Ο ΑΕΤΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ

Ο  ΑΕΤΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ
radiovoylpi.listen2myradio.com

Σάββατο, 11 Φεβρουαρίου 2012

Η Επαρχιακή Οδός Καρδίτσας – Καρπενησίου - Αγρινίου γνωστή ως «Παραμεγδόβιος» από την εποχή του Τρικούπη


http://evrytanikospalmos.blogspot.com


Με αφορμή την σχετική Ημερίδα που θα γίνει στην αίθουσα της ΤΕΔΚ Καρδίτσας, το Σάββατο 11.2.2012 (εξ’ αναβολής λόγω χιονιού), οι Σύλλογοι των χωριών Νεράϊδας Καρδίτσας και Μαυρομμάτας Ευρυτανίας, θέλουν να πούν δυο λόγια για το δρόμο αυτό που όλος ο κόσμος πρέπει να γνωρίζει και να έρθει στην εκδήλωση.

Ο Παραμεγδόβιος είναι ένας δρόμος αφάνταστα τεράστιας σημασίας. Όχι μόνο για τα χωριά, τους δήμους των Νομών Καρδίτσας & Ευρυτανίας και των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς αλλά γενικότερα του Ελληνικού Κράτους και της Εθνικής Οικονομίας μας.


Ενώνει στην κυριολεξία την νοτιοδυτική με την βορειοανατολική Ελλάδα. Είναι η πιο σύντομη διαδρομή από Αγρίνιο - Πάτρα - Μεσολόγγι - Ναύπακτο - Αστακό να πάει κάποιος στην Καρδίτσα - Τρίκαλα - Βόλο - Λάρισα - Θεσσαλονίκη. Με όλες τις γύρω πρωτεύουσες νομών έχει καλή οδική πρόσβαση η Καρδίτσα εκτός από αυτή προς Αγρίνιο. Αυτό και μόνο δεν πρέπει να κάνει το αίτημα πιο επιτακτικό;

Ονομάστηκε (από τον αείμνηστο Χαρίλαο Τρικούπη) Παραμεγδόβιος γιατί η φυσική του χάραξη είναι κατά μήκος του ποταμού Μέγδοβα (Ταυρωπού).

Η συνολική απόσταση μεταξύ Καρδίτσας και Αγρινίου είναι 160 χλμ. (ακριβώς 159,95 χλμ.) εκ των οποίων όλα είναι ασφαλτοστρωμένα εκτός από ένα μικροσκοπικό (συγκριτικά με το σύνολο) κομμάτι μόλις 18 χλμ. μεταξύ Νεράϊδας - Μαυρομμάτας και φυσικά η Γέφυρα Μέγδοβα που έπρεπε ήδη να είχε γίνει εδώ και χρόνια!

Από την Καρδίτσα μέχρι το Αγρίνιο θα συναντήσουμε σήμερα έναν και μόνο έναν αυχένα υψομέτρου μόλις 1.000 μ. που με την κατασκευή στο μέλλον ενός μικρού τούνελ μπορεί να πέσει στα 700 μ. υψόμετρο. Όλο το υπόλοιπο κομμάτι του είναι κατά μήκους του ποταμού όπως κυλάνε τα νερά του.

Τι έγινε ως τώρα:

Από μικρά παιδιά, όχι μόνο εμείς αλλά και οι πατεράδες και οι παππούδες μας, θυμόμαστε να έρχονται κατά διαστήματα μηχανικοί και να μετράνε, καρφώνοντας κι από ένα καρφί στους βράχους. Όλες οι πέτρες από τη Νεράϊδα ως το ποτάμι είναι γεμάτες με τέτοια καρφιά – σημάδια χαράξεων του Παραμεγδόβιου. Όλοι οι παραμεγδόβιοι, ιδιαίτερα μετά το 1960 που οι αμαξιτοί δρόμοι έφτασαν μέχρι τα χωριά μας, ζητούσαμε και ζητάμε την ολοκλήρωση του Παραμεγδόβιου. Κατ’ αρχήν, σε πρώτη φάση ως απλή επαρχιακή οδό και στη συνέχεια αφού η κίνηση θα είναι μεγάλη είμαστε βέβαιοι πως η πολιτεία θα αναγκαστεί να τον αναβαθμίσει σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Αυτή τη στιγμή όμως προέχει η κατασκευή των 18 εναπομεινάντων χλμ. και η κατασκευή της γέφυρας ώστε να υπάρξει πρόσβαση. Να αρθεί ο αποκλεισμός που μας έχει επιβληθεί από τον Ιούνιο του 1949 όταν ο Στρατός ανατίναξε το θρυλικό Μέγα Γεφύρι της Σπινάσας.

Τα υπομνήματα και οι ενέργειες από τους Συλλόγους των παραμεγδόβιων χωριών είναι αμέτρητα. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε μερικά από όσα έγιναν από τη δεκαετία του 1990 μέχρι σήμερα.

● Το 1998 (9.8.98) έγινε Ημερίδα στην πλατεία Νεράϊδας με τη συμμετοχή Βουλευτών, Νομαρχών, Δημάρχων, Προέδρων, Συλλόγων και πλήθους κόσμου. Αποφασίστηκε να συγκροτηθεί μια επιτροπή απ’ τους 3 νομούς, η οποία να πάει στο ΥΠΕΧΩΔΕ ώστε να ενταχθεί το έργο στο Β’ ΚΠΣ. Η είδηση για την επιτυχημένη αυτή ημερίδα ήταν τότε πρωτοσέλιδη στις εφημερίδες της Καρδίτσας.

● Στις 23.11.1998 σε σχετική ερώτηση στη Βουλή του τότε βουλευτή Ευρυτανίας Α. Παναγιωτόπουλου το ΥΠΕΧΩΔΕ απαντάει με το υπ. αρ. πρωτ. 366/18.12.98 έγγραφο που λέει πως για γέφυρα & δρόμο θα εξεταστεί η δυνατότητα υλοποίησής τους από το Γ’ ΚΠΣ και για το λόγο αυτό έχει ζητηθεί η χρηματοδότηση των σχετικών μελετών.

● Φθινόπωρο 2000 το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας (Περ/χης Γ. Καρατζιώτης) αποφασίζει να δοθούν 450 εκατ. δρχ. για τη χρηματοδότηση των μελετών.

● Άνοιξη 2001 ο τότε Περ/χης Στερεάς Β. Έξαρχος ανακοινώνει ότι δημοπρατήθηκε ήδη η μελέτη του τμήματος Μαυρομμάτα – όρια νομού, με πίστωση 100 εκατ. δρχ. και ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει διαθέσει 200 εκατ. δρχ για τη σύνταξη των μελετών Νεράϊδα – Γέφυρα Μέγδοβα (και για τη γέφυρα).

● Στις 8.3.2001 το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας αποφασίζει, μεταξύ άλλων, την ένταξη στο Γ’ ΠΕΠ των μελετών του Παραμεγδόβιου με πίστωση 200 εκατ. δρχ.

● Στις 16.1.2004 ο βουλευτής Καρδίτσας Β. Τσιλίκας μας κοινοποιεί ένα έγγραφο (αρ. πρωτ. 2782/ΔΕ-144/16.1.2004) το οποίο λέει πως με απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας & Οικονομικών Χρ. Πάχτα, (ύστερα από αίτημα του προαναφερόμενου βουλευτή), εγκρίνεται πίστωση 235.000 ευρώ για την κατασκευή της γέφυρας. Συγκεκριμένα ονομάζει το έργο: «Κατασκευή γέφυρας οδού Νεράϊδας – Μαυρομμάτας», προϋπολογισμός 235.000 ευρώ και η ένταξη είναι στο ΣΑΕΠ 017, με Κωδικό 2004ΕΠ01700000. (αρ. πρωτ. 2782/ΔΕ-144/16.1.2004).

● Το φθινόπωρο 2004, αφού πέρασε και το καλοκαίρι και δεν βλέπαμε να προχωράει τίποτα, ο βουλευτής Καρδίτσας Ν. Σαλαγιάννης έκανε μια σχετική ερώτηση στη Βουλή, ρωτώντας το γιατί δεν έγινε ακόμα η γέφυρα. Στην ερώτηση απαντάει ο Υπουργός Οικονομίας & Οικονομικών, με το υπ. αρ. πρωτ. 43857/ΔΕ/25.11.2004 έγγραφο λέγοντας πως τα χρήματα υπάρχουν αλλά δεν ζητήθηκαν γιατί η Νομαρχία Καρδίτσας δεν ετοίμασε τις μελέτες. Φορέας υλοποίησης της γέφυρας είναι λέει η Νομαρχία Καρδίτσας.

● Στις αρχές του 2006 (20.1.2006) βλέποντας να μην προχωράει τίποτα στέλνουμε ένα Υπόμνημα Διαμαρτυρίας με πλήθος υπογραφών προς Υπουργούς, Βουλευτές, Περιφερειάρχες, Νομάρχες, Δημάρχους όπου αναφέροντας όλα τα προαναφερόμενα ζητούσαμε να γίνει επειγόντως η γέφυρα.

● Στις 30.1.2006 ο βουλευτής Καρδίτσας Ντ. Ρόβλιας κάνει ερώτηση στη Βουλή αναφέροντας όσα λέγαμε εμείς στο Υπόμνημα Διαμαρτυρίας. Στην ερώτηση απαντάει ο αρμόδιος Υφυπ. Εσωτερικών Α. Νάκος με το υπ. αρ. πρωτ. 10001/21.2.2006 έγγραφο που λέει πως θα ανατεθεί νέα μελέτη εντός του 2006 και η σύνταξή της θα περατωθεί έως το τέλος του 2007.

● Το Φεβρουάριο του 2006 η Περιφέρεια Θεσσαλίας απαντώντας στο Υπόμνημά μας λέει πως στις 22.12.2005 διατέθηκαν με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου άλλες 200.000 ευρώ γιατί το προηγούμενο ποσό δεν ήταν αρκετό.

● Στις 19.5.2006 η Περιφέρεια Θεσσαλίας απαντώντας σε άλλο Υπόμνημα λέει πως έχει ανατεθεί και εκπονείται πλήρης τεχνική μελέτη των 8 χλμ. τμήματος και της Γέφυρας προϋπ/μού 586.940 ευρώ χρηματοδοτούμενη από την ΣΑΜΠ 006 /3.

● Το καλοκαίρι του 2006 επισκεπτόμενος προεκλογικά την Νεράϊδα ο υποψήφιος (τότε) Νομάρχης Φ. Αλεξάκος και (τότε) Δ/ντής Τεχνικών Υπηρεσιών Ν. Καρδίτσας είπε σε σχετική ερώτηση πως η μελέτη της γέφυρας υπάρχει στη Νομαρχία Καρδίτσας, είναι έτοιμη.

● Στις 8.6.2007 έγινε η σημαντικότατη συνάντηση στη θέση που θα γίνει η Γέφυρα των 2 Νομαρχών (Καρδίτσας & Ευρυτανίας), 5 Δημάρχων, μηχανικών, φορέων και πλήθους κόσμου, όπου αποφασίστηκε ο δρόμος να γίνει στην υπάρχουσα χάραξη, ως Επαρχιακή Οδός, και οι μελέτες (δρόμου & γέφυρας) να τελειώσουν σύντομα μέχρι το τέλος του έτους 2007 ώστε να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ. Μέχρι τότε τα μελετητικά γραφεία έκαναν ατέλειωτες μελέτες για αυτοκινητόδρομο τύπου «Εγνατίας».

● Από το καλοκαίρι του 2007 άρχισαν να ανεβαίνουν τακτικά οι μηχανικοί και να μετράνε για τις νέες μελέτες του επαρχιακού πλέον δρόμου. Χωρίς όμως δυστυχώς κι αυτές να έχουν τελειωμό.

● Στις 5.11.2008 βλέποντας όλοι να μην τελειώνουν οι μελέτες, οι τότε Δήμαρχοι Ιτάμου, Βίνιανης, Φραγκίστας και Φουρνάς στέλνουν κοινό Υπόμνημα (αρ. πρωτ. 4156/5.11.2008), καλώντας τους αρμοδίους να παρέμβουν ώστε να παραδοθούν οι μελέτες το συντομότερο δυνατόν για να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ.

● Στις 21.1.2009 οι Σύλλογοι Νεράϊδας και Μαυρομμάτας στέλνουν νέο Υπόμνημα προς τους αρμοδίους για να τελειώσουν οι μελέτες οι οποίες (σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα) έπρεπε να είχαν τελειώσει από το Δεκέμβριο του 2007!!!

● Στις 15.3.2009 ο τότε Υφυπ. Οικονομίας & Οικονομικών Α. Μπούρας εγκρίνει πίστωση 500.000 € για να τελειώσουν οι μελέτες του τμήματος.

● Τον Μάρτιο του 2010 η Νομαρχία Ευρυτανίας πρότεινε για το ΕΣΠΑ μεταξύ των άλλων έργων και το τμήμα Μαυρομμάτα – Νεράϊδα με προϋπολογισμό 12.000.000 €.

● Στις 13.3.2010 οι βουλευτές Παφίλης, Σκυλλάκος και Μωραΐτης κάνουν ερώτηση στη Βουλή για την επείγουσα κατασκευή της Γέφυρας Μέγδοβα του Παραμεγδόβιου.

● Στις 27.3.2010 η τότε Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Γερακούδη σε περιοδεία της στην περιοχή μας επισκέπτεται τη Νεράϊδα και βλέπει η ίδια από κοντά το τελευταίο εναπομείναν τμήμα του Παραμεγδόβιου αναγνωρίζοντας την σημαντικότητά του.

● Στις 27.5.2010 μας κοινοποιείται έγγραφο (με αρ. πρωτ. 2678/73465/27.5.2010), με το οποίο οι 2 Περιφέρειες (Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας) εγκρίνουν την Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.

● Στις 20.6.2010 με πρωτοβουλία του τότε Δημάρχου Ιτάμου Βασίλη Τσαντήλα (και τη συμμετοχή Νομαρχών, Δημάρχων, Μηχανικών, φορέων και πλήθους κόσμου) πραγματοποιείται σημαντικότατη Ημερίδα στην Νεράϊδα, όπου η μηχανικός της Περιφέρειας Θεσσαλίας Β. Πετσιά είπε στην εισήγησή της (αφήνοντάς μας εμβρόντητους) πως για να τελειώσουν οι μελέτες θέλουν κι άλλα χρήματα και αν αυτά δοθούν αυτές θα είναι έτοιμες τον Δεκέμβριο του 2011. Ο τότε Νομάρχης Καρδίτσας Φ. Αλεξάκος στην εισήγησή του είπε πως για να μπορέσει το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ οι μελέτες πρέπει να τελειώσουν το αργότερο μέχρι το Πάσχα του 2011. Έτσι συμφωνήθηκε εκεί και ζητήθηκε να είναι τουλάχιστον έτοιμες μέχρι το Πάσχα του 2011 οι μελέτες της Γέφυρας Μέγδοβα ώστε να χρηματοδοτηθεί αυτή ξεχωριστά.

Στην Ημερίδα αυτή η μηχανικός Β. Πετσιά είπε επίσης πως ο προϋπολογισμός κατασκευής του μελετώμενου έργου από Νεράϊδα έως Γέφυρα Μέγδοβα μήκους 8 χλμ. είναι ύψους 15.000.000 € (14.300.000 € για το δρόμο και 700.000 € για τη Γέφυρα). Η γέφυρα είπε πως μελετάται για 40 μ. μήκος και 7 μ. πλάτος. Αναφερόμενη δε στην πορεία των μελετών είπε πως μέχρι τον Ιούνιο του 2010, είχαν τελειώσει: οι Προμελέτες και τα Περιβαλλοντικά, οι Αναγνωριστική Μελέτη Οδοποιΐας, η Αναγνωριστική Γεωλογική Μελέτη, η Προκαταρκτική Μελέτη της Γέφυρας Μέγδοβα, η Μελέτη της Επαρχιακής Οδού μέχρι το στάδιο της Προμελέτης και τέλος είπε πως πρόσφατα (27.5.2010) εγκρίθηκε από τις 2 Περιφέρειες η Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

● Στις 12.10.2010 σε συνάντηση που είχαν την Λάρισα ο Υφυπ. Υποδομών Γ. Μαγκριώτης, η Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Γερακούδη και ο Νομάρχης Καρδίτσας Φ. Αλεξάκος ανακοινώθηκε ότι: «ο Υφυπουργός αναγνώρισε την μεγάλη σημασία του Παραμεγδόβιου και υποσχέθηκε την ένταξή του για χρηματοδότηση στα Τομεακά Προγράμματα του Υπουργείου Υποδομών, μετά την ολοκλήρωση των μελετών που συντάσσουν οι 2 Περιφέρειες. Την είδηση είχαν τότε πρωτοσέλιδο οι εφημερίδες Καρδίτσας και Ευρυτανίας με τίτλους όπως: «Ελπίδες για Παραμεγδόβιο», «Φώς στο τούνελ για Παραμεγδόβιο», κ.λ.π.

● Στις 27.10.2010 σε επίσκεψή του στο Καρπενήσι ο Υφυπ. Υποδομών Γ. Μαγκριώτης είπε: «το τμήμα Μαυρομμάτα – όρια νομών του Παραμεγδόβιου, μελετάται από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και οι μελέτες θα ολοκληρωθούν σε 12 μήνες (δηλ. έως Οκτώβριο 2011) και ο χρόνος κατασκευής του έργου θα είναι 3 χρόνια. Το Υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή του έργου.

● Στις 20.4.2011 επισκέφθηκε την Περιφέρεια Θεσσαλίας ο Δημοτικός Σύμβουλος Β. Τσαντήλας ζητώντας ενημέρωση για την γέφυρα και το τμήμα Νεράϊδα – Μαυρομμάτα.

● Στις 23.5.2011 ο βουλευτής Καρδίτσας Σπ. Ταλιαδούρος κάνει ερώτηση στη Βουλή ρωτώντας τον Υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ εάν προτίθεται να χρηματοδοτήσει το τελευταίο εναπομείναν τμήμα Νεράϊδα – Μαυρομμάτα και τη Γέφυρα του Παραμεγδόβιου.

● Στις 2.6.2011 το ΥΠΟΜΕΔΙ δια του Υφυπουργού Γ. Μαγκριώτη απαντάει στην ερώτηση λέγοντας πως μέχρι τις 30.6.2011 θα παραδοθεί η μελέτη της Γέφυρας Μέγδοβα και θα επιδιωχθεί η ένταξη κατασκευής τόσο της Γέφυρας όσο και του τμήματος Νεράϊδα – Μαυρομμάτα σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα μετά την ολοκλήρωση των μελετών.

● Στις 29.7.2011 ο Δημοτικός Σύμβουλος Καρδίτσας Β. Τσαντήλας επισκέφθηκε πάλι την Περιφέρεια Θεσσαλίας ζητώντας ενημέρωση για τα προαναφερόμενα Γέφυρα και δρόμο.

● Στις 4.8.2011 ο Περιφερειακός Σύμβουλος Θεσσαλίας Φ. Αλεξάκος σε επίσκεψή του στη Νεράϊδα και σε συζήτηση που ανοίξαμε για το αν τελείωσε πράγματι (σύμφωνα με την απάντηση του Υπουργείου) η μελέτη της Γέφυρας, πήρε μπροστά μας τηλέφωνο την αρμόδια μηχανικό της Περιφέρειας Θεσσαλίας η οποία είπε πως όχι μόνο δεν τελείωσε αλλά θα τελειώσει το Πάσχα του 2012, αφήνοντάς μας και πάλι ενεούς.

● Στις 15.11.2011 ο Δημοτικός Σύμβουλος Καρδίτσας Β. Τσαντήλας δίνοντας μια συνέντευξη τύπου στην ΤΕΔΚ για τα έργα του Νομού Καρδίτσας μεταξύ άλλων είπε και για τον Παραμεγδόβιο και σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση (3.11.2011) που είχε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας πως για να τελειώσουν οι μελέτες απαιτούνται άλλες 200.000 €. Κάνοντας ταυτοχρόνως δημόσια πρόταση να γίνει μια σύσκεψη – ημερίδα με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων για την Γέφυρα Μέγδοβα και τον Παραμεγδόβιο.

● Η δημόσια αυτή πρότασή του υλοποιείται πλέον και το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012, καλούμαστε να είμαστε όλοι στην αίθουσα της ΤΕΔΚ Καρδίτσας και να απαιτήσουμε να τελειώσουν εδώ και τώρα οι μελέτες και να χρηματοδοτηθεί τόσο η Γέφυρα Μέγδοβα όσο και το τελευταίο εναπομείναν τμήμα Νεράϊδα – Μαυρομμάτα του Παραμεγδόβιου.

Η υπομονή μας έχει πλέον εξαντληθεί!

Χιόνια και στην TV στο Καρπενήσι

Η συνεχιζόμενη κακοκαιρία έχει προκαλέσει μεταξύ άλλων και προβλήματα στην εκπομπή των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών σε πολλές περιοχές, αλλά ιδιαίτερα στην Ευρυτανία. Οι διακοπές ρεύματος, που προκλήθηκαν από βλάβες στο δίκτυο της ΔΕΗ, βύθισαν στο χιόνι τις οθόνες των τηλεοράσεων και τα ερτζιανά.
Οι τεχνικοί της τηλεόρασης του Star Κεντρικής Ελλάδας και οι αρμόδιοι τεχνικοί της Ευρυτανίας, έκαναν τεράστιες προσπάθειες για να φτάσουν στο πάρκο κεραιών του Κρικέλου Ευρυτανίας. Τα τετρακίνητα αυτοκίνητα έφτασαν πολύ κοντά. Για να φτάσουν στην κορυφή, οι τεχνικοί χρησιμοποίησαν χιονοπέδιλα. Το χιόνι είχα σκεπάσει τα κεραιοσυστήματα και η πρόσβαση στα μηχανήματα ήταν πολύ δύσκολη. Οι προσπάθειες συνεχίζονται ώστε όλες οι περιοχές να αποκτήσουν ξανά πρόσβαση στην ενημέρωση.http://www.lamiastar.gr

ΜΕΓΑΛΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΥΤΑΝΙΚΟΥ ΠΑΛΜΟΥ. ΝΑ ΨΗΦΙΣΕΙ Ο Κ. ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ ΤΟ ΝΕΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ; ΝΑΙ Η ΟΧΙ;


Μεγάλη διαδικτυακή ψηφοφορία του Ευρυτανικού Παλμού για την ψήφιση της Νέας Δανειακής Σύμβασης.

Καλούνται οι επισκέπτες της ηλεκτρονικής μας εφημερίδας, να ψηφίσουν (βλέπετε αριστερά).

Η ψηφοφορία θα κλείσει δύο (2) ώρες πριν την ψήφιση στην βουλή, ώστε ο βουλευτής του νομού μας, να ενημερωθεί για το αποτέλεσμα αυτής και να κρίνει - πράξει κατά "συνείδηση"...http://evrytanikospalmos.blogspot.com/

Η ΠΛΑΤΗ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ…


http://actimon.blogspot.com


Ακούω πως δε είναι απίθανο πια να γυρίσουμε, πίσω σε μια κατάσταση που θα θυμίζει τη δεκαετία του ’50, τότε που η Ελλάδα ξεκινούσε να οικοδομήσει τα ερείπια που άφησε πίσω της η τραγική δεκαετία του ’40 με την Κατοχή, την Αντίσταση, τον Εμφύλιο, τα κατοπινά...

Κι αν είναι να γυρίσουμε, ας δούμε επειγόντως που θα βρούμε στα χωριά κανένα γέροντα ή γερόντισσα που θυμάται καλά να μας κάνει μερικά μαθήματα επιβίωσης σε κατεστραμμένο τόπο, γιατί αλλιώς το χάσαμε το παιχνίδι και για μας και για τις γενιές που έρχονται. Γιατί, δυστυχώς είναι πολλοί αυτοί κι αυτές που σίγουρα δεν θα αντέξουν ένα τέτοιο σκληρό ξεκίνημα, όπως εκείνης της εποχής και θα μείνουν πίσω –ότι κι αν αυτό σημαίνει.

Και θα έρθει η ώρα (αν δεν ήρθε κιόλας) που όλοι θα θυμηθούν πόσο εύκολα λησμόνησαν τη ζωή στη «Μικρή Πατρίδα» και πόσο εύκολα πάλι, γύρισαν την πλάτη στον κόσμο της. Μια πλάτη, που εγώ πιστεύω μπορεί για μια ακόμα φορά να μας σηκώσει, όπως και η πλάτη της γερόντισσας από τον Αμάραντο στη φωτογραφία που μέχρι σήμερα ούτε μια μέρα δεν απομακρύνθηκε από τον τόπο της και αυτός της το ανταποδίδει με δύναμη…