Ο ΑΕΤΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ

Ο  ΑΕΤΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ
radiovoylpi.listen2myradio.com

Τρίτη, 23 Νοεμβρίου 2010

Κινδυνεύουν έργα από τον Καλλικράτη


Κινδυνεύουν έργα από τον Καλλικράτη
Συντάχθηκε απο τον/την Σπύρος Καρανάσιος
Τρίτη, 23 Νοέμβριος 2010 14:46
Τον κίνδυνο να τιναχθούν αναπτυξιακά έργα στον αέρα επισημαίνει το Τ.Ε.Ε. Αν Στερεάς.

Για την σωστή οργάνωση και λειτουργία των νέων Καλλικρατικών δήμων πρέπει να εκδοθούν 118 προεδρικά διατάγματα επισημαίνει ο πρόεδρος Αποστόλης Καραναστάσης και μέχρι στιγμής δεν έχει ξεκινήσει καμία διαδικασία ενώ η 1η Ιανουαρίου πλησιάζει. Το Τ.Ε.Ε. Αν. Στερέας σε μια προσπάθεια να βοηθήσει την τοπική αυτοδιοίκηση έχει συστήσει επιτροπή για παροχή συμβουλών, η οποία θα συνεδριάσει για πρώτη φορά την Πέμπτη

http://www.lamiastar.gr

Aπό τις αρχές του 2011 το «Εξοικονoμώ κατ' οίκον»


Aπό τις αρχές του 2011 το «Εξοικονoμώ κατ' οίκον»
Συντάχθηκε απο τον/την Λένα Παρασκευά
Δευτέρα, 22 Νοέμβριος 2010 20:05
Στις αρχές Δεκεμβρίου θα ανακοινωθεί το πρόγραμμα Εξοικονομώ κατ΄ Οίκον, μέσω του οποίου θα χρηματοδοτηθούν παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε κτήρια. Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιάννης Μανιάτης στο περιθώριο του 15ου Εθνικού Συνεδρίου "Ενέργεια και Ανάπτυξη 2010" που διοργανώνει το ΙΕΝΕ, ολοκληρώνονται άμεσα οι συζητήσεις του ΤΕΜΠΜΕ με τις τράπεζες, με τα επιτόκια να διαμορφώνονται, τελικά, στο 4,93% και το πρόγραμμα αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2011.

Πρόσθεσε ότι οι συζητήσεις με τις τράπεζες οδηγούν και στη θετική εξέλιξη να μη χρειάζεται εμπράγματες διασφαλίσεις όποιος μετέχει στο πρόγραμμα. Ο κ. Μανιάτης έκανε ακόμη γνωστό ότι μόλις 40.000 αιτήσεις έχουν υποβληθεί μέχρι στιγμής από καταναλωτές για ένταξη στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ), αν και ο στόχος ήταν για 1,2 εκατ. Ανέφερε ακόμη ότι έως τις αρχές Δεκεμβρίου αναμένεται να παρουσιαστούν στη Βουλή τόσο οι short lists των επικρατέστερων για το λιγνιτωρυχείο της Βεύης όσο και το πόρισμα της αρμόδιας Επιτροπής που έχει συσταθεί από το ΥΠΕΚΑ για την αξιοποίηση των αποθηκευτικών υποδομών του Πρίνου. Το πόρισμα για τον Πρίνο (για το οποίο υπάρχει πρόταση ιδιωτικής επένδυσης ύψους 400 εκατ. ευρώ από την Ενεργειακή Αιγαίου) θα παρουσιαστεί στην Ολομέλεια προκειμένου να τοποθετηθούν και τα κόμματα καθώς η υπόθεση αξιοποίησης της συγκεκριμένης αποθήκης εντάσσεται στους κανόνες των αποκρατικοποιήσεων. Στην ομιλία του τόνισε ότι στην Ελλάδα έχει υπολογιστεί ότι, ειδικότερα στον ηλεκτρισμό, για την επίτευξη των στόχων μας απαιτούνται τουλάχιστον 8.000-10.000MW νέων συστημάτων ΑΠΕ και για να γίνει αυτό θα δοθεί έμφαση στην αναβάθμιση των υφιστάμενων ηλεκτρικών δικτύων, στην κατασκευή νέων και στην επέκτασή τους και αυτό, σημείωσε, απαιτείται και για περιοχές όπου τέτοιου είδους επενδύσεις καθίστανται ανέφικτες λόγω κορεσμού του ενεργειακού συστήματος και στο άμεσο μέλλον θα βρεθεί τρόπος ώστε να προωθηθεί αύξηση της χωρητικότητας. Ωστόσο, προτεραιότητα μεγάλης εθνικής σημασίας είναι η διασύνδεση των νησιών με το ηπειρωτικό εθνικό δίκτυο. Ακόμα είπε ότι μέχρι το τέλος του έτους ολοκληρώνονται τα τεύχη δημοπράτησης για την αναβάθμιση της αποθηκευτικής ικανότητας της εγκατάστασης Υ.Φ.Α.(L.N.G.) στη Ρεβυθούσα, προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ με σχεδιαζόμενο χρόνο ολοκλήρωσης τα μέσα του 2014. και ότι στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, η συνολική δημόσια δαπάνη που έχει ήδη δεσμευθεί στο ενεργειακό σκέλος του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ανταγωνιστικότητα-Επιχειρηματικότητα" ανέρχεται σε 710 εκατ. ευρώ, ενώ τα έργα που εντάσσονται στο πρόγραμμα αυτό συγχρηματοδοτούνται με πρόσθετους πόρους ύψους 850 από τους φορείς των έργων (ΔΕΗ, ΔΕΣΦΑ, ΔΕΠΑ ΕΠΑ και ιδιώτες) για να υλοποιηθούν έτσι έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω του 1,5 δισ. ευρώ. Επιπλέον χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ για τον τομέα προέρχονται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Ψηφιακή Σύγκλιση" για έργα όπως το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του ΔΕΣΜΗΕ, ενώ προετοιμάζεται για ένταξη στο πρόγραμμα αυτό και η ανάπτυξη της Ενεργειακής Διαδικτυακής Πύλης, ως ενιαίου κόμβου διασυνδεδεμένου με όλους τους ενεργειακούς οργανισμούς, για τη δωρεάν παροχή όλων των γεωχωρικών ενεργειακών πληροφοριών, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της ευρωπαϊκής Οδηγίας INSPIRE που εντάχθηκε πρόσφατα με νόμο στο εθνικό δίκαιο. Στον τομέα των μεγάλων υποσταθμών και δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας έχουν επιλεγεί 12 έργα συνολικού προϋπολογισμού 580 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων και οι υποβρύχιες διασυνδέσεις νησιών του Αιγαίου και τα ΚΥΤ Πάτρας, Νέας Σάντας και Μεγαλόπολης. Επίσης, προγράμματα αναβάθμισης του δικτύου και βελτίωσης της διαχείρισης της ζήτησης για μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, όπως είναι τα 2 πιλοτικά προγράμματα έξυπνων δικτύων και τηλεμέτρησης σε εμπορικούς και οικιακούς καταναλωτές. Τέλος, τις αμέσως επόμενες μέρες προκηρύσσονται οι 4 διαγωνισμοί για την έρευνα και εκμετάλλευση των αντίστοιχων γεωθερμικών πεδίων για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στις περιοχές των Δέλτα Έβρου και Νέστου, της Σαμοθράκης και της Χίου. Οι επενδύσεις στις περιοχές αυτές αναμένεται να φθάσουν τα 200 εκατ. ευρώ από τους αναδόχους του διεθνούς διαγωνισμού. Επίσης, εντάσσεται στο ΕΣΠΑ ειδική δράση του ΙΓΜΕ για πλήρη χαρτογράφηση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας, με στόχο την αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων προσέλκυσης επενδύσεων.http://www.lamiastar.gr


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

O Χρήστος Σταϊκούρας για τα διόδια


O Χρήστος Σταϊκούρας για τα διόδια
Συντάχθηκε απο τον/την Αργύρης Μπλόντζος
Δευτέρα, 22 Νοέμβριος 2010 21:47
Ο Βουλευτής Φθιώτιδας, κ. Χρήστος Σταϊκούρας έκανε την ακόλουθη δήλωση σχετικά με την έναρξη λειτουργίας των διοδίων στην περιοχή της Αγίας Τριάδας Μώλου: «Ο πολλαπλασιασμός των διοδίων και μάλιστα εκεί που δεν πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις (ολοκλήρωση κύριου αυτοκινητόδρομου και συνοδών έργων), δεδομένης και της δυσμενούς τρέχουσας οικονομικής και κοινωνικής συγκυρίας, αποτελεί ένα ακόμη φορτίο για τον Έλληνα πολίτη.

Φορτίο που γίνεται επαχθέστερο με την προσθήκη νέων διοδίων στο Νομό Φθιώτιδας, χωρίς να έχουν προηγουμένως ολοκληρωθεί τα προβλεπόμενα εκ των συμβάσεων έργα. Συγκεκριμένα, και σε σχετική Ερώτηση που είχα καταθέσει προς το Υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων (4/10/2010) σχετικά με την πορεία υλοποίησης των δημοσίων έργων στο Νομό Φθιώτιδας, το Υπουργείο, μεταξύ άλλων, στην απάντησή του (18/11/2010), αναφέρει ότι: «απομένει η ολοκλήρωση κατασκευής παράπλευρης οδού, μήκους 2,00 χλμ, στο τμήμα «Σκάρφεια-Θερμοπύλες». Στο εν λόγω τμήμα ενώ ο αυτοκινητόδρομος έχει δοθεί στην κυκλοφορία από το 2008, η διαπλάτυνση και ολοκλήρωση της παράπλευρης οδού έχει καθυστερήσει». Συνεπώς υπάρχει θέμα ευθύνης στην Κυβέρνηση η οποία έχει ουσιαστικά σταματήσει κάθε δημόσια επένδυση στο Νομό Φθιώτιδας, όπως άλλωστε και σε ολόκληρη τη χώραhttp://www.lamiastar.gr

Στη Βουλή τα διόδια της Φθιώτιδας



Στη Βουλή τα διόδια της Φθιώτιδας


Συντάχθηκε απο τον/την Αργύρης Μπλόντζος
Τρίτη, 23 Νοέμβριος 2010 13:58
Με επίκαιρη ερώτησή της προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Τόνια Αντωνίου επαναφέρει το θέμα των διοδίων στο νομό Φθιώτιδας, που λειτουργούν χωρίς να έχει ακόμα κατασκευαστεί παράπλευρο και εναλλακτικό οδικό δίκτυο, όπως προβλέπεται από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Μιλάει για αδικία απέναντι στους πολίτες της Φθιώτιδας που είναι σήμερα αποκλεισμένοι μέσα στον ίδιο τους τον τόπο, ζητά μεταξύ άλλων να χορηγηθούν κάρτες ελεύθερης διέλευσης στους δημότες των περιοχών που λειτουργούν διόδια, μέχρι να κατασκευαστεί το παράπλευρο δίκτυο. Πιο συγκεκριμένα στην επίκαιρη ερώτησή της η βουλευτής αναφέρει:
Στο νομό Φθιώτιδας έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία τα μετωπικά διόδια Πελασγίας, Τραγάνας και Αγ. Τριάδας, καθώς και τα πλευρικά διόδια Τραγάνας, Θερμοπυλών και Μώλου, ενώ πρόκειται να λειτουργήσουν τα διόδια Αγ. Παρασκευής και Λειανοκλαδίου. Έτσι η Φθιώτιδα γίνεται ο νομός με τα περισσότερα διόδια στη χώρα. Σύμφωνα με το νόμο και τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς προϋπόθεση για τη λειτουργία σταθμών διοδίων είναι η ύπαρξη παράπλευρου και εναλλακτικού δικτύου, ενώ οι τιμές των διοδίων πρέπει να αντιστοιχούν στα χιλιόμετρα που διανύει ο οδηγός. Ωστόσο, αυτά δεν εφαρμόζονται με αποτέλεσμα η αδικία που υφίστανται σήμερα οι πολίτες της Φθιώτιδας να είναι μεγάλη και μάλιστα σε περίοδο οικονομικής κρίσης, αναγκάζονται να πληρώνουν διόδια για τις εσωτερικές μετακινήσεις τους στο νομό, αλλά και μέσα στα όρια των δήμων τους και τελικά να είναι αποκλεισμένοι μέσα στον ίδιο τους τον τόπο, αφού δεν έχει κατασκευαστεί σύγχρονο και ασφαλές παράπλευρο οδικό δίκτυο. Προεκλογική δέσμευση του Υπουργείου ήταν η επαναδιαπραγμάτευση της Σύμβασης και η μείωση του τέλους διοδίων.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ
1. Για ποιο λόγο δεν έχει κατασκευαστεί το παράπλευρο και εναλλακτικό οδικό δίκτυο και πώς λειτουργούν τα διόδια χωρίς την κατασκευή του.
2. Εάν ισχύει η δέσμευση για επαναδιαπραγμάτευση της Σύμβασης και μείωση του τέλους των διοδίων και εάν μέχρι να κατασκευαστεί το παράπλευρο δίκτυο θα δοθούν κάρτες ελεύθερης διέλευσης στους δημότες των περιοχών που λειτουργούν διόδια
http://www.lamiastar.gr