Σάββατο 30 Απριλίου 2011

Συλλαλητήρια για την Πρωτομαγιά - Ποιοι δρόμοι θα κλείσουν

Με συνθήματα κατά των απολύσεων, των περικοπών σε μισθούς και συντάξεις, κατά της ακρίβειας και των ιδιωτικοποιήσεων, θα γίνει αύριο στις 11 το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος, το συλλαλητήριο της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ για την Πρωτομαγιάhttp://www.real.gr/

Τ ο 5ο τ ε ύ χ ο ς τ η ς ε φ η μ ε ρ ί δ α ς τ ο υ Σ υ λ λ ό γ ο υ

Η εφημερίδα των Αγράφων Εκτύπωση E-mail
    Απρίλιος 2011.  Η νεολαία των Αγράφων επικρατεί και πάλι στις αρχαιρεσίες για το 2011-2013. Διαβάστε τα πρακτικά και το χρονικό της γενικής συνέλευσης του συλλόγου. Μεγάλο το ενδιαφέρον για τη δημιουργία ενός Ιστορικού και Λαογραφικού μουσείου στα Άγραφα. Η κοπή της πρωτοχρονιάτικης  πίτας και ο χορός των Αγραφιώτών στην Αθήνα. Τα τελευταία νέα του αθλητικού συλλόγου και πολλές ευχές για το Πάσχα από τον πολιτικό χώρο του τόπου μας. Όλα αυτά και πολλά άλλα στην  πέμπτη προσπάθεια του συλλόγου να ενημερώσει έντυπα τα μέλη του.     (πατήστε στην εικόνα για να διαβάσετε την εφημερίδα )http://www.agrafiotis.gr/

Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

Αναβολή της Εκδήλωσης της Πρωτομαγιάς του Δήμου Καρπενησίου


Ο Δήμος Καρπενησίου ενημερώνει ότι η εκδήλωση της Πρωτομαγιάς που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί την Κυριακή του Θωμά, 1η Μαΐου 2011, στο λόφο του Προφήτη Ηλία, στη Μυρίκη, θα αναβληθεί, λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών που έχουν προβλεφθεί για την ημέρα εκείνη.
Οι μικροί μας φίλοι ωστόσο, δε θα χάσουν τη ευκαιρία να επισκεφτούν το «Μαγικό Λόφο» και να ανακαλύψουν τα κρυμμένα μυστικά του Δάσους και των νεραϊδών, μιας και θα οριστεί σύντομα νέα ημερομηνία.
Ας περιμένουμε λοιπόν, μέχρι να βγει ο ήλιος ………για να μπορούμε όλοι μαζί, μικροί και μεγάλοι να παίξουμε, να ψήσουμε και να ανακαλύψουμε το «Μαγικό Λόφο».   

Πέμπτη 28 Απριλίου 2011

Πέμπτη 28 Απριλίου, Μικρό Πανεπιστήμιο Δήμου Καρπενησίου

Καρπενήσι, 26 Απριλίου 2011 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Πέμπτη 28 Απριλίου, Μικρό Πανεπιστήμιο Δήμου Καρπενησίου ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ: Από το Chernobyl στη Fukushima Στα πλαίσια του θεσμού «Μικρό Πανεπιστήμιο», ο Δήμος Καρπενησίου σε συνεργασία με το παράρτημα Καρπενησίου του ΤΕΙ Λαμίας (Τμήμα Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος), το Γενικό Λύκειο Καρπενησίου, τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καρπενησίου και το Σύλλογο Νέων για την Ευρυτανία, διοργανώνει εκδήλωση με θέμα: ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ: Από το Chernobyl στη Fukushima, με κεντρικό ομιλητή τον Αναπληρωτή Καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Ευάγγελο Χίνη. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 28 Απριλίου 2011 και ώρα 18:00, στην αίθουσα της Βασικής Βιβλιοθήκης. Ο Δήμαρχος Καρπενησίου, Κώστας Μπακογιάννης δήλωσε: «Έπειτα από την πρόσφατη τραγωδία στην Ιαπωνία, το ζήτημα των πυρηνικών είναι επίκαιρο όσο ποτέ άλλοτε, και μας αφορά όλους. Η Δημοτική Αρχή αποδέχτηκε με χαρά την πρόταση του Τμήματος Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος να φιλοξενήσουμε στα πλαίσια του θεσμού «Μικρό Πανεπιστήμιο» τον Αναπληρωτή Καθηγητή του Τομέα Πυρηνικής Τεχνολογίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κύριο Χίνη. Στόχος μας είναι να καταφέρουμε να καθιερώσουμε το θεσμό αυτό στη συνείδηση κάθε κατοίκου του τόπου μας, με εκδηλώσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα, που θα προσφέρουν επίκαιρη και ενδιαφέρουσα γνώση σε όλους όσοι επιθυμούν να τις παρακολουθήσουν. Καλώ λοιπόν, όλους τους δημότες να παραβρεθούν την Πέμπτη στη δεύτερη κατά σειρά εκδήλωση, σε διάστημα τριών μηνών, που διοργανώνει το Μικρό Πανεπιστήμιο».


Μαντέψτε που βάζουν καύσιμα τα περιπολικά από το Καρπενήσι


Απίστευτο και όμως αληθινό! Όπως αποκαλύπτει το LamiaReport τα αυτοκίνητα της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ευρυτανίας πηγαίνουν στη Λαμία για να εφοδιαστούν με καύσιμα.
Όταν το πρωτοακούσαμε δεν το πιστέψαμε, αλλά το διασταυρώσαμε και είναι αλήθεια.

Τον τελευταίο μήνα τα περιπολικά από το Καρπενήσι έρχονται στη Λαμία και συγκεκριμένα στο πρατήριο του στρατού για να βάλουν καύσιμα.
Δηλαδή, για να γεμίσουν το ρεζερβουάρ κάθε φορά διανύουν στο πήγαινε-έλα 160 χιλιόμετρα και οι αστυνομικοί  σχεδόν τη μισή βάρδια τους την "τρώνε" στο δρόμο!!!

Τι να πρωτοσκεφθεί κανείς? Ότι το μισό ρεζερβουάρ αδειάζει στη διαδρομή... τη φθορά των ελαστικών και την επιβάρυνση των ήδη καταπονημένων και κακοσυντηρημένων οχημάτων...
ή ότι αυτές τις ώρες απουσιάζουν από το καθήκον τους?

Σύμφωνα με πληροφορίες του LamiaReport ο πρατηριούχος που εφοδίαζε με καύσιμα τα περιπολικά έχει να πληρωθεί 3 μήνες και του οφείλονται περίπου 15.000 ευρώ, με αποτέλεσμα να διακόψει τον εφοδιασμό μέχρι να εξοφληθεί.
Έτσι η μόνη λύση, μέχρι να βρεθούν τα χρήματα, ήταν το πρατήριο του στρατού στη Λαμία!!!

Από τη μια το κράτος προσπαθεί να εξοικονομήσει χρήματα και από την άλλη μας αποδεικνύει στην πράξη, ότι έχει πάψει πλέον να "λειτουργεί"...
Η απορία μας είναι γιατί δεν μας το ανακοινώνουν και επίσημα!
lamiareport.gr


 http://vulpinews.blogspot.com/


Την Κυριακή στο Σύχνικο η γιορτή της Πρωτομαγιάς

Ανοιχτή Πρόκληση

Ο Σύλλογος Κεφαλοβρυσιωτών (Σύχνικο) καλεί φίλους και γνωστούς να έλθουν στο χωριό μας για τον εορτασμό της εργατικής πρωτομαγιάς καθώς με απόφαση του εργατοϋπαλληλικού κέντρου Ν. Ευρυτανίας θα γίνει και η καθιερωμένη εκδήλωση.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος

Β. Κολοκώτσιος

Τετάρτη 27 Απριλίου 2011

Ανοιχτή Πρόκληση


Ο Σύλλογος Κεφαλοβρυσιωτών (Σύχνικο) καλεί φίλους και γνωστούς να έλθουν στο χωριό μας για τον εορτασμό της εργατικής πρωτομαγιάς καθώς με απόφαση του εργατοϋπαλληλικού κέντρου Ν. Ευρυτανίας θα γίνει και η καθιερωμένη εκδήλωση.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος
Β. Κολοκώτσιος

Τρίτη 26 Απριλίου 2011

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ


Ο Δήμος Καρπενησίου ενημερώνει τους πολίτες ότι η ανακύκλωση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών λειτουργεί κανονικά στην πόλη μας.

Κάθε δημότης μπορεί να ανακυκλώσει τις συσκευές του στον όρχο οχημάτων του Δήμου Καρπενησίου, στην περιοχή του Άνω Ξηριά, καθημερινά 7.30 – 15.00.

Κάτοικοι της Φθιώτιδας προσέβαλαν security για προστασία!

Τα ολοένα και αυξανόμενα κρούσματα βίας και διαρρήξεων οδήγησαν τους κατοίκους σε χωριά της Φθιώτιδας να προσλάβουν ιδιωτικούς «αστυνομικούς» για τη προστασία τους!
Την αρχή έκαναν οι πολίτες του Δημοτικού Διαμερίσματος του Δήμου Αταλάντης ενώ το παράδειγμά τους αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλα χωριά της ευρύτερης περιοχής.
Οι κάτοικοι καταβάλλουν ως αντίτιμο το ποσό των 21 ευρώ το μήνα ή 0,70 λεπτά την ημέρα..

Η περιπολία των αντρών της εταιρείας φύλαξης, γίνεται με αυτοκίνητο από τις 11 το βράδυ έως τις 06:00 το πρωί. Οι κάτοικοι έχουν έναν αριθμό τηλεφώνου τον οποίο μπορούν να καλούν όταν αντιληφθούν το παραμικρό πρόβλημα.newsbomb.gr


Read more: http://vulpinews.blogspot.com/2011/04/security.html#ixzz1KdqAOuRP

Παρασκευή 22 Απριλίου 2011

EYXEΣ Μήνυμα βουλευτή Γιώργου Κοντογιάννη για το Πάσχα


Είναι γεγονός πως η περίοδος αυτή είναι από τις δυσκολότερες της σύγχρονης ιστορίας της χώρας μας. Οι αντοχές, η υπομονή και οι δυνάμεις όλων μας δοκιμάζονται καθημερινά. Θυσιάσαμε ήδη κεκτημένα ετών, ενώ η πολιτική της Κυβέρνησης είναι βέβαιο πως θα μας φέρει αντιμέτωπους και με νέα μέτρα, που θα κάνουν τη ζωή μας ακόμα πιο δύσκολη.
Σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, που οι αποφάσεις που λαμβάνονται καθορίζουν το μέλλον όχι μόνο το δικό μας αλλά και των παιδιών και των εγγονιών μας, πρέπει να υπάρξει συνεννόηση μεταξύ όλων των πολιτικών δυνάμεων για να μπορέσουμε να βγούμε από την κρίση. Αλλιώς το μέλλον προμηνύεται δυσοίωνο.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο το μήνυμα του Θείου Δράματος και της Ανάστασης του Κυρίου γίνεται πιο επίκαιρο από πότε. Πρέπει να παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις ώστε να αντέξουμε την άνοδο στο Γολγοθά, χωρίς να χάνουμε την πίστη μας και την ελπίδα πως η Ανάσταση θα έρθει, γεμίζοντας με φως την ψυχή μας.
Εύχομαι σε όλους Καλή Ανάσταση, με υγεία, αγάπη και ευτυχία.

NEA KAΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ THΣ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ Ο ΑΕΤΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ

 Σας εύχεται ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

EYXEΣ

Ο Δημοτικός Σύμβουλος Κατσιάδας Θεόδωρος Εύχεται σε όλους τους συνδημότες το φως της Ανάστασης να φωτίζει την ψυχή μας και να φέρει Υγεία Αγάπη και Ευημερία σε σας και τις οικογένειές σας!!!

Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ

Την Μεγάλη Πέμπτη γιορτάζουμε τέσσερα γεγονότα: 

1. Τον Ιερό Νιπτήρα, το πλύσιμο δηλαδή των ποδιών των μαθητών από τον Κύριο, δείχνοντας για το ποια πρέπει να είναι η διακονία των πιστών στην Εκκλησιά. Ο Χριστός έπλυνε τα πόδια των μαθητών Του και τα σκούπισε με το «λεντίον» (πετσέτα) που είχε ζωστεί, σε ένδειξη της μέγιστηςταπείνωσής Του. Παράλληλα τους είπε: «αν, λοιπόν, εγώ ο Κύριος κι ο Διδάσκαλος σας έπλυνα τα πόδια, έχετε κι εσείς την υποχρέωση να πλένετε ο ένας τα πόδια του άλλου».

2. Το Μυστικό Δείπνο, δηλαδή την παράδοση του Μυστήριου της Θείας Ευχαριστίας. Ο Χριστός παρέθεσε στον όμιλο των μαθητών το τελευταίο Δείπνο πριν τον σταυρικό θάνατό Του. Δεν ονομάζουμε όμως το Δείπνο αυτόν «μυστικό», επειδή… έγινε χωρίς να το γνωρίζουν άλλοι, αλλά επειδή ο Χριστός μύησε τους Μαθητές Του στο «Μυστήριο των Μυστηρίων», την Θεία Ευχαριστία. Τους παρέδωσε το Σώμα Του και το Αίμα Του, την αιώνια πνευματική τροφή, που παραθέτει η Εκκλησία στους πιστούς σε κάθε λειτουργική σύναξη. Τους είπε, λοιπόν, δείχνοντας το ψωμί: «Λάβετε, φάγετε, τούτο εστί το Σώμα μου, το υπέρ υμών κλώμενον εις άφεσιν αμαρτιών». Μετά το δείπνο, έλαβε το ποτήρι με το κρασί και είπε: «Πίετε εξ αυτού πάντες. Τούτο εστί το Αίμα μου, το της Καινής Διαθήκης, το υπέρ υμών εκχυνόμενον εις άφεσιν αμαρτιών».

3. Την Προσευχή του Κυρίου στο Όρος των Ελαιών

και 4. Την Προδοσία του Ιούδα, δηλαδή την αρχή του Πάθους του Κυρίου. Ο Ιούδας παρέδωσε τον Κύριο στους Ιουδαίους για το ευτελές ποσό των «τριάκοντα αργυρίων», δίνοντάς του συνθηματικά έναν ασπασμό και λέγοντας ειρωνικά «Χαίρε, ραββί».

Το πρωί της Μεγάλης Πέμπτης γίνεται η Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου.
Κοινωνούν πολλοί πιστοί, κατάλληλα προετοιμασμένοι με εξομολόγηση και νηστεία. Για όσους νηστεύουν αυστηρά τη Μεγ. Βδομάδα (χωρίς λάδι), η Μεγ.Πέμπτη καταλύεται. Δηλ. τρώμε λάδι, καθώς γιορτάζουμε την παράδοση της Θ. Ευχαριστίας από τον Χριστό στην Εκκλησία και τιμάμε ξεχωριστά την ημέρα αυτή.
Τη Μεγάλη Πέμπτη, όταν τη νύχτα διαβάζονται τα δώδεκα Ευαγγέλια και γίνεται η τελετή της Σταύρωσης του Χριστού, η συγκίνηση της λαϊκής ψυχής για το θείο δράμα κορυφώνεται. Σε πολλά μέρη, γυναίκες και κορίτσια, διανυκτερεύουν στην εκκλησία, "φυλάγουν και μοιρολογούν το Χριστό" όπως συνηθίζουν να κάνουν για κάθε αγαπημένο τους νεκρό.

Την ίδια μέρα βάφουν τα πασχαλινά κόκκινα αυγά.

Η παράδοση αναφέρει ότι η Αγία Μαρία η Μαγδαληνή πήγε στη Ρώμη και διαμαρτυρήθηκε στον Αύγουστο για το έγκλημα του Πιλάτου, αναφέροντας παράλληλα τα σχετικά με την Ανάσταση του Χριστού. Επειδή όμως ο Αύγουστος δυσπιστούσε, εκείνη του είπε για να πιστέψει στην Ανάσταση, ότι θα κοκκίνιζε μόνο του το αυγό που κρατούσε στα χέρια της. Όπως και έγινε.
Για μερικούς βάφονται κόκκινα σε ανάμνηση του χυμένου αίματος του Χριστού. Για άλλους το κόκκινο χρώμα είναι έκφραση χαράς για το ευτυχισμένο γεγονός της Ανάστασης του Κυρίου και συνάμα μέσο αποτρεπτικό κάθε κακού.
Την ίδια σημασία έχει και η ανάρτηση κόκκινων υφασμάτων από τα παράθυρα την Μεγάλη Πέμπτη.
Από τη Μεγάλη Πέμπτη, αρχίζουν κυρίως τα πασχαλινά έθιμα. Από το πρωί οι γυναίκες καταγίνονται με το ζύμωμα. Ζυμώνουν τις κουλούρες της Λαμπρής με διάφορα μυρωδικά και τις στολίζουν με ξηρούς καρπούς και με στολίδια από ζυμάρι. Τα ονόματά τους ποικίλουν ανάλογα με το σχήμα που τους δίνουν. Λέγονται κουτσούνες, κουζουνάκια, κοφίνια, καλαθάκια, δοξάρια, αυγούλες,λαζαράκια.
Στην Κορώνη, τις λαμπριάτικες κουτσούνες, τις ζυμώνουν με λάδι, μύγδαλα και γλυκάνισο. Βράζουν και δαφνόφυλλα και προσθέτουν το ζουμί για νοστιμάδα. Τις πλάθουν στρογγυλές σαν κουλούρες ή μακρουλές και τις περιπλέκουν μέσα σε ζυμάρι. Βάζουν στη μέση το κόκκινο αυγό και τη στολίζουν με αγκιναρίτσες, πουλάκια, αμύγδαλα και σουσάμι. Βασική ασχολία της ημέρας είναι και το βάψιμο των Αυγών. Πάσχα δίχως κόκκινα αυγά δε γίνεται. Για αυτό και η Μεγάλη Πέμπτη λέγεται επίσης και Κόκκινη Πέμπτη ή " Κοκκινοπέμπτη" Το βάψιμο των αυγών γίνεται με ορισμένη εθιμοτυπία.

Σε πολλά μέρη, είναι συγκεκριμένος ο αριθμός αυγών που θα βάψουν και οι τρόποι και τα μέσα βαφής που θα χρησιμοποιήσουν. Σε ορισμένες περιοχές διατηρούν και κάποιες δεισιδαιμονίες: " πχ το δοχείο όπου βάφουν τα αυγά, πρέπει να είναι καινούριο, τη βαφή δεν την βγάζουν από το σπίτι, ούτε επιτρέπεται να τη χύσουν "
Άλλοτε γυναίκες και άντρες ασχολούνταν με το γράψιμο ή το κέντημα των αυγών. Δηλαδή ζωγράφιζαν πάνω στα αυγά με λιωμένο κερί, πουλιά ή διάφορα άλλα σχήματα. Τα κορίτσια βάζουν στα αυγά και φτερά από χαρτί χρωματιστό, τους βάζουν ουρά, μύτη από ζυμάρι σαν πουλί και το κρεμούν από την οροφήhttp://egpaid.blogspot.com/

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

EYXEΣ

Αγαπητοί Συμπατριώτες και  Συμπατριώτισσες ,
Το μήνυμα της Ανάστασης ας αποτελέσει πηγή ελπίδας και αισιοδοξίας απέναντι στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα ως χώρα και ως κοινωνία σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία.
Εύχομαι σε όλους από καρδιάς Καλό Πάσχα, προσωπική και οικογενειακή υγεία, ευτυχία και προκοπή στην ιδιαίτερη πατρίδα μας.
                                                                                                                                                        

ΠΑΥΛΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ
     ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                                                                                                                                                                                       ΔΗΜΟΥ ΡΟΔΟΥ

Συσσίτιο από το Δήμο Καρπενησίου

Καρπενήσι, 19 Απριλίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η έμπρακτη προσφορά σε αυτούς που έχουν ανάγκη, επιβάλλεται σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει το ηθικό και κοινωνικό καθήκον να λειτουργήσει ως ανάχωμα στις επιπτώσεις που προκαλούνται από την οικονομική κρίση. Οι δήμοι, όντας οι πιο κοντινές στον πολίτη δομές, οφείλουν να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να υλοποιήσουν  προγράμματα και δράσεις που θα συντηρούν και θα δυναμώνουν την κοινωνική συνοχή.

Ο  Δήμος Καρπενησίου, στα πλαίσια της κοινωνικής πολιτικής του, ξεκινά άμεσα τη λειτουργία συσσιτίου, προκειμένου να ανακουφίσει ευπαθείς ομάδες που χρήζουν βοηθείας και στήριξης.

Το δημοτικό συσσίτιο θα παρέχει δωρεάν διανομή φαγητού σε συγκεκριμένο χώρο, καθημερινά, σε συνανθρώπους μας που το έχουν πραγματικά ανάγκη.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέτουν τα ακόλουθα δικαιολογητικά στη Διεύθυνση της Κοινωνική Πρόνοια του Δήμου Καρπενησίου από τις 2 Μαΐου έως τις 31 Μαΐου, ενώ για κάθε πληροφορία μπορούν να καλούν στα τηλέφωνα: 22370 21015 & 22370 80239
Για τη δήλωση ενδιαφέροντος στο πρόγραμμα απαιτούνται τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
1.      Αίτηση του ενδιαφερομένου
2.      Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας
3.      Πιστοποιητικό μόνιμης κατοικίας
4.      Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
5.      Εκκαθαριστικό εφορίας ή υπεύθυνη δήλωση επικυρωμένη από την εφορία ότι δεν υποχρεούται να υποβάλλει φορολογική δήλωση γιατί δεν έχει εισοδήματα.

Στην επιλογή των δικαιούχων, πέραν από τα ανωτέρω δικαιολογητικά και έπειτα από κοινωνική έρευνα,  θα συνεκτιμηθούν από την αρμόδια επιτροπή, και άλλα κριτήρια όπως η κοινωνικό-οικονομική κατάσταση, οι συνθήκες στέγασης, η κατάσταση της υγείας κλπ. των αιτούντων.

Πρωτομαγιά στο «Μαγικό Λόφο» του Δήμου Καρπενησίου

Καρπενήσι, 19 Απριλίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Εάν πιστεύετε στις Νεράιδες και τα Ξωτικά, ο Δήμος Καρπενησίου σας περιμένει στο «Μαγικό Λόφο» του Προφήτη Ηλία, στη Μυρίκη, για να γιορτάσουμε όλοι μαζί την Πρωτομαγιά.
Καλούμε τους μικρούς μας φίλους, να πάρουν τους γονείς τους, να ετοιμάσουν το καλάθι με τα φαγητά τους ή την ψησταριά του μπαμπά τους και να έρθουν να παίξουμε, να ανακαλύψουμε τα κρυμμένα μυστικά του Δάσους και να στείλουμε τα μηνύματά μας στις Νεράιδες του τόπου μας.
1η Μαΐου , Κυριακή του Θωμά - 11:00 π.μ.
Σε περίπτωση κακοκαιρίας, η γιορτή μας θα αλλάξει ημερομηνία.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΔΟΥΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ

Καρπενήσι, 19 Απριλίου 2011

Προκειμένου να διευκολυνθεί η διαδικασία απόρριψης και περισυλλογής ανακυκλώσιμων υλικών, ο Δήμος Καρπενησίου καλεί τους κατοίκους να αποσυναρμολογούν τα χάρτινα κουτιά, έτσι ώστε να καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο στον κάδο.

Επιπρόσθετα, παρακαλούνται όλοι να μην εναποθέτουν χάρτινα κουτιά και άλλα ανακυκλώσιμα αντικείμενα εκτός των κάδων ανακύκλωσης ή εντός των κοινών κάδων σκουπιδιών
Επιπρόσθετα, παρακαλούνται όλοι να μην εναποθέτουν χάρτινα κουτιά και άλλα ανακυκλώσιμα αντικείμενα εκτός των κάδων ανακύκλωσης ή εντός των κοινών κάδων σκουπιδιών.

Ο ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ ΥΠΟΘΕΧΘΗΚΕ ΤΟΥΣ «ΑΤΡΟΜΗΤΟΥΣ ΙΠΠΕΙΣ»

Καρπενήσι, 19 Απριλίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Την Πέμπτη 14 Απριλίου 2011 ο Δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης μαζί με μικρούς μαθητές από τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία του Καρπενησίου, υποδέχθηκε στην κεντρική πλατεία της πόλης τα μέλη της Πανελλήνιας Αστικής Εταιρίας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, «Φίλιπποι Μεγάλων Αποστάσεων-Ατρόμητοι Ιππείς». Δεκαπέντε άλογα με τους αναβάτες τους και τους συνοδούς τους ξεκίνησαν από την Πιερία, με κατεύθυνση το Μεσολόγγι, προκειμένου να συμμετέχουν στις εκδηλώσεις για την ηρωική Έξοδο.
Στην πορεία τους, πέρασαν και από το Δήμο Καρπενησίου, όπου το απόγευμα της Τετάρτης 13 Απριλίου κατέφθασαν στο Αθλητικό Κέντρο στο οποίο και διανυκτέρευσαν. Εκεί τους υποδέχθηκε ο Αντιδήμαρχος Κλεομένης Λάππας, ενώ ο Δήμος τους προσέφερε παραδοσιακά εδέσματα.
Το πρωί της Πέμπτης, οι Ιππείς βρέθηκαν στην Κεντρική Πλατεία Καρπενησίου. Εκεί συνάντησαν το Δήμαρχο Κώστα Μπακογιάννη αλλά και περίπου τριακόσιους μαθητές από το 1ο, 2ο και 4ο Δημοτικό Σχολείο και το 2ο Νηπιαγωγείο. Ύστερα από την ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων, τα παιδάκια είχαν τη δυνατότητα να ρωτήσουν τους Ιππείς για τα άλογά τους, να φωτογραφηθούν μαζί τους και να ιππεύσουν.
Στη συνέχεια, και έπειτα από την ευχάριστη αυτή στάση, οι αναβάτες αναχώρησαν προκειμένου να συνεχίσουν την πορεία τους. Οι μικροί μαθητές, έφυγαν από την Πλατεία κρατώντας στα χέρια τους γλαστράκια με λουλούδια που τους δώρισε ο Δήμαρχος, έτσι ώστε να καλωσορίσουν όλοι μαζί την άνοιξη και να δημιουργήσουν, μεταφυτεύοντας τα, το δικό τους κήπο

ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ BLOG, Ο ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ

Καρπενήσι, 19 Απριλίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σε συνέχεια της δημόσιας διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε με θέμα την ανάπλαση - αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου της πόλης του Καρπενησίου, την Τετάρτη 13 Απριλίου 2011, η νέα Δημοτική Αρχή, επιχειρώντας να συγκεντρώσει όσο το δυνατό περισσότερες απόψεις και να διευρύνει ακόμη περισσότερο το διάλογο για ένα ζήτημα που αφορά όλους μας, προχώρησε στη δημιουργία ενός ιστολογίου, το οποίο παρουσιάζει το προτεινόμενο σχέδιο ανάπλασης και φιλοξενεί κάθε σχόλιο σχετικό με αυτό.
Καλούμε λοιπόν, όλους τους δημότες και τους κατοίκους του Δήμου μας να επισκεφθούν το http://www.anaplasikarpenisiou.blogspot.com/, να ενημερωθούν και  να διατυπώσουν τη δική τους άποψη.  
Ταυτόχρονα, στο Δημαρχείο Καρπενησίου υπάρχουν ειδικά έντυπα τα οποία μπορεί να προμηθευτεί ο καθένας, προκειμένου να καταγράψει τη θέση του, συμβάλλοντας και με αυτόν τον τρόπο στη διαμόρφωση του τελικού σχεδίου αστικής ανάπλασης της πόλης μας

Τρίτη 19 Απριλίου 2011

XIONIA ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ

Η φωτογραφία είναι χθεσινή μάλλον χριστουγεννιάτικος δείχνει ο καιρός στην Ευρυτανία πάρα Πάσχα  ας ελπίσουμε ότι την ήμερα του Πάσχα δεν θα είναι έτσι..

ΕΥΧΕΣ






Αγαπητές συμπατριώτισσες, αγαπητοί συμπατριώτες,


εύχομαι σε όλους το Φως της Ανάστασης να γίνει μήνυμα Ελπίδας, Ψυχικής Ανάτασης και Δύναμης.
Σε σας και τις οικογένειές σας κάθε Ευχή για Υγεία και Προσωπική Ευτυχία.
Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση



Ο Βουλευτής Ευρυτανίας

Ηλίας Καρανίκας

ΚΑΣΣΙΑΝΗ-ΤΡΟΠΑΡΙΟ ΚΑΣΣΙΑΝΗΣ

http://egpaid.blogspot.com/Η Κασσιανή είναι γνωστή από τους Βυζαντινούς χρονογράφους. Συγκεκριμένα είναι η ιστορία κατά την οποία το 830 μ. Χ. η μητριά του Θεόφιλου, Ευφροσύνη, θέλοντας να βρει άξια σύζυγο στο θετό γιο της διοργάνωσε ένα είδος καλλιστείων, στέλνοντας εντολή σε όλα τα θέματα, τις διοικητικές περιφέρειες της αυτοκρατορίας, να συγκεντρωθούν οι ωραιότερες κοπέλες και να παρουσιαστούν στο παλάτι.
Ανάμεσα στις δώδεκα κόρες που ορίστηκαν ως υποψήφιες και που κατάγονταν από τις ευγενέστερες οικογένειες, ξεχώρισαν δύο: η Κασσία, κόρη εξαίσιας ομορφιάς, η οποία καταγόταν από οικογένεια ευπατριδών και η αρχόντισσα επίσηςΘεοδώρα. Όταν συγκεντρώθηκαν στην επίσημη αίθουσα, η Ευφροσύνη έδωσε στο Θεόφιλο ένα χρυσό μήλο να το προσφέρει στην κόρη που θα τον συγκινούσε περισσότερο. Εκείνος στράφηκε προς την Κασσία, εντυπωσιασμένος από την ομορφιά της για να της προσφέρει το μήλο. Ιδιόρρυθμος καθώς ήταν της απηύθυνε μια απροσδόκητη και κακόβουλη παρατήρηση: "Εκ γυναικός ερρύη τα φαύλα" (Από τη γυναίκα ήρθαν στον κόσμο τα κακά-εννοώντας, βέβαια, την Εύα).Η Κασσιανή δείχνοντας υπόδειγμα συμπεριφοράς Χριστιανής παρθένου, κοκκίνισε, όπως λένε οι ιστορικοί, αλλά ούτε τα έχασε, ούτε υπολόγισε ότι θα έχανε το θρόνο, ούτε δέχθηκε να προδώσει την αλήθεια και το φύλο της. Και έδωσε μια απάντηση, καμπάνα θεολογίας, που έτρεψε σε φυγή την κακόδοξη ψυχή του Θεόφιλου: "Αλλά και δια γυναικός πηγάζει τα κρείττω"(Αλλά και από την γυναίκα πηγάζουν τα καλύτερα-αναφερόμενη, φυσικά, στην Παναγία), του είπε κάνοντας με τις επτά αυτές λέξεις περίληψη ολόκληρης της χριστιανικής θεολογίας. Ο Θεόφιλος νιώθοντας την αξία και την ευστροφία της και πειραγμένος από την απάντηση αυτή, της γύρισε την πλάτη, όπως γύρισε την πλάτη και στην Παναγία, στη γυναίκα "εξ ής πηγάζει τα κρείττω", αρνούμενος την εικόνα και Αυτής και του Υιού Της και έδωσε το χρυσό μήλο της εκλογής στη σιωπηλή Θεοδώρα.
Η Κασσιανή, πέφτοντας θύμα της ευφυίας και της ελευθεροστομίας της, είχε χάσει οριστικά το θρόνο. Στη συνέχεια η Κασσιανή έγινε μοναχή, όχι από ερωτική απογοήτευση προς τον ουσιαστικά άγνωστό της Θεόφιλο, αλλά από έρωτα θείο. Έδωσε την περιουσία της για να κτισθεί η περίφημη τότε μονή ΄΄Εικασίας της μοναχής΄΄. Κλείσθηκε μέσα σ΄ αυτήν και έζησε τη μακάρια ζωή της εν Χριστώ ησυχίας, όταν η ευσεβής επίσης και ορθόδοξη Θεοδώρα, που τελικά εξέλεξε ο Θεόφιλος για σύζυγο, ζούσε μέσα στις αγωνίες και τις συνωμοσίες του παλατιού αγωνιζόμενη να κρατήσει τα παιδιά της στην Ορθοδοξία, καλώντας τα κάθε τόσο να προσκυνήσουν ΄΄τα νινία΄΄, το μικρό δίπτυχο εικόνισμα του Χριστού και της Θεοτόκου που είχε κρυμμένο, επειδή φοβόταν τη μήνη του φοβερού συζύγου της, που ήταν εικονομάχος.
Στο Μοναστήρι η Κασσιανή έγραψε πολλά ποιήματα με τα οποία τραγούδησε την ευδαιμονία του μοναχικού βίου και δίδαξε βαθύτατη θεολογία. Επίσης έγραψε και άλλα συγγράμματα και συλλογές, προ πάντων όμως πάρα πολλά τροπάρια, ιδιόμελα, εκκλησιαστικούς ύμνους κ.λ.π. μεταξύ των οποίων και το γνωστό ΄΄Τροπάριο της Κασσιανής΄΄, το οποίο είναι ένα ολοκληρωμένο σε σύλληψη ποίημα, γεμάτο Χριστιανικό μεγαλείο, αγάπη και γνώση θεολογική και ψάλλεται το βράδυ της Μεγάλης Τρίτηςστους Ιερούς Ναούς συγκεντρώνοντας πλήθη πιστών για να το ακούσουν. Η Κασσιανή κατέχει στην ιστορία των Βυζαντινών γραμμάτων ξεχωριστή θέση ως αξιόλογη ποιήτρια με πολλά κοσμικά ποιήματα και άλλα συγγράμματα, αλλά και πολλά εκκλησιαστικά ποιήματα, ύμνους, τροπάρια, ιδιόμελα κ.λ.π. Σπουδαίο υμνογραφικό έργο είναι το πρώτο δοξαστικό του εσπερινού των Χριστουγέννων "Αυγούστου μοναρχήσαντος επί της γης..". Με την εκκλησιαστική ποίησή της μας μεταφέρει σε ένα εντελώς διαφορετικό κλίμα. Δεν γράφει για τον εαυτό της, για τον κόσμο, για τους ανθρώπους, αλλά θέτει την πλούσια ποίησή της στην υπηρεσία της Εκκλησίας και την κάνει φωνή θρησκευτικού ενθουσιασμού, μετάνοιας, προσευχής και δοξολογίας.
Το επεισόδιο της Κασσιανής με το Θεόφιλο ήταν φυσικό να περάσει και στην περιοχή της λόγιας λογοτεχνίας και προ πάντων στην νέα Ελληνική Λογοτεχνία όπου γράφηκαν πολλά ποιήματα και τρυφερά διηγήματα και μυθιστορήματα. Το θέμα της Κασσιανής επηρέασε έντονα πολλούς Βυζαντινούς χρονογράφους, ιστορικούς και φιλολόγους, τον Κωστή Παλαμά, τον Ψυχάρη, τον Πολίτη κ. α. "
Από τα απόστιχα ιδιόμελα του όρθρου της Μ. Τετάρτης:
Κύριε, ἡ ἐν πολλαῖς ἁμαρτίαις περιπεσοῦσα γυνή,
τὴν σὴν αἰσθομένη θεότητα, μυροφόρου ἀναλαβοῦσα τάξιν,
ὀδυρομένη, μύρα σοι, πρὸ τοῦ ἐνταφιασμοῦ κομίζει.
Οἴμοι! λέγουσα, ὅτι νύξ μοι ὑπάρχει, οἶστρος ἀκολασίας,
ζοφώδης τε καὶ ἀσέληνος ἔρως τῆς ἁμαρτίας.
Δέξαι μου τὰς πηγὰς τῶν δακρύων, 
ὁ νεφέλαις διεξάγων τῆς θαλάσσης τὸ ὕδωρ·
κάμφθητί μοι πρὸς τοὺς στεναγμοὺς τῆς καρδίας,
ὁ κλίνας τοὺς οὐρανοὺς τῇ ἀφάτῳ σου κενώσει.
Καταφιλήσω τοὺς ἀχράντους σου πόδας,
ἀποσμήξω τούτους δὲ πάλιν τοῖς τῆς κεφαλῆς μου βοστρύχοις·
ὧν ἐν τῷ παραδείσῳ Εὔα τὸ δειλινόν,
κρότον τοῖς ὠσὶν ἠχηθεῖσα, τῷ φόβῳ ἐκρύβη.
Ἁμαρτιῶν μου τὰ πλήθη καὶ κριμάτων σου ἀβύσσους
τίς ἐξιχνιάσει, ψυχοσῶστα Σωτήρ μου;
Μή με τὴν σὴν δούλην παρίδῃς, ὁ ἀμέτρητον ἔχων τὸ ἔλεος.

Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

Απόψεις και προτάσεις της Τ.Ε.Δ.Κ. Ν. Ευρυτανίας επί του Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος «Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων και Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας» του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Μετά την συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΤΕΔΚ που πραγματοποιήθηκε στις 24/3/2011,  ομόφωνα αποφασίστηκε, να αποσταλούν στο Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης οι παρακάτω απόψεις και Προτάσεις, που αφορούν το Σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος «Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων και Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας».
Οι προτάσεις αυτές που απεστάλησαν στις 31 Μαρτίου 2011 και υπογράφονται από τον Πρόεδρο της ΤΕΔΚ Βασίλη Καραμπά πρώην Δήμαρχο Καρπενησίου, είναι οι εξής: 

1.Την πρόβλεψη ίδρυσης και λειτουργίας Τοπικών Παραρτημάτων και Τοπικών Επιτροπών ανά Περιφερειακή Ενότητα (Νομό) των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων (Π.Ε.Δ.) ανεξάρτητα από τον πληθυσμό και τον αριθμό των νέων Δήμων και όχι όπως προτείνεται στην παρ. 14 του άρθρου 16 και στην παρ. 5 του άρθρου 12 του Π.Δ./τος αντίστοιχα.
2.Τη διασφάλιση εκπροσώπησης-τουλάχιστον από έναν Δήμαρχο ή Δημοτικό Σύμβουλο- της κάθε Περιφερειακής Ενότητας στο Διοικητικό Συμβούλιο των Π.Ε.Δ. και ειδικά να προβλεφθεί η αναλογικότερη εκπροσώπηση των περιφερειακών Δήμων σε σχέση με τους Δήμους των μεγάλων αστικών κέντρων ή της έδρας των Π.Ε.Δ.
3.Την αύξηση του αριθμού των εκπροσώπων που θα μετέχουν στην Γενική Συνέλευση της Κ.Ε.Δ.Ε. από Περιφερειακές Π.Ε.Δ. ή μείωση των εκπροσώπων των Π.Ε.Δ. Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας στη Γ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Ε.   
4.Το Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. να αποτελείται από δέκα εννιά (19) Δημάρχους και δώδεκα (12) Δημοτικούς Συμβούλους και όχι όπως αναφέρεται στο άρθρο 26, παρ. 1 του Π.Δ./τος.
5.Τη διασφάλιση της χρηματοδότησης των Π.Ε.Δ. και της Κ.Ε.Δ.Ε. απευθείας από τους Κ.Α.Π. του ΥΠ.ΕΣ.Α.Η.Δ. (όπως ισχύει σήμερα) και όχι από τις εισφορές των μελών τους όπως προτείνεται στην παρ. 1 του άρθρου 2 του Π.Δ.
6.Τη διασφάλιση της δυνατότητας μετάταξης των υπαλλήλων που υπηρετούν στις Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, καθώς και των δικηγόρων που  απασχολούνται σε αντίστοιχες θέσεις με πάγια αντιμισθία, στις Υπηρεσίες και τους Φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14 του νόμου 2190/1994 (ΦΕΚ Α’ 28) όπως ισχύει, διατηρώντας το συνταξιοδοτικό, ασφαλιστικό και βαθμολογικό καθεστώς που κατείχαν πριν τη μετάταξή τους. Επίσης, να προβλεφθεί ότι το μισθολογικό, εργασιακό και υπηρεσιακό καθεστώς του προσωπικού των Π.Ε.Δ. θα ακολουθεί το αντίστοιχο της Κ.Ε.Δ.Ε.
7.Την πρόβλεψη Κανονισμού Οικονομικής Διοίκησης και Διαχείρισης των Π.Ε.Δ.
8.Την πρόβλεψη του Άρθρου 22 με τίτλο: Οικονομικό Έτος- Προϋπολογισμός- Απολογισμός κατ’ αντιστοιχία με το άρθρο 43 του Σχεδίου Π.Δ./τος που αφορά την Κ.Ε.Δ.Ε 
9. Την επέκταση της δυνατότητας μετάταξης υπαλλήλων οι οποίοι υπηρετούν με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου των Ανώνυμων Εταιρειών των Ο.Τ.Α. ή των Τ.Ε.Δ.Κ. οι οποίες δεν είναι αμιγείς και οι οποίες διαλύονται για οποιονδήποτε λόγο μετά την εφαρμογή του «Καλλικράτη». Η δυνατότητα μετάταξης του προσωπικού αυτού να δίδεται προς Δήμους ή άλλες Αναπτυξιακές & Κοινωφελείς Επιχειρήσεις Ο.Τ.Α. της ίδιας Περιφέρειας

Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

Η Ανάσταση του Λαζάρου

Ο τάφος του Λάζαρου
Ο τάφος του Λάζαρου
Το εσωτερικό του τάφου. Δεξιά η σκάλα που κατεβαίνει είναι ο νεκρικός θάλαμος.
Το εσωτερικό του τάφου. Δεξιά η σκάλα που κατεβαίνει είναι ο νεκρικός θάλαμος.
Το Σάββατο του Λαζάρου κατέχει ξεχωριστή θέση στο λειτουργικό ημερολόγιο. Δεν ανήκει στις σαράντα ημέρες της μετάνοιας της Μ. Τεσσαρακοστής ούτε και στις οδυνηρές ημέρες της Μ. Εβδομάδας, αυτές που αρχίζουν από τη Μ. Δευτέρα και τελειώνουν τη Μ. Παρασκευή. Μαζί με την Κυριακή των Βαΐων συνθέτουν ένα σύντομο χαρούμενο πρελούδιο των γεμάτων πόνο ημερών που ακολουθούν. Δύο σημαντικά περιστατικά συνδέονται με τη Βηθανία: εκεί ανέστησε τον Λάζαρο και από εκεί ξεκίνησε ο Ιησούς την πορεία και άνοδο Του προς τα Ιεροσόλυμα.
Η ανάσταση του Λαζάρου είναι ένα γεγονός που, όπως θα δούμε, έχει εξαιρετικά μεγάλη σημασία. Συνδέεται μυστηριωδώς με την Ανάσταση του Κυρίου μας και παίζει, ως προς αυτή, το ρόλο μιας έμπρακτης προφητείας. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο Λάζαρος μας παρουσιάζεται στο κατώφλι της Μ. Εβδομάδας αναστημένος, ως προάγγελος της νίκης του Χριστού επί του θανάτου, όπως ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, παραμονές των Θεοφανείων, προανήγγειλε τον Επιφανέντα Χριστό. Πέρα όμως από τον πρωταρχικό αυτό χαρακτήρα της, η ανάσταση του Λαζάρου έχει και κάποιες δευτερεύουσες πτυχές τις οποίες είναι χρήσιμο να εξετάσουμε:
Η ανάσταση του Λαζάρου αναγγέλλει την ανάσταση των νεκρών η οποία έρχεται ως συνέπεια της Αναστάσεως του Κυρίου: « Λάζαρον τεθνεώτα τετραήμερον ανέστησας εξ Άδου, Χριστέ, προ του σου θανάτου διασείσας του θανάτου το κράτος και δι’ ενός προσφιλούς την πάντων ανθρώπων προμηνύων εκ φθοράς ελευθερίαν». Το Σάββατο του Λαζάρου είναι, κατά κάποιο τρόπο, η εορτή όλων των νεκρών. Μας δίνει την ευκαιρία να επιβεβαιώσουμε και να συγκεκριμενοποιήσουμε την πίστη μας στην Ανάσταση. Ο Κύριός μας, τονώνοντας το ηθικό της Μάρθας, μας δίνει σχετικά με τους κεκοιμημένους μας μια πολύτιμη διδασκαλία. Είπε στη Μάρθα: « Αναστήσεται ο αδελφός σου». Η Μάρθα απάντησε: « Γνωρίζω ότι ο αδελφός μου θα αναστηθεί κατά τη γενική ανάσταση της εσχάτης ημέρας». Και ο Ιησούς ανταπάντησε: « Εγώ ειμί η ανάστασις και η ζωή». Η πίστη της Μάρθας ήταν ανεπαρκής σε δύο σημεία. Προέβαλε στο μέλλον, και μόνο στο μέλλον, την ανάσταση του αδελφού της και, δεύτερον, δεν αντιλαμβανόταν αυτή την ανάσταση παρά μόνο σε σχέση με ένα γενικό νόμο. Ο Ιησούς όμως της δείχνει ότι η ανάσταση είναι ένα γεγονός ήδη παρόν, επειδή Αυτός δεν προξενεί απλώς, αλλά είναι η ανάσταση και η ζωή. Οι κεκοιμημένοι μας ζουν διά και εν Χριστώ. Η ζωή τους συνδέεται με την προσωπική παρουσία του Χριστού και εκδηλώνεται εν αυτή. Εάν θελήσουμε να ενωθούμε πνευματικά με ένα κεκοιμημένο αδελφό μας που αγαπούσαμε πολύ, δεν θα προσπαθήσουμε να τον ζωντανέψουμε στη φαντασία μας, αλλά θα έρθουμε σε επικοινωνία με τον Ιησού και εν Αυτώ θα τον βρούμε.
Η ανάσταση του Λαζάρου είναι μια θαυμάσια επεξήγηση του χριστολογικού δόγματος. Μας δείχνει πώς, στο πρόσωπο του Ιησού, η θεία και η ανθρώπινη φύση ενώνονται χωρίς να συγχέονται: «Ανάστασις και ζωή των ανθρώπων υπάρχων, Χριστέ, εν τω μνήματι Λαζάρου επέστης, πιστούμενος ημίν τας δύο ουσίας σου». Αφενός, στον Ιησού ο άνθρωπος μπορεί να λυγίσει μπροστά στη συγκίνηση και να θλιβεί για την απώλεια ενός φίλου: « Εδάκρυσεν ο Ιησούς. Έλεγον δε οι Ιουδαίοι, ίδε πως εφίλει αυτόν». Αφετέρου, ο Θεός, εν Χριστώ, μπορεί να διατάξει τον θάνατο ως έχων εξουσία: « Φωνή μεγάλη εκραύγασε· Λάζαρε, δεύρο έξω. Και εξήλθεν ο τεθνηκώς…».
Τέλος, η ανάσταση του Λαζάρου παρακινεί τον αμαρτωλό να ελπίζει ότι, ακόμη και αν είναι πνευματικά νεκρός, μπορεί να ξαναζήσει: « Καμέ, φιλάνθρωπε, νεκρόν τοις πάθεσιν, ως συμπαθής εξανάστησον, δέομαι». Είναι κάποιες φορές που μια τέτοια πνευματική ανάσταση φαίνεται εξίσου αδύνατη όπως και η ανάσταση του Λαζάρου: « Κύριε, ήδη όζει, τεταρταίος γαρ εστί». Όλα όμως είναι δυνατά για τον Ιησού, από το να μεταστρέψει τον πιο σκληρόκαρδο αμαρτωλό μέχρι να αναστήσει ένα νεκρό: « Λέγει ο Ιησούς, άρατε τον λίθον…».
Να λιοπόν τι θα μάθουμε, αν πάμε το Σάββατο αυτό στη Βηθανία, στον τάφο του Λαζάρου. Εμείς όμως δεν θέλουμε να συναντήσουμε τον Λάζαρο. Θέλουμε να συναντήσουμε στη Βηθανία τον Ιησού και να ξενινήσουμε μαζί Του τη φετινή Μ. Εβδομάδα. Μας προσκαλεί ο ίδιος και μας περιμένει. Η Μάρθα ήρθε κρυφά να πει στην αδελφή της: « Ο διδάσκαλος πάρεστι και φωνεί σοι». Και η Μαρία « ως ήκουσεν, εγείρεται ταχύ και έρχεται προς Αυτόν». Ο Κύριος με καλεί. Θέλει κατά τις ημέρες του Πάθους Του να μην τον εγκαταλείψω. Θέλει, αυτές ακριβώς τις μέρες να αποκαλυφθεί σε μένα – που μπορεί ήδη να «όζω» – με ένα τρόπο καινούριο και υπέροχο. Κύριε, έρχομαι.