Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019

AGRAFA NEWS Διαχείριση Αποβλήτων: Μύθοι, Υφιστάμενη Κατάσταση, Στόχοι-Σχέδιο-Εργαλεία του ΥΠΕΝ



Τις προτεραιότητες του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας στη διαχείριση των αποβλήτων παρουσίασε οΥπουργός, Κωστής Χατζηδάκης, μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Διαχείρισης Αποβλήτων, Μανώλη Γραφάκο, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν την 25η Σεπτεμβρίου.

Ενδιαφέροντα δεδομέναπεριλαμβάνει η παρουσίαση που έδωσαν στη δημοσιότητα, όπου σε 51 σελίδες κωδικοποιούνται:
- οι μύθοι σχετικά με τη διαχείριση των αποβλήτων στην Ελλάδα (“απόβλητα είναι μόνο τα αστικά απόβλητα” / “η ανακύκλωση στην Ελλάδα προχωρεί” / “οι Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων είναι νέες χωματερές”)
- η υφιστάμενη κατάσταση,
- τα “επτά σημεία όπου η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο
- οι 7+1 στόχοι του Υπουργείου στη διαχείριση των αποβλήτων,
- το σχέδιο και τα εργαλεία για την επίτευξη των στόχων.
Μπορείτε να δείτε ολόκληρο το αρχείο ΕΔΩ

Επιπλέον, ακολουθεί η αρχική τοποθέτηση του Υπουργού, Κωστή Χατζηδάκη:
 «Σήμερα σας παρουσιάζουμε τη συνολική μας στρατηγική για τη διαχείριση των αποβλήτων στη Χώρα.
 Το πρόβλημα σήμερα
 Πολύ συχνά όταν μιλάμε για στερεά απορρίμματα έχουμε στο μυαλό μας τα αστικά στερεά απόβλητα. Το ζήτημα όμως αφορά στα βιομηχανικά, τα γεωργοκτηνοτροφικά, τα νοσοκομειακά, τα απόβλητα κατασκευών και κατεδαφίσεων, που στο σύνολό τους είναι πολύ περισσότερα. 
Η κατάσταση σήμερα στη Χώρα είναι πραγματικά αποκαρδιωτική. Ενδεικτικά αναφέρω:
- Στην ανακύκλωση είμαστε στην 24η θέση στην ΕΕ-27 με 18,9%.
- Δεύτεροι, δυστυχώς, στην ταφή απορριμμάτων στην ΕΕ-27 με 80%.
- Οι παράνομες χωματερές ξεπερνούν τις 50, οι 22 από αυτές στα νησιά.
- Πολύ χαμηλή απορροφητικότητα στο ΕΣΠΑ για έργα διαχείρισης στερεών απορριμμάτων. Έχουν συμβασιοποιηθεί μόλις 230 εκατ. ευρώ από τα 940 εκατ.
- Δεν υπάρχει καμία ουσιαστική διαχείριση και σχεδιασμός για τα γεωργοκτηνοτροφικά απόβλητα (πλαστικά από φυτοφάρμακα και θερμοκήπια).
- Έχουμε ανεπαρκείς δομές για τα βιομηχανικά απόβλητα.
- Δεν υπάρχει ουσιαστική διαχείριση για τα λύματα και τα απόβλητα εκσκαφών και κατεδαφίσεων.

Σε τοπικό επίπεδο
Η κατάσταση στα νησιά είναι απογοητευτική, το τουριστικό μας προϊόν υποβαθμίζεται! Η Κέρκυρα πνίγεται στα σκουπίδια. Στη Σαντορίνη τα απορρίμματα καίγονται στην καλντέρα. Στη Λευκάδα δεν υπάρχει ΧΥΤΑ. Προβλήματα και σε άλλες μεγάλες πόλεις Αίγιο, Πάτρα.Και τέλος το μεγάλο πρόβλημα της Αττικής. Η Περιφέρεια με το 40% του πληθυσμού, που παράγει τα περισσότερα αστικά απόβλητα, είναι στο σημείο μηδέν. Τα τέσσερα εργοστάσια επεξεργασίας απορριμμάτων ακυρώθηκαν από την πρώην Περιφερειάρχη κα. Δούρου, ο ΧΥΤΑ Φυλής έχει ζωή ένα χρόνο ακόμα.Το πρόβλημα της είναι μεγάλο, διογκώθηκε επικίνδυνα τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Ο χρόνος δεν είναι σύμμαχός μας, πρέπει να κινηθούμε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα.
Στόχος μας είναι να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα σφαιρικά, μέσω της Γραμματείας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, που λειτουργεί στο πλαίσιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που είναι και ο φυσικός της χώρος. Κι αυτό γιατί το ΥΠΕΝ είναι αρμόδιο για τα λύματα, την εφαρμογή της κοινοτικής νομοθεσίας και για τα ζητήματα περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων και χωροταξίας. Για παράδειγμα οι Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων που καλούμαστε να ενισχύσουμε, προϋποθέτουν αδειοδότηση και χωροθέτηση, που υπάγονται στο Υπουργείο μας. Επί πλέον η εποπτεία που έχει ο ΕΟΑΝ στα συστήματα ανακύκλωσης καθιστά την γραμματεία ακόμα πιο αποτελεσματική καθώς έχει όλα τα εργαλεία να κάνει τη δουλειά της.
Βασικές προτεραιότητες του σχεδιασμού μας: 
1)Επικαιροποίηση του Εθνικού Σχεδιασμού με στόχους εφικτούς, μετρήσιμους με προοπτική τετραετίας.
2)Εφαρμογή του καφέ κάδου σε όλη την Ελλάδα μέχρι το τέλος της 4ετίας.
3) Επέκταση των Μονάδων Επεξεργασίας Αποβλήτων και μέσω ΣΔΙΤ. Τα Γιάννενα, οι Σέρρες και η Δυτική Μακεδονία δείχνουν το δρόμο.
4) Ενίσχυση της ανακύκλωσης από το 19% σήμερα στο 30% σε τέσσερα χρόνια.
5)Ολοκληρωμένο σχέδιο για την επεξεργασία των γεωργοκτηνοτροφικών αποβλήτων και χημικών αποβλήτων για την προστασία της δημόσιας υγείας.
6) Άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων στις τουριστικές περιοχές.
7)Αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων από το ΕΣΠΑ

Δεν διαθέτουμε κάποια μαγική συνταγή. Προσεγγίζουμε το πρόβλημα με κοινή λογική εφαρμόζοντας τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές.  
Καμία στρατηγική και κανένα σχέδιο δεν μπορεί να πετύχει αν δεν έχει σύμμαχο την κοινωνία των πολιτών.  Θέλουμε να κινητοποιήσουμε την κοινωνία συνολικά. Θα υπάρξουν ενημερωτικές καμπάνιες, σε πολίτες και μαθητές, προγράμματα επιβράβευσης των πολιτών (πράσινη κάρτα), καθώς επίσης και στενή συνεργασία με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης». http://www.airetos.gr

AGRAFA NEWS 7 εκατ. σε Δήμους για μισθώματα και μαθητικές εστίες – Τα ποσά ανά Δήμο


27/9/2019
Στην κατανομή 7.109.217,39 ευρώ από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) των Δήμων προχώρησε ο Υπουργός Εσωτερικών την 26η Σεπτεμβρίου, με δύο Υπουργικές Αποφάσεις του.

Με την 1ηΥ.Α. (αριθμ.66898/26.9.2019) κατανέμονται 4.677.639,94 ευρώ από τους ΚΑΠ σε 147 Δήμους.
Τα χρήματα τους δίνονται για την καταβολή μισθωμάτων από 1η Μαΐου 2019 έως 31 Αυγούστου 2019 των σχολικών μονάδων τους, καθώς και των υπηρεσιών που τους μεταφέρθηκαν από 1.1.2011 σύμφωνα με τον Καλλικράτη (ν.3852/2010).
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά το ποσό που λαμβάνει κάθε ένας εκ των 147 Δήμων, στον Πίνακα ΕΔΩ

Επιπλέον, με τη 2η Απόφαση (αριθμ.66958/26.9.2019) του Π.Θεοδωρικάκου κατανέμονται 2.431.577,45 ευρώ από τους ΚΑΠ σε 9 Δήμους.
Αυτό το ποσό τους αποδίδεται αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη της δαπάνης του κόστους μισθοδοσίας του προσωπικού που μεταφέρθηκε από το πρώην Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας, καθώς και για τις λοιπές λειτουργικές δαπάνες των εν λόγω μαθητικών εστιών, για το οικονομικό έτος 2019.
Ο Πίνακας κατανομής στους 9 Δήμους είναι διαθέσιμος ΕΔΩ 
http://www.airetos.gr

AGRAFA NEWS Δείτε τα Πόθεν Έσχες των Δημάρχων και των Περιφερειαρχών


27/9/2019
Δημοσιεύθηκαν την 26η Σεπτεμβρίου οι Δηλώσεις Περιουσιακής Κατάστασης (γνωστές ως “Πόθεν Έσχες”) των προσώπων των περ.α΄ έως και ε΄ της παρ.1 του αρ.1 του ν.3213/2003 ως ισχύει, στην οποία περ.ε’ ο νόμος περιλαμβάνει ρητά τόσο τους Δημάρχους όσο και τους Περιφερειάρχες.

Οι Δηλώσεις που δόθηκαν στη δημοσιότητα αφορούν τρία έτη και είναι συνολικά 2659, εκ των οποίων οι 934 του έτους 2016 (χρήση 2015), οι 928 του 2017 (χρήση 2016) και οι 797 του 2018 (χρήση 2017). 

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα “Πόθεν Έσχες” του Δημάρχου ή του Περιφερειάρχη που σας ενδιαφέρει, στις κατωτέρω τρεις λίστες (οι Αιρετοί αναγράφονται με αλφαβητική σειρά επωνύμου):

Να σημειωθεί ότι δεν δίνονται στη δημοσιότητα όλα τα στοιχεία που συμπληρώνει ένας Δήμαρχος κατά την υποβολή της Δήλωσης, αλλά μόνο αυτά που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο. Η σχετική Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης, που αφορά και τους Δημάρχους και Περιφερειάρχες, καθορίζοντας ποια στοιχεία της Δήλωσης περιλαμβάνει η δημοσιοποίηση, εκδόθηκε την 25η Σεπτεμβρίου (Φ.Ε.Κ. Β’ 3569/25.9.2019).

Για λεπτομέρειες σχετικά με το πλαίσιο εντός του οποίου πραγματοποιήθηκε η δημοσίευση αυτών των δεδομένων, ολόκληρη η Ανακοίνωση του Προέδρου της Επιτροπής Ελέγχου Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης του αρ.3Α του ν.3213/2003 ως ισχύει, είναι διαθέσιμη εδώ

Υπενθυμίζουμε, τέλος, στους νεοκλεγέντες ότι η αρχική Δήλωση υποβάλλεται από τους υπόχρεους μέσα σε 90 ημέρες από την απόκτηση της ιδιότητάς τους (θυμηθείτε τη σχετική ενημέρωση του AIRETOS.http://www.airetos.gr

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2019

AGRAFA NEWS Φιλόδημος: Οι δύο επιπλέον Προσκλήσεις που πήραν παράταση.


26/9/2019
Με δύο Αποφάσεις του Υπουργού Εσωτερικών, που δημοσιεύθηκαν την 25ηΣεπτεμβρίου, τροποποιήθηκαν ακόμα δύο Προσκλήσεις του “Φιλόδημου ΙΙ” ειδικά ως προς την προθεσμία που δίνεται στους Φορείς της Αυτοδιοίκησης για να υποβάλλουν αιτήματα ένταξης.

Κατ’ αρχάς, η αριθμ.66311/25.9.2019 Υ.Α., άλλαξε την Πρόσκληση IV του “Φιλόδημου ΙΙ”, που χρηματοδοτεί την « Κατασκευή, επισκευή και συντήρηση αθλητικών εγκαταστάσεων των Δήμων ».
Ειδικότερα, στην παρ.5 αυτής, ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτημάτων ορίστηκε η 31η Δεκεμβρίου 2019 (αντί της 30ης Σεπτεμβρίου που ίσχυε).
Υπενθυμίζουμε ότι πρόκειται για Πρόσκληση με δυνητικούς δικαιούχους τους Δήμους και τα Νομικά Πρόσωπα αυτών,με τοσυνολικό προϋπολογισμό να ανέρχεται σε 150.000.000,00ευρώ.

Επιπλέον, με την αριθμ.66373/25.9.2019 Υ.Α, τροποποιήθηκε η Πρόσκληση VII του “Φιλόδημου ΙΙ” που έχει ως αντικείμενο τη « Σύνταξη / Επικαιροποίηση Σχεδίων και Μελετών στο πλαίσιο της κατασκευής, βελτίωσης και συντήρησης των λιμενικών υποδομών των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων και των Δημοτικών Λιμενικών Γραφείων ».
Και στην περίπτωση αυτή, στην παρ.5, ως ημερομηνία λήξης της υποβολής αιτημάτων ορίστηκε πλέον η 31η Δεκεμβρίου 2019, αντί της 31ης Οκτωβρίου.
Ως γνωστόν, δυνητικοί δικαιούχοι της εν λόγω Πρόσκλησης είναι ταΔημοτικά Λιμενικά Ταμεία  και οι Δήμοι στους Οργανισμούς των οποίων περιλαμβάνονται Δημοτικά Λιμενικά Γραφεία,σύμφωνα με τον Πίνακα Αποδεκτών της Πρόσκλησης (που μπορείτε να θυμηθείτε εδώ
Ο προϋπολογισμός της είχε προσδιοριστεί στα 20.000.000,00 ευρώ.

Σημειώνουμε ότι, όπως αναλυτικά έχετε διαβάσει στον AIRETO, προηγήθηκαν αντίστοιχες Υπουργικές Αποφάσεις με παρατάσεις στις Προσκλήσεις V, VI,VIIIκαι IX, οι οποίες αφορούν τη χρηματοδότηση
στάσεων εξυπηρέτησης επιβατικού κοινού, σχεδίων ύδρευσης, μελετών και υλοποίησης μέτρων και μέσων πυροπροστασίας στις σχολικές μονάδες, κατασκευή ραμπών και χώρων υγιεινής για την πρόσβαση και την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ σε σχολικές μονάδες, αντιστοίχως.http://www.airetos.gr

AGRAFA NEWS Κώστας Μπακογιάννης Τριάντα χρόνια τώρα, κάθε μέρα, σκέφτομαι διαρκώς ένα πράγμα. Αν σε κάνω υπερήφανο. Ελπίζω να τα καταφέρνω.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, , τα οποία χαμογελούν, παιδί

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2019

AGRAFA NEWS Στους Δήμους η ευθύνη βιντεοεπιτήρησης των σχολείων (Απόφαση)


25/9/2019
Οι Δήμοι είναι οι υπεύθυνοι επεξεργασίας δεδομένων στην περίπτωση εγκατάστασης συστημάτων βιντεοεπιτήρησης σε δημόσιες σχολικές μονάδες, έκρινε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με την αριθμ. 21/2019 Απόφασή της.

Σύμφωνα με το από 23/9/2019 Δ.Τ. της Αρχής,  με αφορμή καταγγελίες πολίτη, διερεύνησε αυτεπαγγέλτως τη νομιμότητα της εγκατάστασης συστημάτων βιντεοεπιτήρησης από Διευθυντές σε σχολικές μονάδες εντός Δήμου.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η διαχείριση των σχολικών χώρων κατά τον χρόνο μη λειτουργίας των σχολικών μονάδων (παρ.1 του αρ.5 του ν.1894/1990) και η αρμοδιότητα συντήρησης, καθαριότητας και φύλαξης των σχολικών κτιρίων ανήκουν στους Δήμους (ν.3463/2006), καθώς και ότι η χρήση συστήματος βιντεοεπιτήρησης από Δημόσιες Αρχές για την προστασία προσώπων και αγαθών επιτρέπεται μόνον στους χώρους τους οποίους διαχειρίζονται, η Αρχή έκρινε ότι ένα δημόσιο σχολείο δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιεί σύστημα βιντεοεπιτήρησης κατά τις ώρες που αυτό λειτουργεί, ενώ κατά τις ώρες μη λειτουργίας της σχολικής μονάδας αρμόδιος για την προστασία του χώρου είναι ο εκάστοτε Δήμος και άρα μόνον αυτός μπορεί να αποτελεί τον υπεύθυνο επεξεργασίας δεδομένων.
Με την ίδια Απόφαση η Αρχή επισημαίνει ιδιαίτερα ότι τα υποκείμενα των δεδομένων (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί) πρέπει να ασκούν τα σχετικά προς τα συστήματα αυτά δικαιώματά τους προς τον Δήμο, ο οποίος οφείλει να ικανοποιεί τα δικαιώματα των υποκειμένων που απορρέουν από τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων.

«Μόνο ο Δήμος στον οποίο βρίσκεται η δημόσια σχολική μονάδα αποτελεί τον υπεύθυνο επεξεργασίας, αυτός οφείλει να προβεί σε όλες εκείνες τις ενέργειες που διασφαλίζουν την τήρηση της νομοθεσίας για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, ιδίως δε τις διατάξεις του ΓΚΠΔ και τα οριζόμενα στο αρ.18 της Οδηγίας 1/2011 της Αρχής.», αναφέρει η Απόφαση.

Υπογραμμίζουμε ότι ηΑρχή, μεταξύ άλλων, κάνει μνεία στηνπαρ.8 του αρ.204 του ν. 4610/2019 (ΦΕΚ Α΄ 70/7.5.2019).  Εκεί ορίζεται ότι:
«8. Η καταγραφή ήχου ή εικόνας με συστήματα βιντεοεπιτήρησης εγκατεστημένα σε χώρους των δημόσιων σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατά τη διάρκεια της λειτουργίας των μονάδων αυτών, απαγορεύεται. Η καταγραφή ήχου ή εικόνας μέσω τέτοιων συστημάτων, εγκατεστημένων στους χώρους των ως άνω δημόσιων σχολικών μονάδων από τους Δήμους, επιτρέπεται στο πλαίσιο άσκησης της αρμοδιότητάς τους για φύλαξη των σχολικών κτιρίων, σύμφωνα με την υποπερ.1 της περ.Στ΄ του Κεφαλαίου Ι΄ του αρ.75 του Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων (ν. 3463/2006), μόνο κατά το χρόνο μη λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Ο υπεύθυνος επεξεργασίας των δεδομένων που καταγράφονται ενημερώνει με τρόπο πρόσφορο, εμφανή και κατανοητό όποιον πρόκειται να εισέλθει στο χώρο όπου λειτουργεί σύστημα βιντεοεπιτήρησης, ότι στο χώρο λειτουργεί τέτοιο σύστημα και παρέχει, εφόσον του ζητηθεί, πληροφορίες για τον σκοπό της επεξεργασίας, το είδος, την εμβέλεια και τους χώρους εγκατάστασης του χρησιμοποιούμενου συστήματος, καθώς και το χρονικό διάστημα τήρησης των δεδομένων.».http://www.airetos.gr

Αναλυτικότερα, μπορείτε να δείτε ολόκληρη την Απόφαση ΕΔΩ

AGRAFA NEWS Με ενιαίο ψηφοδέλτιο και χωρίς επικεφαλής, η Νέα Δημοκρατία στις εκλογές της ΚΕΔΕ


25/9/2019
Σε σύσκεψη παρουσία του Γραμματέα της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας Γιώργου Στεργίου, του Γραμματέα Τοπικής Αυτοδιοίκησης Σπύρου Σταθούλη και των δημάρχων Λάζαρου Κυρίζογλου και Δημήτρη Παπαστεργίου που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για την προεδρία της ΚΕΔΕ, οριστικοποιήθηκε η κάθοδος της γαλάζιας παράταξης στις εκλογές της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος με ενιαίο ψηφοδέλτιο.
Δόθηκε έτσι τέλος στο διχασμό που είχε προκληθεί με δύο υποψηφιότητες από το χώρο της ΝΔ, καθώς ουδείς από τα δύο αυτοδιοικητικά στελέχη έκανε πίσω. Σημειωτέον ότι η πρόταση αυτή είχε τεθεί και το προηγούμενο διάστημα αλλά είχε απορριφθεί από τους ενδιαφερόμενους.
Ανοιχτό είναι το εάν θα είναι κάποιος από τους δύο επικεφαλής, αλλά σε κάθε περίπτωση δε θα υπάρξει αντάρτικο ή δύο ψηφοδέλτια από το χώρο της ΝΔ στην ΚΕΔΕ και αυτό ήταν που ήθελε το Μοσχάτο.
 
“Η ΝΔ δίνει ιδιαίτερη σημασία στην εκλογή των οργάνων της αυτοδιοίκησης σε Περιφερειακό και Εθνικό επίπεδο δεδομένου οτι ο θεσμός αποτελεί σημαντικό πυλώνα για την αποτελεσματική διοίκηση του κράτους και την παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες”, ανέφεραν από το κυβερνών κόμμα.http://www.airetos.gr

AGRAFA NEWS «Ισχυρή ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ ΤΗΣ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΤΑ ΑΓΡΑΦΑ


Κύριε Δασάρχη,
Με μεγάλη έκπληξη και αγωνία διαπιστώνουμε την εγκατάσταση βαρέων μηχανημάτων σε θέσεις της οροσειράς «Νιάλα» των Αγράφων για εργασίες επί του σοβαρότατου θέματος «Ανεμογεννήτριες» ύστερα από τη δική σας έγκριση.
Καθώς πρόκειται για θέμα μείζονος σημασίας, από κάθε πλευρά και τομέα, παρακαλούμε για την προσωρινή ανάκληση της έγκρισή σας και διακοπής των εργασιών για τους παρακάτω λόγους :
1. Πρόκειται για προστατευόμενη περιοχή Natura και εκκρεμούν ακόμα καθοριστικές σχετικές περιβαλλοντικές μελέτες.
2. Το αντίστοιχο Δασαρχείο Καρδίτσας δεν έδωσε την σχετική έγκριση.
3. Η δική σας έγκριση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις αποφάσεις του Σ.τ.Ε (Ε.Ο.Α), τη δημοτική και κοινωνική αντίδραση – αντίθεση φορέων και κινήσεων πολιτών.
4. Το θέμα «Ανεμογεννήτριες» θα συζητηθεί στο αμέσως επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο μας που θα συνέλθει περίπου αρχές Οκτωβρίου.
5. Ο Δήμος Αγράφων, η Αυτοδιοίκηση ως βαθμός της Πολιτείας, έχει τεράστια ιστορική και ηθική ευθύνη για την ουσιαστική «Διαχείριση του θέματος Ανεμογεννήτριες», αφού στο παρελθόν δεν ακολουθήθηκε η αναγκαία και απαραίτητη διαδικασία από το Δήμο και την Περιφέρεια (δημοσιότητα, διάλογος, τοπικές κοινωνίες, μελέτη σκοπιμότητας, μελέτη Business Plan).
6. Η έγκριση σας, δυστυχώς, συνέπλευσε χρονικά με την έναρξη της νέας Δημοτικής περιόδου, πράγμα το οποίο συνεπάγεται νέα πρόσωπα με εντελώς νέες δεσμεύσεις απέναντι στην Κοινωνία και Πολιτεία και απαιτείται ο απαραίτητος χρόνος συνεργασίας μαζί σας.
7. Για το θέμα «Ανεμογεννήτριες» σας κοινοποιούμε την κοινή θέση των πέντε Δημάρχων Ευρυτανίας και Καρδίτσας.
Θα είμαστε σε συνεργασία για αειφόρο βιώσιμη προοπτική των Αγράφων με σεβασμό στο απείρου φυσικού κάλλους περιβάλλον μας.
Με τιμή,
Ο Δήμαρχος Αγράφων
Αλέξανδρος Καρδαμπίκης

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2019

AGRAFA NEWS Καταλυτική η βοήθεια των Μ.Μ.Ε στην μεγάλη επιτυχία του Σεμιναρίου Διδασκαλίας Σαρακατσάνικων Χορών στην Πιερία

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, στέκεταιΚαταλυτική η βοήθεια των Μ.Μ.Ε στην μεγάλη επιτυχία του Σεμιναρίου Διδασκαλίας Σαρακατσάνικων Χορών στην Πιερία, με την συμμετοχή σχεδόν όλων των Συλλόγων.Ευχαριστούμε θερμά το Europe One Kεντρικής Μακεδονίας και τον Nikos Tzimpoukas,που κατέγραψε όλη την εκδήλωση..
Στην φώτο-κατά σειρά- η απεσταλμένη του καναλιού κ. Κωνσταντίνα Θεοφανούς με τούς κ.κ. Μουτσιάνα Ν.Γεώργιο , Λέφα Γρήγορη, Κωστούλα Σοφία και Σπύρο Γιαννιό.Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, άτομα στέκονταιΗ εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, άτομα στέκονταιΗ εικόνα ίσως περιέχει: 3 άτομα, άτομα στέκονται

AGRAFA NEWS Σχολικές Επιτροπές Δήμων: πήρε ΦΕΚ το νέο πλαίσιο Διοίκησης και Λειτουργίας τους

24/9/2019
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ. Β’ 3537/20.9.2019) Απόφαση του Υφυπουργού Εσωτερικών που τροποποιεί σχετική Υ.Α. του 2011, επανακαθορίζοντας το θεσμικό πλαίσιοσύνθεσης των Διοικητικών Συμβουλίων των ΣχολικώνΕπιτροπών και, επιπλέον, σειρά οικονομικών ζητημάτων για τη λειτουργία τους.

Υπενθυμίζεται ότι το θέμα είχε προκαλέσει σφοδρές αυτοδιοικητικές αντιδράσεις στις αρχές του 2018, όταν ο τότε ΥΠΕΣ, Π.Σκουρλέτης, είχε επιφέρει ανατροπές στην εν λόγω Υ.Α. του 2011, με τους Αιρετούς “στα κάγκελα” να καταγγέλλουν ότι η Απόφασή του ήταν αντίθετη με τονόμο, καθώς, αυξάνοντας υπέρμετρα τον αριθμό των κρατικών εκπροσώπων στη σύνθεση των Δ.Σ. των Σχολικών Επιτροπών, αφαιρούσε τη διοίκησή τους από τους Δήμους.

Σύμφωνα με τις διορθώσεις που τώρα εισάγει οΘ. Λιβάνιος λοιπόν, θα ισχύουν τα εξής:

ΣΥΝΘΕΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ
Οι Σχολικές Επιτροπές είναι ΝΠΔΔ που διοικούνται από Διοικητικό Συμβούλιο, στο οποίο μετέχουν έως 15 μέλη, σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ.103 παρ.2 του ν.3852/2010 και του αρ.240 του Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων.
Μεταξύ των μελών, τακτικών και αναπληρωματικών, ορίζονται υποχρεωτικά:
- Δύο (2) Διευθυντές/Διευθύντριες, εκ των πέντε αρχαιοτέρων, των Σχολικών μονάδων, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αντίστοιχα.
- Μία/ένας (1) εκ των αρχαιοτέρων νηπιαγωγών για την Σχολική Επιτροπή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
- Μία/ένας (1) εκπρόσωπος της αντίστοιχης ένωσης γονέων, και στην περίπτωση που δεν υπάρχει ένωση γονέων, ένας (1) εκπρόσωπος των υφιστάμενων συλλόγων γονέων, κατά προτεραιότητα μεγέθους σε μαθητικό δυναμικό Σχολικής μονάδας.
- Μία/ένας (1) εκπρόσωπος των μαθητικών κοινοτήτων για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατά προτεραιότητα μεγέθους σε μαθητικό δυναμικό Σχολικής μονάδας.
Τα υπόλοιπα μέλη ορίζονται με την αναλογία που προβλέπουν οι διατάξεις της παρ.1 του αρ.6 του ν.4623/2019 (δηλαδή βάσει της πολυσυζητημένης πρόσφατης ρύθμισης «όπου στις διατάξεις νόμων, π.δ. και λοιπών κανονιστικών πράξεων, προβλέπεται ο ορισμός μελών στη Διοίκηση των Ν.Π. των Δήμων και των Περιφερειών, καθώς και των Συνδέσμων τους, κατά συγκεκριμένη αναλογία, τα 3/5 των μελών, συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου του Δ.Σ., με τους αναπληρωτές τους, υποδεικνύονται από τον Δήμαρχο ή τον Περιφερειάρχη, αντίστοιχα, και τα2/5 από τις λοιπές Παρατάξεις»).
Κατά τις συνεδριάσεις των ΣχολικώνΕπιτροπών, όταν συζητούνται θέματα τα οποία αφορούν συγκεκριμένησχολική μονάδα, καλείται ο οικείος Διευθυντής σχολικής μονάδας, ο οποίος συμμετέχει με δικαίωμα ψήφου.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Κάθε χρηματικό ποσό που εισπράττεται από τη Σχολική Επιτροπή κατατίθεται μέσα σε 5 ημέρες από την είσπραξή του σε λογαριασμό Τραπέζης. Η κατάθεση ενεργείται στο όνομα της Σχολικής Επιτροπής και τηρείται βιβλιάριο καταθέσεων και αναλήψεων ή, εφόσον δεν παρέχεται τέτοιο από το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, τηρείται μηνιαία κατάσταση κίνησης λογαριασμού. Με απόφαση του Δ.Σ. της Σχολικής Επιτροπής ορίζεται ο οικονομικός διαχειριστής του Ν.Π. και ο αναπληρωτής του, σε περίπτωση νομίμου κωλύματος.
Κάθε πράξη επί των τραπεζικών λογαριασμών της Σχολικής Επιτροπής ενεργείται από τον οικονομικό διαχειριστή του Ν.Π. ή τον αναπληρωτή του σε περίπτωση νομίμου κωλύματος, οι οποίοι καθίστανται δημόσιοι υπόλογοι.
Στα πρόσωπα της προηγούμενης περίπτωσης, ύστερα από απόφαση του Δ.Σ. της Σχολικής Επιτροπής, χορηγούνται κωδικοί για υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής και χρεωστική κάρτα πληρωμών από το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός. Εφόσον χορηγηθούν τα μέσα πληρωμής του προηγούμενου εδαφίου, όλες οι πληρωμές δαπανών γίνονται ηλεκτρονικά.
Με απόφαση της Σχολικής Επιτροπής, μετά την απόφαση κατανομής των ποσών των τακτικών και πρόσθετων επιχορηγήσεων, προσδιορίζεται το ποσό που τίθεται στη διάθεση κάθε σχολικής μονάδας για την αντιμετώπιση άμεσων λειτουργικών αναγκών. Το ποσό αυτό κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό, ο οποίος τηρείται με δικαιούχο τη Σχολική Επιτροπή με προσθήκη του ονόματος της αντίστοιχης σχολικής μονάδας. Το Δ.Σ. της Σχολικής Επιτροπής εξουσιοδοτεί τον Διευθυντή ή τον εκτελούντα χρέη Διευθυντή της σχολικής μονάδας, καθώς και τους νόμιμους αναπληρωτές τους, να προβαίνουν σε κάθε κίνηση του τραπεζικού λογαριασμού που κρίνεται απαραίτητη για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των μονάδων τους κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Εξουσιοδοτήσεις μεμονωμένων κινήσεων υπογράφονται από τον οικονομικό διαχειριστή ή τον αναπληρωτή του. Τα εξουσιοδοτημένα για την κίνηση του λογαριασμού πρόσωπα καθίστανται δημόσιοι υπόλογοι. Η ΣχολικήΕπιτροπή θέτει ανώτατο όριο αναλήψεων/ηλεκτρονικών κινήσεων κατά ύψος ποσού και χρονική περίοδο, πέραν του οποίου απαιτείται αιτιολογημένο αίτημα από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας προς τη ΣχολικήΕπιτροπή και έγκριση αυτού προ της κίνησης του λογαριασμού. Για τις κινήσεις του λογαριασμού, τηρείται βιβλιάριο καταθέσεων και αναλήψεων ή, εφόσον δεν παρέχεται τέτοιο από το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, τηρείται μηνιαία κατάσταση κίνησης λογαριασμού. Οι Διευθυντές των σχολείων, οι εκτελούντες χρέη Διευθυντών και οι αναπληρωτές τους θεωρούνται εξουσιοδοτημένοι χρήστες των τραπεζικών λογαριασμών, χωρίς να φέρουν την διαχειριστική ιδιότητα. Στον διευθυντή ή τον εκτελούντα χρέη Διευθυντή της Σχολικής μονάδας, καθώς και στους νόμιμους αναπληρωτές τους, ύστερα από απόφαση του Δ.Σ. της Σχολικής Επιτροπής, χορηγούνται κωδικοί για υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής και χρεωστική κάρτα πληρωμών από το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός. Εφόσον χορηγηθούν τα μέσα πληρωμής του προηγούμενου εδαφίου, όλες οι πληρωμές δαπανών γίνονται ηλεκτρονικά.
Εξαιρετικά, κατά παρέκκλιση της ανωτέρω περίπτωσης και εφόσον κριθεί απαραίτητο για την αντιμετώπιση μικροδαπανών, μπορεί να επιτραπεί με απόφαση του Δ.Σ. της Σχολικής Επιτροπής, η διατήρηση από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, μετρητών μέχρι του ποσού των 200 ευρώ. Στην περίπτωση που πρόκειται για συγκρότημα σχολείου, επιτρέπεται η διατήρηση ποσού μέχρι 500 ευρώ, με απόδοση λογαριασμού σε μηνιαία βάση. Η διατήρηση των μετρητών γίνεται για όσο διάστημα αποφασίσει το Δ.Σ.. Υπέρβαση του κατά περίπτωση ποσού, δεν επιτρέπεται.

Περαιτέρω, η Υπουργική Απόφαση προσδιορίζει ποια είναι τα βιβλία που πρέπει να τηρούνται υποχρεωτικά για τον έλεγχο της οικονομικής διαχείρισης των Σχολικών Επιτροπών, καθώς και ότι, πέραν των έντύπων βιβλίων, το σύνολο των στοιχείων της οικονομικής λειτουργίας των Σχολικών Επιτροπών τηρείται και σε ηλεκτρονική μορφή. http://www.airetos.gr

Ολόκληρη η Υπουργική Απόφαση είναι διαθέσιμη ΕΔΩ

AGRAFA NEWS Πρόσκληση syllogoskarpenisioton Athenas για τη γιορτή του Αγίου Νικολάου εκ Καρπενησίου, πολιούχου της πόλης μας και προστάτη του Συλλόγου μας.Το Σάββατο, 5 Οκτωβρίου 2019

Πρόσκληση για τη γιορτή του Αγίου Νικολάου εκ Καρπενησίου, πολιούχου της πόλης μας και προστάτη του Συλλόγου μας.
Θα τιμήσουμε τον Άγιο Νικόλαο με αρχιερατική λειτουργία μετ΄αρτοκλασίας, χοροστατούντος του Μητροπολίτη Καρπενησίου κκ. Γεωργίου στον Ιερό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος στο Παγκράτι, θα ακολουθήσει καφές και τέλος συνεστίαση στην ταβέρνα Μουριές, Φρυγίας 66, Βύρωνας.
Το Σάββατο, 5 Οκτωβρίου 2019.