Ο ΑΕΤΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ

Ο  ΑΕΤΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ
radiovoylpi.listen2myradio.com

Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2012

ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ - ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

Πρόσφατα καταγγείλαμε την δημοτική αρχή του δήμου Καρπενησίου για την  απόφαση-σκάνδαλο η οποία ελήφθη μόνο από την πλειοψηφία και αφορούσε στην χαριστική παράταση μίσθωσης δύο δημοτικών καταστημάτων στο Κεφαλόβρυσο για 12 επί πλέον χρόνια, τη στιγμή μάλιστα που ο επιχειρηματίας που θα δεχόταν την ευεργεσία, οφείλει στον Δήμο Καρπενησίου  πάνω από 65.000 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένων των δικαστικών επιβαρύνσεων) που προέρχονται από την μη πληρωμή της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος των καταστημάτων για χρονικό διάστημα 10 και πλέον ετών και εκκρεμεί δικαστική διαμάχη. Είχαμε χαρακτηρίσει μάλιστα  απίστευτη και παράνομη την συγκεκριμένη απόφαση γιατί έρχεται σε αντίθεση με τις έννοιες διαφάνεια, χρηστή διαχείριση και ορθολογισμός στη Δημόσια Διοίκηση.
Στις 27/12/2011 η συγκεκριμένη απόφαση ακυρώθηκε στο σύνολό της από την Γενική Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας και αξίζει να σημειωθεί ότι οι λόγοι ακύρωσης στηρίζονται κυρίως στη βούληση απόφασης του Δ.Σ. του 2010 (πρώην Δήμος) κατά την οποία δεν έγινε δεκτό το ίδιο αίτημα του ίδιου επιχειρηματία για παράταση μίσθωσης και μάλιστα η πρόσφατη ακυρωτική απόφαση μιλάει για διαφοροποίηση της νέας δημοτικής αρχής από την παλαιά απόφαση του 2010 η οποία διαφοροποίηση προσκρούει στις αρχές της εύρυθμης και χρηστής διοίκησης καθώς και της αρχής της συνέχειας. 
Από τα παραπάνω προκύπτει ευθέως η απόλυτη συνάφεια των αρχών που υπερασπιστήκαμε στο προηγούμενο δημοσιευμένο άρθρο μας και που εκφράσαμε στην εισήγησή μας κατά την συζήτηση του συγκεκριμένου θέματος προσπαθώντας μάταια να επηρεάσουμε την συμπολίτευση, με τις αρχές που εκφράζει η ακυρωτική απόφαση του ελεγκτή νομιμότητας στο συγκεκριμένο θέμα.
Αυτό όμως που αναδεικνύεται σήμερα είναι το γεγονός ότι η έννοια της χρηστής διαχείρισης και του ορθολογισμού στην αυτοδιοίκηση δεν θα πρέπει να επιδέχονται παρερμηνεία. Τα συμπεράσματα ανήκουν στους αναγνώστες και εμείς ως αντιπολίτευση δεν ακυρώνουμε αποφάσεις όπως άστοχα μας καταλογίζει η διοίκηση του Δήμου, απλά κάνουμε το καθήκον μας περιφρουρώντας τα συμφέροντα των δημοτών.

Ο Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης
Του Δ.Σ. του Δήμου Καρπενησίου
Βαγγέλης Καρφής


«Ανεξάρτητη Δημοτική Συνεργασία»ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥΟι θέσεις της που διατυπώθηκαν από τους δημοτικούς συμβούλους της Ανεξάρτητης Δημοτικής Συνεργασίας ενσυντομία ήταν:

«Ανεξάρτητη Δημοτική Συνεργασία»

ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ




                                           
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Την περασμένη Τετάρτη 29/12/2011, πραγματοποιήθηκε η αναβληθείσα συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Καρπενησίου με θέμα τον προυπολογισμό για το 2012. Οι θέσεις της που διατυπώθηκαν από τους δημοτικούς συμβούλους της Ανεξάρτητης Δημοτικής Συνεργασίας ενσυντομία ήταν:

« Πάγια  θέση του συνδυασμού μας  είναι  ότι ο προϋπολογισμός είναι πολύ σημαντικό κομμάτι και πρέπει να δοθεί η δέουσα προσοχή, δεδομένου ότι όλη η λειτουργία του δήμου και οι αποφάσεις  του δημοτικού συμβουλίου στηρίζονται σε αυτόν.
          Ο προϋπολογισμός πρέπει να’ ναι ένα βασικό αναπτυξιακό εργαλείο χάραξης της Πολιτικής ανάπτυξης της κάθε δημοτικής αρχής. Εμείς δεν είδαμε σε αυτόν τον προϋπολογισμό να δίνεται έμφαση στην αναπτυξιακή προοπτική του προϋπολογισμού.
          Χρειάζεται δημόσια διαβούλευση και προτάσεις από τους δημότες και τους φορείς της πόλης σε ειδική προς τούτο συνεδρίαση κάτι που προσπαθήσατε να αποφύγετε.
          Το άρθρο 266 του Καλλικράτη το προβλέπει, εσείς όμως δεν το κάνατε. Γιατί προσπαθήσατε να το αποφύγετε; Δεν το γνωρίζατε ; Δεν το θέλατε;
          Επίσης ζητάγαμε και ζητάμε να υπάρχει τακτική αξιολόγηση της πορείας του προϋπολογισμού (Άρθρο 266 υποβολή τριμηνιαίων εκθέσεων)
          Έχουμε προτείνει  να παρακολουθείται ανά τρίμηνο από ανεξάρτητους φορείς-επιτροπές-άτομα, σε ειδική συνεδρίαση στο δημοτικό συμβούλιο για την παρακολούθηση και διόρθωση αποκλίσεων (πάγια θέση της παράταξής μας).
Επίσης η εισηγητική έκθεση, που μας παραδόθηκε μερικά λεπτά πριν την συνεδρίαση, αποτελεί περίληψη του προϋπολογισμού χωρίς να εντοπίζει τους στόχους και να διαγράφει την πολιτική της δημοτικής αρχής. Άλλωστε οι αλλαγές που κάνατε μέχρι την τελευταία στιγμή είναι ενδεικτικές.
          Θέση μας είναι ότι ο προϋπολογισμός είναι πλασματικός, εμφανίζοντας τεράστια -ποσά- νούμερα τα οποία ποτέ δεν υλοποιούνται. Οφείλουμε  να πούμε ότι φέτος τον ανεβάζετε σε 24.263.420 ευρώ από 27.700.112 ευρώ που ήταν πέρσι οπότε έχουμε μείωση της «πλασματικότητας» και αυτό είναι κατά τη γνώμη μας προς τη θετική κατεύθυνση.
          Γενικά όμως  ο προϋπολογισμός παραμένει πλασματικός και ο κόσμος δεν πρέπει να εντυπωσιάζεται από τα νούμερα. Ενδεικτικά τα έκτακτα έσοδα που ως διαμορφωθέντα ήταν 11.245.401,37 ευρώ ενώ τα βεβαιωθέντα είναι μόνο 1.923.867,97 ευρώ!!!
           Πρέπει να γίνει ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια και στόχευση ανά κωδικό στη μείωση των δαπανών με προτάσεις από δημόσια διαβούλευση με τους δημότες και φορείς και από συγκρότηση ομάδων εργασίας μείωσης κόστους από υπηρετούντες υπαλλήλους (συγκροτούνται ήδη με τεράστια επιτυχία σε φορείς του δημοσίου που εκτός της μείωσης των δαπανών συνεισφέρουν και στη μείωση της γραφειοκρατίας).
          Συγκεκριμένα για τον προϋπολογισμό του 2012 έχουμε να επισημάνουμε :
·     Ότι πρέπει να υπάρχει προσήλωση σε τακτικά παρά σε έκτακτα έσοδα (δηλ. επιχορηγήσεις)
·     Tα προβλεπόμενα έξοδα για το δημοτικό φωτισμό αυξήθηκαν από 385.000€ σε 425.000€ σε εποχή που οφείλουμε να περιορίσουμε δαπάνες και κυρίως να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με την ενέργεια.
·     Τα ποσά των ειδικών συμβούλων  προυπολογίζονται σε 181.000 ευρώ δηλαδή σε ποσοστό 29,6% των αποδοχών του δημάρχου, των αντιδημάρχων, του προέδρου δ.σ, των προέδρων τοπικών συμβουλίων και των συνεδριάσεων του δ.σ.
·     Για τα πλεονεκτήματα της περιοχής μας , τουρισμός, φυσικό περιβάλλον , κλπ , ελάχιστα χρήματα προβλέπονται. Ενδεικτικά σε ότι αφορά το αυτόνομο νομικό πρόσωπο του μουσείου των Κορυσχάδων το προβλεπόμενο ποσό των 10.000€ μόνο ως αστείο μπορεί να εκληφθεί μιας και δεν μπορεί το ποσό αυτό να καλύψει ούτε τις πλέον βασικές ανάγκες για υποτυπώδη λειτουργία.
          Ο προϋπολογισμός του 2012 νομίζουμε ότι  είναι συρρικνωμένος, λιγότερο «πλασματικός» αλλά δεν είναι αυτός που υποσχεθήκατε προεκλογικά.
          Δεν θα τον καταψηφίσουμε αλλά θα δηλώσουμε παρών, αναγνωρίζοντας στο φετινό προϋπολογισμό την προσπάθεια για αποτύπωση των πραγματικών δεδομένων χωρίς όμως κατά την γνώμη μας να αποτυπώνεται μια σαφής και στοχευμένη δημοτική πολιτική.»



Επίκαιρη Ερώτηση Καρανίκα για τον Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων


                                                                   Αθήνα, 3 Ιανουαρίου 2012      



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Να αρθεί η αδικία με χαρακτηρισμό της Ευρυτανίας ως Ειδικής Οικονομικής Ζώνης πρότεινε ο Βουλευτής.
Υπάρχουν προοπτικές με την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ απάντησε ο Υπουργός

Την Πέμπτη 22-12-2011 συζητήθηκε στη Βουλή των Ελλήνων υπό την προεδρία του Βύρωνα Πολύδωρα, η με αριθμό 336/19-12-2011 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Ευρυτανίας Ηλία Καρανίκα προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, σχετικά με την τροποποίηση του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων για τη Στερεά Ελλάδα.
Παίρνοντας το λόγο ο Βουλευτής Ευρυτανίας αναφέρθηκε στον Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων λέγοντας τα εξής:
«Ο Χάρτης Περιφερειακών Ενισχύσεων που θεσμοθετήθηκε το 2006, όπως γνωρίζετε, αποτελεί έναν κεντρικό άξονα για τις κρατικές ενισχύσεις σε ορισμένες περιφέρειες, για την προώθηση ουσιαστικά της οικονομικής ανάπτυξης.
Ενώ όμως ο Χάρτης τροποποιήθηκε για την Κεντρική και τη Δυτική Μακεδονία το 2010, δεν έγινε το ίδιο για τη Στερεά Ελλάδα, το Νότιο Αιγαίο κ.λπ. Γνωρίζετε ότι εξ αιτίας της Βοιωτίας που είχε μέχρι τότε κατά κεφαλήν εισόδημα 148% του μέσου όρου, η Ευρυτανία που βρισκόταν στο 54%, εντάχθηκε στην Γ΄ Ζώνη.
Αυτός ο Χάρτης, όμως, έβαλε άλλες κατευθυντήριες γραμμές, όπως είναι τα επίπεδα ενισχύσεων κατά τις προηγούμενες περιόδους, τη γεωργική θέση και τη γειτνίαση, την πυκνότητα του πληθυσμού, την ανεργία, που ως γνωστό στην Ευρυτανία πλησιάζει το 50% ειδικά στους νέους. Εντούτοις παρέμεινε άδικος για την Ευρυτανία. Είναι πάρα πολύ άδικος, γιατί εξομοιώνει τον εργάτη με τον Ωνάση και βγάζει το μέσο όρο.
Γι’ αυτό ακριβώς θα ήθελα να ρωτήσω τον Υπουργό αν είναι διατεθειμένος να ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση τροποποίηση, αλλαγή, διαμόρφωση του Χάρτη σε νέα πλαίσια που ακριβώς να μην αφήνει περιοχές όπως η Ευρυτανία ή η Φωκίδα απέξω. Το δεύτερο που θα ήθελα να ρωτήσω είναι αν το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας είναι διατεθειμένο μέσω των προγραμμάτων στήριξης της εργασίας, όπως είναι το εθνικό αποθεματικό και τα απρόβλεπτα, να ενισχύσει τις μικρομεσαίες και τις μικρές επιχειρήσεις, ώστε να ελαττώσουμε τουλάχιστον την ανεργία στον τόπο μας".

Απαντώντας ο κ. Μωραΐτης, Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας τόνισε ότι αντιλαμβάνεται την αγωνία την οποία μετέφερε στην αίθουσα του Kοινοβουλίου ο Βουλευτής Ευρυτανίας. Αναφέρθηκε στο γεγονός ότι ο κ. Καρανίκας έχει επανειλημμένα τονίσει το ζήτημα αυτής της αδικίας και επεσήμανε ότι οι κανόνες και η μεθοδολογία υπολογισμού για την κατάταξη των περιφερειών είναι κοινές για όλα τα κράτη-μέλη με αποτέλεσμα η Στερεά Ελλάδα να εμφανίζει μια παραποιημένη εικόνα, η οποία σε καμία περίπτωση δεν έχει σχέση με την πραγματική εικόνα της περιφέρειας. Εξήγησε ότι οι αλλαγές στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία στις οποίες είχε υπάρξει παρόμοιο πρόβλημα έγιναν διότι προβλεπόταν από τον ίδιο τον Χάρτη να πραγματοποιηθεί εκ νέου αξιολόγηση αυτών των περιφερειών  το 2010. Οι κοινοτικοί κανονισμοί δεν δίνουν περαιτέρω δυνατότητα για εκ νέου αξιολόγηση κάποιων περιφερειών βάσει των επικαιροποιημένων στοιχείων του  κατά κεφαλήν ΑΕΠ τους. Επίσης, δεν δίνεται δυνατότητα για αξιολόγηση νομών στα πλαίσια μίας περιφέρειας.
Έτσι, στις προθέσεις του Υπουργείου είναι να διαπραγματευτεί την αναμόρφωση του νέου χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων για την επόμενο προγραμματική περίοδο 2014-2020. Στα πλαίσια αυτού του στόχου αναγνώρισε ως απόλυτη την ανάγκη να ληφθούν υπ’ όψιν περισσότερα κριτήρια, όπως κι ανέφερε ο Βουλευτής Ευρυτανίας στην Eρώτησή του και τόνισε χαρακτηριστικά: "Προωθούμε τη συμπλήρωση των δεικτών με μεγέθη που να πατάνε στην πραγματικότητα και να αποτυπώνουν με ρεαλισμό τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες της κάθε περιφέρειας".
Αναφερόμενος στο ζήτημα των αποθεματικών που έθιξε ο κ. Καρανίκας, εξήγησε ότι και αυτό βρίσκει εμπόδιο στο ίδιο ακριβώς πρόβλημα, καθώς η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είναι επίσης και εκτός του Aποθεματικού Aπροβλέπτου και προσκρούει στη μονοδιάστατη αυτή αντίληψη του υφιστάμενου Xάρτη των κρατικών ενισχύσεων.
Έτσι είναι ευθύνη της ίδιας της Περιφέρειας να δει το θέμα μεταφοράς πόρων από άλλους άξονες, που έχουν μικρότερη απορρόφηση ή από απεντάξεις ανενεργών έργων προς τον άξονα της επιχειρηματικότητας. Το Υπουργείο ενθαρρύνει τις Περιφέρειες σήμερα στο πλαίσιο της αναθεώρησης των επιχειρησιακών προγραμμάτων στο να πάρουν πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση.
Τέλος ο κ. Υπουργός αναφέρθηκε στην ευκαιρία που δίνεται με το πρόγραμμα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ύψους 500 εκατομμυρίων, το οποίο θα καταρτιστεί από την Περιφέρεια σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους βουλευτές και οπωσδήποτε θα είναι περισσότερο δίκαια κατανεμημένο.
Στη δευτερολογία του ο κ. Καρανίκας είπε:

«Άκουσα με μεγάλη προσοχή τον κύριο Υπουργό. Είναι γεγονός ότι με αρκετή πίεση -και δική μου- και με πολλή καλή θέληση δική του βάλαμε ορισμένους στόχους και προχωράνε ορισμένα προγράμματα για υποδομές. Γιατί οι στόχοι του ΕΣΠΑ, ο Στόχος 2, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, αφήνει έξω τις υποδομές. Γι’ αυτό ακριβώς χρωστάω ένα «ευχαριστώ» στον κύριο Υπουργό, γιατί τουλάχιστον δρομολογήσαμε την ολοκλήρωση μελετών για το δρόμο Λαμία-Καρπενήσι για να πάψουμε πια να βαφτίζουμε ως εθνικό το επαρχιακό δίκτυο, που περνάει μέσα από τις κοινότητες. Η Ευρυτανία είναι η μόνη περιοχή που δεν έχει εθνικό δίκτυο. Και φυσικά δεν πρέπει να παραλείψουμε και μια αναφορά στην έγκριση της παράκαμψης Μακρακώμης-Μάκρης.
Η Ευρυτανία, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, είναι μέσα στις πέντε ομορφότερες και καθαρότερες περιοχές της Ευρώπης. Και αυτό δεν είναι τοπικιστική έπαρση, άλλοι το λένε, δεν το λέω εγώ. Δεν έχει, όμως, καθόλου υποδομές. Όμως, υπάρχουν ακόμη παλαιοί καποδιστριακοί δήμοι, που δεν έχουν ούτε ένα μέτρο άσφαλτο. Γι’ αυτό ακριβώς, επειδή το ΕΣΠΑ δεν ενισχύει υποδομές, θέλουμε τη βοήθεια του Υπουργού, για να αναπτύξουμε τις υποδομές. Γιατί από αύριο θα είμαστε στο 2012!
Επειδή η ανεργία είναι πάρα πολύ υψηλή στον τόπο μου, δίκαιη και ρεαλιστική πρόταση θα ήταν, κύριε Υπουργέ –το έχω πει και παλαιότερα- η Βοιωτία να προσαρτηθεί στην Αττική. Εφόσον δεν μπορέσετε να περάσετε νέα δομή στις Περιφερειακές Ενισχύσεις σε επίπεδο νομαρχιακών δομών, όπως ήταν παλιά, τουλάχιστον απαλλάξτε μας από τη Βοιωτία. Γιατί μας ανεβάζει το κατά κεφαλήν εισόδημα, που δεν το χρειαζόμαστε. Και ξέρουμε πώς έγινε: Τότε που έπρεπε να φύγουν όλες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις από την Αττική, πήγαν δίπλα στην Εθνική Οδό, στα σύνορα με την Αττική. Το γνωρίζουμε πολύ καλά όλοι. Όλες αυτές οι επιχειρήσεις ουσιαστικά ανήκουν στην Αττική, γιατί όλοι οι επιχειρηματίες μένουν στην Αθήνα. Αυτό, λοιπόν, θα ήταν δίκαιο.
Και τώρα έχω μια πρόταση την οποία θέλω να δείτε πολύ σοβαρά: Γιατί να μην γίνει η Ευρυτανία Ειδική Οικονομική Ζώνη; Αν όχι όλη  -αφήστε το Καρπενήσι απ’ έξω- γιατί όχι η Φουρνά, ο Κλειτσός, τα Άγραφα; Το γνωρίζετε πάρα πολύ καλά –το είχα πει πολύ παλιότερα απ’ αυτό το Βήμα της Βουλής - ότι δεν μπορεί να πληρώνει το ίδιο ΦΠΑ το καφενεδάκι σε οποιοδήποτε χωριό της Ευρυτανίας, παραδείγματος χάρη στα Κέδρα με τη Μύκονο και το Κολωνάκι. Γιατί να μην γίνει εκεί Ειδική Οικονομική Ζώνη; Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά πόσα προτερήματα, πόσες απαλλαγές έχουν οι Ειδικές Οικονομικές Ζώνες.
Γι’ αυτό ακριβώς, θα ήθελα να το δείτε με πάρα πολύ προσοχή αυτό και θα ήθελα, τουλάχιστον στο βαθμό που μπορείτε και που το επιτρέπουν τα οικονομικά του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας το οποίο υπηρετείτε, τον τόπο μου να τον δείτε με άλλο μάτι. Και το λέω αυτό όχι για συναισθηματικούς λόγους, αλλά για πραγματικούς. Δεν μπορεί να υπάρχουν διακρίσεις μεταξύ περιφερειών. Το έχω πει κατ’ επανάληψη, δεν μπορεί η Μάνη –δεν έχω τίποτα με τη Μάνη, την αγαπάω, είναι υπέροχη- να έχει άσφαλτο εδώ και πενήντα χρόνια σε όλα τα χωριά και τα περίχωρα και εμείς να έχουμε χωματόδρομους".

Στη δευτερολογία του ο κ. Μωραΐτης τόνισε:

«Είπατε, κύριε Καρανίκα, ότι πρέπει να δούμε τις υποδομές, ότι είμαστε στο «Στόχο 2» και από εκεί έχουμε χάσει αρκετά, κρατικές ενισχύσεις κ.λπ. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο η Στερεά Ελλάδα έχει ένα ειδικό αναπτυξιακό πρόγραμμα ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ. Και ακριβώς γι’ αυτό το λόγο η Φωκίδα έχει το δικό της αναπτυξιακό πρόγραμμα ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ.
Να αναφέρω και κάποια στοιχεία: Το πρώτο αναπτυξιακό πρόγραμμα περιλαμβάνει τριάντα έξι έργα συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία καλύπτουν σχεδόν το σύνολο του προϋπολογισμού του προγράμματος, αλλά με πολύ χαμηλή απορρόφηση η οποία βρίσκεται μόλις στο 1,6%. Το πρόγραμμα «ΠΑΜΦΩΚΙΣ» έχει προϋπολογισμό 45 εκατομμύρια ευρώ και παρουσιάζει απορρόφηση της τάξεως του 16,2%."
Θα ήθελα να μεταφέρετε στους συμπολίτες σας ότι κι αυτή η Κυβέρνηση εξακολουθεί να στηρίζει αυτά τα δυο αναπτυξιακά προγράμματα. Θα πρέπει, όμως, να τρέξουμε λίγο και να δούμε τους χρόνους. Θα πρέπει να ξαναδούμε τα έργα -και το τονίζω αυτό- γιατί πολλές φορές σ’ αυτή τη χώρα γίνεται ένας πρόχειρος προγραμματισμός, τον οποίο βρίσκουμε μπροστά μας μετά. Αυτός είναι και ο λόγος που έχουμε τέτοια νούμερα απορρόφησης και στα δύο αναπτυξιακά προγράμματα.
Πιστεύω ότι η αναθεώρηση του ΕΣΠΑ είναι μια ευκαιρία να καθίσουμε και να χαράξουμε για τη συγκεκριμένη περιφέρεια μια νέα στρατηγική ανάπτυξης, η οποία δεν θα στηρίζεται σε πήλινα πόδια και η οποία θα επιλύει τα πραγματικά προβλήματα που έχει ο κάθε νομός ξεχωριστά ώστε να μπορέσουμε να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών. Εκτιμώ ότι δεν πρέπει να επαναλάβουμε αυτά τα λάθη που έγιναν στο παρελθόν. Θα πρέπει με σοβαρότητα να πορευτούμε από εδώ και πέρα.
Να μεταφέρετε λοιπόν στους συμπατριώτες σας ότι αυτή τη στιγμή αυτά τα αναπτυξιακά προγράμματα, τα οποία υπάρχουν μπορούν πράγματι να αλλάξουν τη μοίρα ενός τόπου, αν όλοι είμαστε υπεύθυνοι, αν όλοι είμαστε μέσα στους χρόνους που πρέπει και τους τηρήσουμε συστηματικά."