον Α’ βαθμό Αυτοδιοίκησης, με τους Δήμους σταθερά να διεκδικούν άμεσο και αποφασιστικό δικό τους ρόλο στους σχετικούς πόρους, ώστε να μην εξαρτώνται ούτε από τις Περιφέρειες ούτε από τα Κεντρικά Υπουργεία.
Υπενθυμίζεται ότι, την 17η Μαρτίου 2019, Ν/Σ με τον ίδιο τίτλο“Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης” είχε θέσει σε διαβούλευση και η προηγούμενη Κυβέρνηση (ο τέως Υπουργός, Ι.Δραγασάκης). 
Η ΚΕΔΕτο είχε εξετάσει στη συνεδρίαση της 10ης Απριλίου, με τους Αιρετούς να στηλιτεύουν ότι “το Ν/Σ αγνοεί ότι στη Χώρα μας υπάρχουν Δήμοι και δημοτικά αναπτυξιακά προγράμματα”...
Τώρα, στο νέο Ν/Σ εντοπίζουμε σχετική μνεία, καθώς αναφέρεται στο αρ.8παρ.4 ότι “ο αναπτυξιακός σχεδιασμός των Οργανισμών της ΠρωτοβάθμιαςΤ.Α.λαμβάνεται υπόψη κατά την κατάρτιση των ΠΠΑ(Περιφερειακά Προγράμματα ΕΠΑ), καθώς και των ΤΠΑ(Τομεακά Προγράμματα), αναφορικά με τον προγραμματισμό δράσεων τοπικής σημασίας.
Το Ν/Σ προβλέπει τη διατύπωση απόψεων και από τον Α’ βαθμό Τ.Α. κατά την κατάρτιση του ΕΠΑ (παρ.3 αρ.6) και κατά την αναθεώρησή του (αρ.7).
Στην παρ.2 του 23 “Μεταβατική Περίοδος” ορίζεται ότι “Κατά την κατάρτιση και εφαρμογή του προγράμματος ενεργειών Τεχνικής Βοήθειας μεταβατικής περιόδου, ιδιαίτερη μέριμνα θα ληφθεί για την ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας των ΟΤΑ Α’ και Β΄ βαθμού.”
Μένει να δούμε, λοιπόν, εάν το περιεχόμενο του Ν/Σ ικανοποιεί τελικά τους Αιρετούς των Δήμων, εάν διεκδικήσουν βελτιώσειςγια πρωταγωνιστικό ρόλο ή εάν αυτή τη φορά δεν υπάρξει καμία (θετική ή αρνητική) αντίδραση.

Περαιτέρω, από τις διατάξεις το ενδιαφέρον συγκεντρώνουν εκείνες του αρ.20“Επιτάχυνση της υλοποίησης των έργων ΠΔΕ”. 
- Ξεχωρίζει η παρ.2, που ορίζει ότι “οι συμβάσεις μίσθωσης έργου που χρηματοδοτούνται στο πλαίσιο προγραμμάτων του ΕΠΑεξαιρούνται από το αρ.6 του ν.2527/1997(δηλαδή από το θεσμικό πλαίσιο που ορίζει συγκεκριμένη διαδικασία, προϋποθέσεις, κριτήρια επιλογής προσωπικού, έλεγχο ΑΣΕΠκλπγια τις συμβάσεις έργου).
- Επιπλέον, με την παρ.4 του ίδιου άρθρου εξαιρούνται από την ΠΥΣ 33/2006ως ισχύει, “οι συμβάσεις μίσθωσης έργου που χρηματοδοτούνται στο πλαίσιο προγραμμάτων του ΕΠΑ, οι συμβάσεις εργασίας ή απασχόλησης του προσωπικού ιδιωτικού δικαίου που προσλαμβάνεται για ορισμένο χρόνο ή για ωριαία απασχόληση για την εκτέλεση έργων των ανωτέρω προγραμμάτων, καθώς και οι ανανεώσεις και οι παρατάσεις τους, συμπεριλαμβανομένων των συμβάσεων που αφορούν την εκτέλεση αρχαιολογικών εργασιών επί μνημείων ή σωστικών ανασκαφών που υλοποιούνται με τη μέθοδο της αρχαιολογικής αυτεπιστασίας».
- Η παρ.5 ορίζει ότι «Η επιλογή έκτακτου προσωπικού για τις ανάγκες έργων του ΕΠΑμε οποιαδήποτε σχέση, όπως σύμβαση μίσθωσης έργου, σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου ή ωριαίας απασχόλησης, πραγματοποιείται με τήρηση των αρχών της ίσης μεταχείρισης, της μη διάκρισης, της ισότητας των φύλων και της διαφάνειας. Ειδικά για τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου δημοσιεύεται πρόσκλησηεκδήλωσης ενδιαφέροντος για 10 τουλάχιστον ημέρες στην ιστοσελίδα του δικαιούχου ή του φορέα στον οποίο υπάγεται η Υπηρεσία Διαχείρισης του οικείου προγράμματος. Η πρόσκληση περιλαμβάνει τα επαγγελματικά προσόντα που υπαγορεύονται από τη φύση και το σκοπό του προς υλοποίηση έργου, καθώς και τη διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής των ενδιαφερομένων
- Ιδιαίτερη σημασία έχει και η παρ.8 που αφαιρεί αρμοδιότητα της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων. Σύμφωνα με αυτήν, « για αναθέσεις συμβάσεων προμηθειών αγαθών, παροχής υπηρεσιών και εκτέλεσης έργων στο πλαίσιο του ΕΠΑ, που υπόκεινται στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπως προβλέπεται κάθε φορά, δεν εφαρμόζεται το αρ.2παρ.2περ.γ' υποπερ.δδ' του ν.4013/2011 ως ισχύει, και δεν διενεργείται ο αντίστοιχος έλεγχος της ΕΑΑΔΗΣΥ»http://www.airetos.gr

AGRAFA NEWS ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΓΡΑΦΩΝ



Την στελέχωση των υπηρεσιών του Δήμου Αγράφων, ζήτησε από την κ. Παρασκευή
Χαραλαμπογιάννη ο Δήμαρχος Αγράφων.
Ειδικότερα ο κ. Καρδαμπίκης, σήμερα Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019 , είχε συνάντηση με
την Γενική Γραμματέα Ανθρώπινου Δυναμικού στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης ,
όπου και επεσήμανε την αναγκαιότητα στελέχωσης βασικών υπηρεσιών για την εύρυθμη
λειτουργία του Δήμου Αγράφων.
Η Τεχνική υπηρεσία ως γνωστόν εδώ και έξι μήνες έπαψε να λειτουργεί λόγω της
αποχώρησης και των τεσσάρων μηχανικών και η Διοικητική Οικονομική υπηρεσία λόγω της
υποστελέχωσης με μεγάλη δυσκολία ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της.
Η κα. Γενικός δεσμεύτηκε ότι στα πλαίσια των δυνατοτήτων της θα αναπτύξει όλες εκείνες
τις πρωτοβουλίες που θα βοηθήσουν στη στελέχωση του πιο δυσπρόσιτου και πιο
υποστελεχωμένου Δήμου της Ελλάδας..

AGRAFA NEWS Τι ισχύει για την Αναπλήρωση των Προέδρων στις Κοινότητες


18/9/2019
Η απάντηση στο ερώτημα ποιος μπορεί να αναπληρώσει τον Πρόεδρο στις Κοινότητες σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο που έχει διαμορφώσει ο Κλεισθένης, διαφέρει αναλόγως του πληθυσμού της Κοινότητας.

Κατ’ αρχάς, για τις Κοινότητες άνω των 300 κατοίκων, σχετική διάταξη περιλαμβάνεται στην παρ.2 του αρ.79 του Καλλικράτη (ν.3852/2010), όπως αντικαταστάθηκε από το αρ.80 του Κλεισθένη (ν.4555/2018) και αναριθμήθηκε με την παρ.9 του αρ.5 του πρόσφατου ν.4623/2019.
Εκεί ορίζεται ότι « όταν ο Πρόεδρος απουσιάζει ή κωλύεται, τα καθήκοντά του ασκεί μέλος του Συμβουλίου της Κοινότητας, που ορίζεται από αυτόν, ως Αναπληρωτής του. »
Στην αριθμ.88/2019 Εγκύκλιο του Υπουργού και του Υφυπουργού Εσωτερικών, επαναλαμβάνεται η ανωτέρω νομοθετική ρύθμιση, υπάρχει δε και πρόσθετη οδηγία. 
Συγκεκριμένα, στην Ενότητα 3 “Κοινότητες με πληθυσμό άνω των 300 κατοίκων”, διευκρινίζεται πως « η πράξη αυτή είναι κανονιστική και πρέπει επομένως να δημοσιευτεί σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (δηλ. κατά το πλήρες περιεχόμενό της στο Δημοτικό Κατάστημα και στο Κατάστημα της Κοινότητας, καθώς και να αναρτηθεί στο Πρόγραμμα Διαύγεια) ».

Περαιτέρω, για την αναπλήρωση στις Κοινότητες έως και 300 κατοίκους, εντοπίζεται σχετική αναφορά στην ανωτέρω Εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών.
Ειδικότερα, στην Ενότητα 4 “Κοινότητες με πληθυσμό έως και 300 κατοίκους” υπάρχει η εξής μνεία:
« Σημειώνεται ότι σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος του Προέδρου Κοινότητας αναπληρώνεται, ως προς την άσκηση των καθηκόντων του, από τον Δήμαρχο. »

Να ληφθεί υπόψη ότι τα ανωτέρω ισχύουν για τις περιπτώσεις αναπλήρωσης και είναι διαφορετική η περίπτωση που η θέση του Προέδρου κενωθεί λόγω θανάτου ή παραίτησης ή έκπτωσης από το αξίωμα ή εξαιτίας οποιουδήποτε άλλου λόγου.http://www.airetos.gr