Ο ΑΕΤΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ

Ο  ΑΕΤΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΑΦΩΝ
radiovoylpi.listen2myradio.com

Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2010

Ο Μαγκριώτης σε Ευρυτανία Φωκίδα


Ο Μαγκριώτης σε Ευρυτανία Φωκίδα
Συντάχθηκε απο τον/την Γιώργος Σιμόπουλος
Πέμπτη, 28 Οκτώβριος 2010 16:40
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης ολοκλήρωσε σήμερα την επίσκεψή του στους Νομούς Ευρυτανίας και Φωκίδας. Στο Καρπενήσι ο Υφυπουργός συμμετείχε σε σύσκεψη με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και παραγωγικών φορέων για θέματα αναπτυξιακών υποδομών της περιοχής. Στη Φωκίδα ο Υφυπουργός είχε συναντήσεις και σύσκεψη με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και παραγωγικών φορέων για θέματα υποδομών του Νομού και συμμετείχε ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης στις εκδηλώσεις μνήμης της Εθνικής Επετείου, στην Άμφισσα.

Επίσης επισκέφθηκε τα οδικά έργα του δρόμου «Αγ.Ευφημία-Βουνιχώρα» και συναντήθηκε με τα τοπικά συμβούλια των δυο χωριών.

Τόσο στην Ευρυτανία όσο και στην Φωκίδα, ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στις αναπτυξιακές υποδομές των δυο Νομών:

«Η Ευρυτανία, η Φωκίδα και η Εύβοια, έχουν ίσως το μεγαλύτερο έλλειμμα υποδομών από όλους τους νομούς της περιφέρειας. Δυστυχώς, η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ των έργων υποδομής, όπως τη διαμόρφωσε η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά και όπως την περιορίζουν οι Κοινοτικοί Κανονισμοί, είναι ελάχιστη σε σχέση με τις ανάγκες. Γι’ αυτό δώσαμε απόλυτη προτεραιότητα στην ωρίμανση των μελετών και τη διασφάλιση πόρων για την κατασκευή των έργων στους νομούς αυτούς.

Η ανάπτυξη της περιφέρειας είναι βασικός μοχλός της πολιτικής μας για ξεπέρασμα της κρίσης. Εάν βρίσκαμε ώριμες μελέτες θα χρηματοδοτούσαμε κατά προτεραιότητα τα έργα στους νομούς αυτούς.

Η δημιουργία ενός σύγχρονου οδικού δικτύου αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της περιφερειακής ανάπτυξης, κάνει τις μετακινήσεις ανθρώπων και εμπορευμάτων γρήγορες και ασφαλείς και ενισχύει το εμπόριο και τον τουρισμό.»

Για το Νομό Ευρυτανίας, ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στα παρακάτω έργα:

1. ΝΕΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ-ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΠΑΘΕ

Το οδικό τμήμα «Σταυρός-Ανατολικό στόμιο σήραγγας Τυμφρηστού» αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα «Λαμία-Καρπενήσι-Αγρίνιο». Ο εν λόγω άξονας ανήκει στο Εθνικό Δίκτυο της χώρας, όπως επίσης και στους κάθετους άξονες του δευτερεύοντος Διευρωπαϊκού Δικτύου.

Για το τμήμα αυτό έχουν εκπονηθεί μελέτες, τόσο για το πεδινό όσο και για το ορεινό κομμάτια του. Η ολοκλήρωση των μελετών αυτών θα απαιτήσει δαπάνες άνω των 5 εκατ. ευρώ.

Η νέα οδηγία της ΕΕ για την οδική ασφάλεια, η οποία μέχρι το τέλος του χρόνου θα ενσωματωθεί στο εθνικό μας δίκαιο, επιβάλλει για λόγους τη βελτίωση των γεωμετρικών και τεχνικών χαρακτηριστικών, όλων των οδικών αξόνων. Ο άξονας «Λαμία-Καρπενήσι», που είναι ενταγμένος στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο, για να χρηματοδοτηθεί από τα διαφορετικά ταμεία της ΕΕ, πρέπει να αναβαθμιστούν τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά σε σχέση με τα προβλεπόμενα στην αρχική μελέτη.

Επίσης η αξιολόγηση που έγινε από στελέχη της ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ μετά από αίτημα των φορέων της Ευρυτανίας, κατέδειξε ότι υπάρχει μια ενεργός κατολίσθηση στη σημερινή χάραξη. Για τους λόγους αυτούς αναθέσαμε μια προκαταρκτική μελέτη με βάση τη νέα Κοινοτική Οδηγία η οποία θα μας δείξει και την ασφαλή οριστική χάραξη. Σε δύο με δυόμιση χρόνια από σήμερα, θα είμαστε έτοιμοι να δημοπρατήσουμε το σύνολο του οδικού άξονα.


2. ΠΑΡΑΜΕΓΔΟΒΙΑ (ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ-ΚΑΡΔΙΤΣΑ)

Το έργο μελετάται από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και μέχρι τα μέσα του Νοέμβριου, το αργότερο, θα δημοπρατηθεί η οριστική μελέτη για τα 9 από τα 15 χιλιόμετρα, εντός του νομού Ευρυτανίας.

Πολύ σύντομα θα δημοπρατηθεί και η οριστική μελέτη για τα υπόλοιπα 5 χλμ. Οι μελέτες θα ολοκληρωθούν σε δώδεκα μήνες και ο χρόνος κατασκευής του έργου θα είναι τρία χρόνια.

Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή του έργου.


3. ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ-ΑΓ. ΒΛΑΣΣΗΣ-ΑΓΡΙΝΙΟ

Για την μελέτη βελτίωσης της Εθνικής Οδού «Αγρινίου-Καρπενησίου» (κατά τμήματα), έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 3,5 εκατ. ευρώ από το Γ’ ΚΠΣ για την εκπόνηση τόσο των μελετών οδοποιίας, όσο και των λοιπών υποστηρικτικών μελετών. Με βάση την υπόψη χρηματοδότηση προκηρύχθηκε η μελέτη του τμήματος «Αγρίνιο-Αγ. Βλάσσης». Η Σύμβαση υπογράφηκε στις 21 Ιανουαρίου 2008 με συμβατικό αντικείμενο 1.463.204,23 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.).

Ο ανάδοχος υπέβαλε την τοπογραφική αποτύπωση της χάραξης και το πρώτο στάδιο της μελέτης, τα οποία και εγκρίθηκαν. Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου έδωσε εντολή για το δεύτερο στάδιο εργασιών, το οποίο και κατατέθηκε και οι μελέτες είναι υπό έλεγχο για να εγκριθούν. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει διαβιβαστεί στην Ε.Υ.ΠΕ. λόγω αρμοδιότητας.

Αντίστοιχα προκηρύχθηκε η μελέτη για τις απαραίτητες γεωτεχνικές έρευνες στο υπόψη τμήμα. Η σύμβαση υπογράφηκε στις 18 Ιουνίου 2008, με συμβατικό αντικείμενο 639.642 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.).

Η αρχή της μελέτης είναι ο Κόμβος Ρουπακιάς επί της Εθνικής Οδού «Αντιρρίου-Ιωαννίνων» και το τέλος της μελέτης βρίσκεται περί την χ.θ.28+500. Κατά μήκος αυτής της οδού αναπτύσσονται και τα Δημοτικά Διαμερίσματα Καμαρούλας, Λιαγκέικων και Σκουτεσιάδας.

Ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης των μελετών είναι το πρώτο εξάμηνο του 2011. Το προβλεπόμενο κόστος κατασκευής του έργου είναι 70 εκατ. ευρώ (με ΓΕ, ΟΕ, απρόβλεπτα και ΦΠΑ) ενώ η εκτίμηση για τις απαλλοτριώσεις ανέρχεται στα 5 εκατ. ευρώ http://www.lamiastar.gr

Η Ψήφος μας είναι η Συμμετοχή, η Φωνή, η Δύναμή μας.


Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2010
Η Ψήφος μας είναι η Συμμετοχή, η Φωνή, η Δύναμή μας.


Συχνά, στις συζητήσεις αυτές τις μέρες συναντώ ανθρώπους που έχουν - ή είχαν σκοπό - να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους και τη δυσαρέσκειά τους στις δημοτικές εκλογές μέσα από την αποχή. Το φαινόμενο αυτό αυξάνεται ολοένα και περισσότερο, είναι ανησυχητικό και σχετίζεται κυρίως με τις νεαρές ηλικίες, δεν περιορίζεται όμως σε αυτές.
Ακούγοντας την είδηση αυτή δημιουργούνται στο μυαλό μου κάποιες ενστάσεις.
Πρώτον, η αποχή ευνοεί τον πρώτο, το νικητή, άρα ουσιαστικά είναι ψήφος υπέρ εκείνου στον οποίο ορισμένοι θέλουν να αντιταχθούν. Όταν, λοιπόν, διαφωνούμε με το εκλογικό αποτέλεσμα, είναι σαν να μην έχουμε κάνει το φόνο, είμαστε όμως συνένοχοι ή έχουμε συγκαλύψει το ‘έγκλημα’.
Δεύτερον, ο απόηχος οποιουδήποτε μηνύματος θέλουμε να περάσουμε διαρκεί όσο διαρκούν οι μετεκλογικές συζητήσεις στο καφενείο, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Πάρτε για παράδειγμα τις προηγούμενες εκλογές. Η αποχή έφτασε το 29,1% στις βουλευτικές και το 32,8% στις δημοτικές, δηλαδή σχεδόν άγγιξε το ένα τρίτο των ψηφοφόρων. Το μήνυμα αυτό έπρεπε να έχει φτάσει στο σύνολο των εκλεχθέντων και να τους ακολουθεί στις αποφάσεις τους. Ωστόσο, το ‘ηχηρό μήνυμα του λαού’ σύντομα έδωσε τη θέση του στη ‘νωπή λαϊκή εντολή’. Και η αλήθεια είναι ότι εκείνοι που συμμετέχουν ‘δίνουν την εντολή’, οι υπόλοιποι δίνουν μόνο το στίγμα.
Τρίτον, θα ήθελα να επισημάνω ότι η αποχή σαν μορφή διαμαρτυρίας παραπέμπει στην απάθεια την οποία τόσο στηλιτεύουμε, αλλά και υΐοθετούμε σήμερα σαν τρόπο ζωής. Μήπως, δηλαδή, η αποχή είναι μία δικαιολογία για να βουλιάξουμε περισσότερο στον καναπέ μας; Μήπως είναι η πρόφαση για να απενοχοποιηθούμε; Μήπως είναι πλήρως εναρμονισμένη με την παθητική στάση μας στα τεκτενώμενα ;
Το σίγουρο είναι ότι η αποχή είναι μια βολική επιλογή. Μάλιστα, μας διευκολύνει γιατί μας επιτρέπει να γκρινιάζουμε για όλους και για όλα, χωρίς να έχουμε αναλάβει ευθύνη. Έχουμε, όμως αυτό το δικαίωμα στις δημοτικές εκλογές; Θα αφήσουμε να μας εκπροσωπούν άνθρωποι που δε ‘συνηχούν’ με τη στάση μας και τις ανάγκες μας; Θα παραχωρήσουμε το δικαίωμα του εκ-λέγειν σε εκείνους που επι-λέγουν με άλλα (πονηρά και ανόητα συχνά) κίνητρα και κριτήρια;
Εμείς, σαν ‘Ενεργοί Πολίτες’, δεν επιλέξαμε τον εύκολο δρόμο. Σας καλούμε να συνταχθείτε , επιλέγοντας, διεκδικώντας, καταδικάζοντας, αλλά και επιβραβεύοντας μέσα από την ψήφο σας , αλλά και τη συμμετοχή σας από την επόμενη μέρα των εκλογών.
Κεχρή Σωτηρία
Ψυχολόγοςhttp://prassia-eyrytanias.blogspot.com/